mandag 22. juni 2009

VI FÅR DET TIL!!

Storebror startet sin første sommerferiedag med et tannlegebesøk..
Han skulle trekke en tann! Tøff som han er har han ikke gruet seg, men gledet seg..
Solidarisk som få sitter lillesøster med en eske jordbærtyggis og koser seg på venterommet med Mikael...

Trekkingen gikk fint, det var nok mamman i heimen og lillesøster som hadde det værst ...


Så bar det avsted til etterpålag i barnedåp.. Phu..
Litt forsinket kom vi, men det var masse deilig mat og kaker igjen til oss også..
*
Etter dåpsfest var det full fart videre til 3- års bursdag til en venn av Tomine..
Mere kaker, is og saft på oss og leking i tårnet..
Tomine raknet kjolen sin, og det syntes jeg var HELT fantastisk.. for gjett om jeg skal lappe den sammen... Jeg og Janomen ja... Hoho..Jeg skal iallefall gjøre et forsøk...
Mulig den henger til pynt etter syingen eller at mamma får overta slik at den kan brukes..


Ingen besøk til tannlege uten premie, så Tomine fikk noen nydelige frokost tallerker som takk for den enorme støtten storebror fikk under trekkingen..( alt hjelper.. ) og Mikael en selvbestemt premie - en speiderkniv som er kjekk å ha med når det er telttur med Beste..
Alt i alt en veldig travel dag, men veldig koselig!!



Solen har jo kommet nå, og ifølge værmeldingen skal den bli en ukes tid... Jeg gleder meg....


post signature

7 kommentarer:

  1. Huff, tanntrekking er ikke noe særlig! Det var jo flott at det gikk så bra.

    Jeg har en liten hilsen til deg på bloggen min i dag. :)

    SvarSlett
  2. Så stilig at du hadde med kamera til tannlegen! Mamma drog alltid med seg kamera, og det er jo så moro å ha slike bilder i ettertid!
    Nydelige tallerker til lillesøster!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for komplimentene! :) Ja, det er min håndskrift. Jeg skriver ikke så mye lenger som jeg gjorde før, så jeg merker at jeg er litt ute av trening. Måtte øve meg litt på forhånd for å få svingen på hånda slik jeg ville. :)

    Ja, jeg også gleder meg til vi skal flytte inn i nytt hus (om ca. ett års tid). Da skal jeg ha hobbyrom! Blir litt lettere å holde på med slike ting når man ikke trenger å rydde opp etter seg hele tida. :) Ha en god kveld!

    SvarSlett
  4. Flinkis! (altså Mikael er flinkis)

    Når skal vi møtes?
    Har du lappa kjolen med Janomen? Ho ho ho

    Ho søster e så snill. I dag har ho hjulpet meg.
    Jippi

    Nå skal jeg sy.
    C

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg du har - og så spennende med husbygging! Ser ut som ett vakkert og stort hus dere skal bygge!

    Legger deg til blogglisten min om det er ok..

    ;) ~M~

    SvarSlett
  6. Flinke gutten det!! Slik er det ikke her nemlig!!

    SvarSlett
  7. Så flink gutten din var. Det er ikke bare bare å være hos tannlegen. Jeg synes prinsesseasjetten datteren din fikk var utrolig fin!!!!!!
    Nå har jeg kost meg med å titte litt rundt i bloggen din. Her var det mye fint å se på. Så fine puter du har laget. Jeg håper du får mange fine dager på terrassen utover sommeren!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥