mandag 1. juni 2009

Sånn eller sånn??

Lillegull blir visst aldri ferdig med å spise kake så etter frokost ble det nok en gang inntak av muffins.. men nå er det snart tomt... gudsjelov sier nå jeg...
Jeg fant ut at jeg skulle lage meg en utebenk ala utekjøkken på terassen..Jeg ser så mange andre bloggere har de lekreste uteplasser så jeg hermer gjerne...
Jeg har jo mange sjenker i garagen som er kjøpt på loppis for en rimelig penge . Så derfor.. nå er jeg i gang å male... Hvitmalingen var seig og tykk fra i fjor, penselen en superbillig en fra Europris... Og butikker stengt... Hva gjør jeg da, for jeg vil male NÅ??
JO: blander malingen med Whitespirit (litt maling+masse whitespirit ) slik at det virkelig renner... og får slengt det på sjenken... Så tok jeg en lofri fille, og gnir det ut... PERFEKT!!
MEN: det jeg lurer på er om jeg trenger et strøk til?? Den skal jo se litt sliten ut, og den skal stå ute... HVA SYNES DERE? Noen tips eller bilder dere kan dele med meg??


post signature

11 kommentarer:

  1. Prøv med et strøk til, du! Ellers synes jeg det var en genial ide å bruke et slikt møbel til utekjøkken!

    SvarSlett
  2. Det blir nok knall det der;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  3. Legg et strøk til, ja. Den blir sikkert kjempefin. :)

    SvarSlett
  4. Første gangen jeg er her inne. (Fant bloggen på NIB) Etter å ha lest hele bloggen er min dom (hørtes fryktelig ut, ikke sant?) at dette var da en hyggelig og interesant blogg.
    Likte veldig godt skjenken du har hatt en make-over på. Mener du virkelig å ha denne stående utendørs?
    Jeg falt også for de gamle trekassene du har til oppbevaring av blonder og blader. Stilig!

    Ha en fin kveld og lykke til videre med bloggingen!

    SvarSlett
  5. Så heldig du er som har mange skjenker stående! Det er jo umulig å finne slike på loppemarked lenger, hvis man ikke er så heldig å være den første til å storme inn... Jeg ville nok prøvd med et strøk til. Skjenken var helt nydelig. :)

    SvarSlett
  6. heihopp alle... Jeg hev meg på en runde til... ble myyye bedre... Jeg er litt lat så tenkte at en runde holdt.. da fikk jeg liksom brukt den idag.. men jeg var flink.. malte et strøk til og setter den på plass imorgen!

    SvarSlett
  7. Knallfin, hadde jeg sett denne før jeg malte vår som også skal stå ute istad, hadde den også blitt slik gitt!! For seint nå ,min er snart hvit. Et strøk igjen!! Jeg skal ha den til et stereoanlegg jeg...

    SvarSlett
  8. Jeg ville kanskje gått for ett strøk til, men vanskelig å si. Fint blir det iallefall.

    Det ligger forresten en liten utmerkelse til deg på siden min.

    Ha en fin kveld.
    //Christine

    SvarSlett
  9. Nå er det andre gangen i dag jeg prøver å legge inn melding. Jeg skulle si takk for den vidunderlige dagen i går også skulle jeg si at jeg heide på ett lag maling til, og det har du jo gjort. Prata lenge med mor di i dag, ho e så god!

    Klem til deg og snakkes snart

    SvarSlett
  10. Jeg lurer på om det er fordi du har sånn ordbekreftelse på kommentaren at jeg plages med å legge igjen beskjed. Mamma hadde også prøvd å skrive i går uten å lykkes

    klæm klæm klæm

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥