tirsdag 19. mai 2009

Litt hipsomhapp når jeg er innom sånn kjapt!!




Bildene over er nok en gang fra "Tante S".. Nydelige bilder, kurv og Madonna...
Igår var jeg og lillegull på besøk hos hvitstil.com på Nesøya..Veldig kos, og for et fantastisk koselig og ikke minst flott hjem... Denne dama kan sy ja!! En bit av 17. mai kake fikk vi også, så den kan virkelig annbefales.. Vi som er på storbybesøk må jo svinge innom der det kan skjule seg skatter, så når vi så en brukthandel stoppet vi så klart der på veien inn..
Fikk med meg en gedigen tallerkenhylle, ( den skal iallefall opp idag ja!!) litt gaver til hvitstil.com ( herlig å kunne levere brukte skatter som gaver ) Og selvsagt litt fra Florence..
Så bar turen hjem igjen, for å levere barna hos besteforeldre, for jeg og lillesjefen ( mannen min) skulle inn på Ikea.. Nytt trekk til mine kjære Ektorper og nye lamper.. Gleder meg til å "steda til" idag, så blir det nok bra..
Jeg sliter veldig med rominndelig på huset.. Jeg måå vel ha et litt stort vaskerom?? Noen som har litt erfaring der.. jeg tenker at jeg kommer til å angre meg veldig om det blir lite og trangt...
Kom gjerne med tips!! Gud skal vite at jeg trenger det!! Ha en fin dag alle...

post signature

6 kommentarer:

  1. Et stort vaskerom er helt topp. Vi har vårt på innsiden av kjøkkenet. Der har vi en billig kjøkkeninnredning fra Ikea som vi har ting som vi ikke bruker daglig, store duker, fat osv. Et ekstra kjøleskap har vi også der noe som jeg er veldig glad for og helt uenværlig.Vi har også en del hermetikk og tørrvarer inne på vaskerommet så blir det ikke så trangt i skapene på kjøkkenet og man kjøpe inn litt store kvanta. Vaskerommmet vårt er faktisk et av mine favoritt rom i vårt hus.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Vaskerom som er litt størrelse på må være helt topp. Om det er mulig med utgang ut fra vaskerommet er det greit å kunne gå inn og ut der med uteklær f.eks. Ha et lite "skittent" område om du skjønner:) Greit å kunne putte klær rett i vaskemaskinen. Og ellers er benken til å legge fra seg på eller brette sammen klær på er godt å ha syns jeg. Vi har også skap der til å oppbevare duker, kakefat osv.
    Ta det så stort som mulig. Du vil nok helt sikkert angre etterpå visst ikke.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. så fine bilder :)

    eg har ikkje erfaring med å bygge hus, men stort vaskerom må vere eit must. las i ein blogg om ei som har vaskerom under badet i 2 etasje og sjakt frå badet og ned på vaskerommet. på denne måten slepp ein bere kle ned men hive dei i sjakta og rett på vaskerommet. fallt for den eg vertfall :)
    lykke til :)

    Klem M:)

    SvarSlett
  4. Jeg skulle om jeg hadde byggeplaner ha sjakt fra bad til vaskerom jeg og. Det er helt sikkert!! Et vaskerom må være stort og godt og lyst synes jeg!! Inngang rett på vaskerom er også kjekt ja!!

    SvarSlett
  5. Hm. Takk for tipset! Det skal jeg prøve å huske på neste gang jeg skal kjøpe sko. Er egentlig altfor dårlig til å sjekke nettbutikker merker jeg... Ha en god kveld! :)

    SvarSlett
  6. Hei,ja vi er også igang med å bygge hus for 2 gang på 3 år - idag har vi et vaskerom på ca 7 kvadrat - det er også biinngang og dermed kunne det vært større ja!!! grunnen til at det er litt trangt nå er pga litt ekstra skoskap og garderobeskap som er blitt dytta inn pga litt for høyt klesbudsjett ??
    Vi har kjøkkeninnredning fra Ikea med vask ved siden av vaske/tørk.
    Mye skuffer og skap og det er veldig greit.
    Men fordi om vi har sjakt som går ned så er det praktisk ja,men IKKE noe jeg vil velge denne gangen.Nå vil jeg ha biingang med delvis kjøkkeninnredning,1 vaskemaskin til å kaste inn skitne barnedresser osv fryseskap,MEN hovedvaskerommet skal være oppe i et rom innforbi badet - jeg er såå lei av å bære alt opp igjen av klær osv,så nå blir det snart slutt på det :o) og jeg ser sånn fram til det. Det skal være delvis innredning Ikea på vaskerommet også og sånn skuff med strykebord innebygd som vi også har idag,veldig greit.
    En bra fordelig med skittentøysdunker (hvitt,koke og kulørt vask)
    Og nå vil det bli kun noen meter å gå inn med de rene klærne på rommene - for det er jo egentlig i soveroms/bade avd en får mest skittentøy..phew - langt dette her. Men det er mange ting en ser en skal forandre på når en bygger for 2.gang :o)
    Mvh Anne

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥