mandag 4. mai 2009

Kan det bli værre??





I dag skulle liksom bli den stooore " orden i hagen" dagen siden husmora og Tomine har fri mandager....men.... når jeg nå ser hvor ille møblene har blitt iløpet av vinteren... da vet jeg jammen ikke om jeg orker...sånn aldri... det tar såååå lang tid å olje... og det er jo ny runde igjen neste år!!! huff.... jeg angrer meg jammen litt på disse møblene......
Noen som har en god ide om hva man kan gjøre?
Jeg er virkelig glad for tips her...
Vi har jo en sofa med stoler, som er fullstendig vedlikeholdsfritt... men det er ikke noe særlig med 10 stk feks. til middag der.... Og ikke vil jeg ha plast heller.... Iallefall... Denne husmora kastet inn håndkle.. fikk med meg Tomine inn og lagde flotte esker istedenfor utedag idag..
Jeg fikk også noe helt fantastisk fra hvitstil.com idag ... kommer innlegg på det også... Nydelig....

post signature

14 kommentarer:

  1. Ikke stress!
    Hvis du vil ha en litt røffere stil, så behøver du ikke å gjøre noe med hagegruppen.
    ;-).
    Eller du kan olje dem til de blir dritlekker og sette de på finn.no. Da slipper du å gjøre dette hver sommer. Og pengene kan du bruke til noen nye vedlikeholdsfrie! :-)
    Eller du kan dekkbeise de hvite, grå, svart eller beige. (rosa? Hehe.. Da blir vel Tomine glad).
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. vivian: haha... jeg har tenkt tanken.. men jeg gråt omtrent for å få husbonden til å kjøpe det, så det skal garantert IKKE på finn.no..

    Jeg tenkte litt på beis ja.. grått... høres heeelt nydelig ut.... hm... vet du om noen som har gjort det? og isåfall.. vil du smyge deg bort til de og ta et bilde for meg?? hi hi... javisst... javisst... grått.... ( jeg hadde tenkt å slenge meg på gavebølgen jeg også og har bestemt meg for å gi gaven til den som gir meg råd som jeg bruker... ) hipp hurra...
    Rosa!! ja gjett om hun blir glad da... men det må iallefall bli de små stolene...

    SvarSlett
  3. Vi har samme problem som deg. Kjøpte flotte hagemøbler i fjor, som ikke ser ut i havsnød i år. Så vi kommer til å beise dem eggehvite i år. Orker, som du, ikke tanken på å måtte olje de hvert år...
    //Christine

    SvarSlett
  4. Slitsomt. Kjedelig å må gjøre det år etter år!
    Du år bare hoppe i det, og tenke på hvor int det blir, og at det er et HELT år til neste gang, hehe.
    De er jo superlekre da. Ser de for meg, ferdige ;)
    Klem Maria fra Idekroken

    SvarSlett
  5. Nå er det jo så in med værbitt slitt eik...men det er vel kanskje ikke lett å få det utrykket uten mye arbeid?
    Dessverre ingen gode råd herfra,
    klem fra meg

    SvarSlett
  6. Jeg vet akkurat hvor moro det der er...
    Vi fikk oljet det meste i helgen, har noen stoler igjen bare. Men jeg må si jeg ble overrasket over hvor bra det egentlig så ut, og møblene trakk lite olje..!! Nå skal det sies at sambo er nasi når det gjelder å legge pressening over bordet og slå sammen stolene og sette dem mot veggen om det er utrygt vær ute.. og det har kanskje hjupet, selv om det er litt slitsomt..hehe...!! Håper derer finner på noe lurt :)

    Stor klem fra Hege ( som fortsatt ikke har noe iteriørtips.. men den som venter på noe godt.. osv;) )

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Oi,skjønner godt at du mister helt motet på å olje 12 stk stoler og ett bord hvert år, tror kanskje jeg hadde gått for den litt værbitte "looken eller beiset:) Uansett...håper dere finer på noe lurt og at du blir fornøyd...lykke til:)

    Nydelige kjøkkenbilder du viste i et tidligere innlegg, vi holder også på å se på kjøkken... og jeg må si jeg blir av og til litt matt, det er så mye fint og jeg ser så mye jeg har lyst på, men samtidig skal det jo være litt praktisk også...og som du sier lommeboka er dessverre ikke utømmelig...jeg har også bestemt meg for grue på kjøkkenet og tror det blir kjøkkenøy også:)
    Ha en fin dag!
    KLem:)

    SvarSlett
  8. Sende de til en billakkerer...??? De maler jo kjøkkenskap!!

    SvarSlett
  9. Ja huff. Vi har også et slikt sett med div tilbehør. Slet litt med motivasjonen for å komme igang. Men når jeg først fikk gjordt det så gikk det jo ganske fort da, også ble de kjempe fine igjen. Hel utrolig hva litt olje kan gjøre gitt:-)
    Lykke til!!

    Klem

    SvarSlett
  10. Tusen takk for koselig kommentar hos meg!
    Flott blogg du har... liker stilen din.. så gøy det blir å bygge hus.. gleder meg til fortsettelsen!
    Ha en fin dag..
    klem

    SvarSlett
  11. Naboen min beisa sine sorte, det ble rå lekkert!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  12. Gaven er nå på vei! Ligger et bilde av den inne hos meg.

    SvarSlett
  13. Hei igjen!
    Har ikke helt bestemt meg ennå nei. Er veldig enig med deg om at helt svart er kjempe stilig. Men om jeg velger hvite sider, er jeg ganske så fri hvis jeg blir lei av svart. Da kan jeg jo bare skifte dørene. Også er det ikke så mye av sidene som egentlig viser heller. + at den blir billigere med hvite sider. VANSKELIG!;-)

    Hilsen ho i tenkeboxen!

    SvarSlett
  14. Jeg har tremøbler både hjemme og på hytta. I fjor kjøpte jeg sånn trykkflaske som man pumper og sprayer med. Tenkte kanskje det gikk litt fortere, og det gjorde det. Pusset over alle møblene i en fei, stilte de opp på rad og rekke og sprayet i vei! Deretter tok jeg en fille og fikk smurt oljen utover. Det gikk faktisk mye fortere! Og i år er de fortsatt mettet på olje, så jeg trenger ikke gjøre det før neste år igjen. Så det var mitt tips! :-)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥