tirsdag 12. mai 2009

Vi har valgt Blinkhus - Minde som vårt drømmehjem!

Nå skjer det endelig... Torsdag kommer graveren og skal rydde og grave tomta..Da har vi 2 uker på oss.. så kommer de som skal støpe...så 2 uker til.. og DA begynner snekker!!!
JEG ER SÅ SPENT!!
Da kjære bloggere!!! Da er jeg igang... Det skal bli en helt fantastisk reise.. Med masse utfordringer og MYE å lære...

*

Men hipphurra for alle dere bloggere, som jeg har fått så masse tips og ideer fra, så hvis jeg kunne skulle jeg bedt dere alle hjem på et glass chapagne den dagen det står ferdig!!
( jeg håper i januar/februar 2010)

*

Inntil da, så skal jeg legge ut bilder.. av det som blir bra og riktig, og det som blir mindre bra og uriktig!!!(?)!!

.. For det er nemlig det jeg savner mest i denne prosessen... Noen som har gjort akkurat det samme.. med akkurat min smak..bygd akkurat samme huset.. slik at jeg kan bare se.. og gjøre akkurat det som bare blir bra og riktig...... DET hadde vært noe det...

Et av de vanskelige valgene er om søylene skal være glatte eller med spor?? Jeg tror jeg heller for glatt...Vi velger de største og vi må ha 4 stk under den runde veranda..

Det er jammen lekkert!!!



post signature

9 kommentarer:

  1. Så godt å komme i gang da:-) vi har jo bygget det samme men med ganske mye endringer på da!! innvendig har vi tegnet om mye men jeg er ikke sikker på om alt er tegnet om, det husker jeg faktisk ikke. Men trappa vår går fra hallen og opp.
    Vi har søyler med spor, om det heter det:-). siden det er veranda på hele framsiden på vårt så ble det jo ganske mange.

    Lykke til og bare spør.

    klem

    SvarSlett
  2. For et fantastisk herskapelig hus,skal virkelig bli gøy å følge med!!

    SvarSlett
  3. Hei Veronica :-)
    Jeg heller også får søyler uten spor. Huset er så lekkert i seg selv, og det kommer til å se "renere" ut uten spor i og med at du skal ha fire stykker. Har du funnet ut hvordan vinduer du skal ha?
    Lykke til, jeg gleder meg til å følge med :-)

    Klem fra Janicke

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så spennende!! For et lekkert og herskaplig hus dere skal bygge:)
    Gleder meg til å følge med i prosessen. Lykke til med alle valgene du skal foreta deg!!
    Ha en flott uke videre!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. det huset er nydeleg ja!! har sett det i katalogen, og sikla :) hehe :)
    kjem nok til å føle deg som ei prinesse der :)

    blir spennande å følge prosessen :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  6. søte lille fru Jannicke: tusen takk for alle søte hilsninger.. Det er så koselig.. Du må sende meg en mail så jeg har adr. din..Du har jo akkurat hatt runden med nytt hus selv.. så du MÅ følge med, og gi meg råd... ha en superdeilig dag imorgen.. nå er det snart 17. mai... det går så altfor fort... stooor klem...

    SvarSlett
  7. Havnet innom bloggen din helt tilfeldig via hvitstil. Og det var flaks, vi er i ferd med å bygge hus som der vi har brukt Minde som utgangspunkt, det har blitt endret mye fra Minde, men jeg har lett etter blogger som bygger slikt hus. Blir nok fast leser her!

    SvarSlett
  8. Så spennende! Skal følge med å¨prosessen!
    Lykke til!

    SMIL......*vivian* ;-)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med husbygging, flott hus !
    Gleder meg til å følge med på bloggenunder bygginga, og ikke minst, innredninga :)

    Hanne :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥