mandag 31. august 2009

BRENNER DU LYS FRA PLANTASJEN??



Fikk meg en skikkelig støkk her... Plutselig brenner lyset jeg har tent kun på halve siden!!!???
Jeg så det ikke en gang før det plutselig bare brekker i to og masse stearin renner ut på sølvfatet og bordet enda jeg satt ved siden av... takk gud for at det sto der det sto, slik at det ikke traff puter eller stoff.. Eller gardiner.. skrekk og gru!!! Tok vel rundt 10-15 sekunder,så jammen skjer det fort!!.. Det ble ikke brent lys ved siden av, og det sto heller ikke i trekk.
*
Gå iallefall aldri fra lys... Det er en advarsel som ikke kan sier for ofte!!!!!
*
Bordet er ferdig, det kom inn i hus i går kveld, og jeg er utrolig fornøyd.. Venter på lyset, så kommer bilde...
Takk for alle hyggelige kommentarer jeg fikk på malejobben i går...
Nok motivasjon er det iallefall å få her!!!

post signature

18 kommentarer:

  1. Takker for tipset! Utrolig skremmende!!! Godt det gikk bra med dere og hjemmet deres!
    Her går det stort sett bare i Ikea sine lys, veldig godt fornøyd med dem.
    Ellers er jeg, som jeg nevnte i mailen til deg, utrolig godt fornøyd med RL genserene jeg kjøpte av deg. Nå venter jeg i spenning på bilder av de babyklærene.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Oj oj, dette var litt skummelt ja....godt du var der. Man kan altså aldri bli forsiktig nok.

    Jeg brenner mest av kubbelysene fra plantasjen og de synes jeg er gode.

    SvarSlett
  3. Oj, så skummelt! Jeg kjøper ofte lys på plantasjen, og har aldri opplevd noe sånt! Men det er sant som du sier.. En kan aldri være foriktig nok med levede lys! Så godt at det gikk bra, for dette kunne jo faktisk resultert i en brann..
    Ha en god dag! :)

    SvarSlett
  4. Godt du var der...var det trekk i rommet eller?? Skremmende...

    SvarSlett
  5. Oi så skummelt!!! Huff- jeg tenner gjerne lys i hele huset og er ikke flink nok til å passe på de egentlig... Takk for påminnelsen om å aldri gå fra levende lys

    SvarSlett
  6. Hei!
    Skremmende ja!
    Kjøp mine lys fra Partylite;-)
    Laget av naturlig voks, og selges i over 50 forskjellige farger og dufter..
    Ha en fortsatt god dag!
    Ps: Fint hus dere bygger!
    Hilsen Ei fra Trøndelag

    SvarSlett
  7. Off... så skummelt! Jammen godt at du ikke var langt unna. Brann er det verste marerittet mitt og takk for en påminnelse om hvor fort det kan gå gale! Ha ei fin uke:)

    SvarSlett
  8. Uff - ingen hyggelig opplevelse, har opplevd en brann i nabolaget da jeg var barn - og opplevelsen satt i meg lenge etterpå. Heldigvis ingen hjemme i noen av leilighetene, "bare" materielle skader.

    Jeg bruker som Charlotte over her også Ikea sine hvite lys. Har aldri opplevd noe slikt med dem...kan absolutt anbefales. De kommer i en stor eske, er litt kortere enn kronelysene - men det synes jeg ikke gjør noe. Telysene derfra er også bra! Vi er storforbrukere av ("stearin")lys og batterier fra Ikea, ser du ;o)

    Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. oi oi oi, det der er så skummelt, og som du sier det skjer så ufattelig fort. Vi bruker for det meste ikea sine, ikke hatt noe tull med de. Men har hørt om at t-lysene dems kan være litt skumle.. Vil vel si at lys generelt er farlig, så godt du minner oss alle på hvor lite som skal til. Ellers vil jeg takke for kjolen, den kom på fredag. kjempe fin, venter bare på siste pakken. Er så spennende, endelig kommer det pakker i posten.Jeg og M er der hver dag og titter spent :D
    Ha en fin dag, så venter vi spent på bilder av bordet. For et KUPP!

    SvarSlett
  10. Oi! Skummelt!
    Eg kjøper mine på Kiwi, veldig fornøyd med dei. Har blant anna også prøvd Ikea sine men da gikk brannalarmen grunnet sot!... og så er dei litt korte :-(

    Ellers må eg berre sei det er så koselig å ramle innom ein blogg på rollen til NIB som faktisk omhandlar interiør :-D
    Keep up the good work :-D

    SvarSlett
  11. Skikkelig skummelt! Eg er så dårlig på slikt...lys både her og der... Ein liten oppvekkar, takk for den! Skal uansett ikkje kjøpe lys på Plantasjen. Tenk om dei merkar nedgong i salet...blogglandia er over alt ;o)

    SvarSlett
  12. Oiiiii, skrekk og gru!!
    Leter febrilsk etter STOOORE pakker med hvite lys om dagen, da skal jeg altså IKKE kjøpe på Plantasjen..har opplevd noe mindre heldige episoder med lys derfra før også...
    Jeg er veldig glad i Ikea sine, men nå er jeg heeelt tom...så da ble det Nill enn så lenge, slett ikke verst de:)

    Ha en fin dag:)
    Venter spent på bordet:)

    SvarSlett
  13. Skummelt!!
    Godt du var i nærheten da!
    Blir spennende å se bordet;)
    Klem

    SvarSlett
  14. uff so ekkelt!!! ha kun kubbelys derifrå, og dei ha eg ikkje hatt problem med..men følge alltid med..lys er koseleg, men skummelt!!

    god mandag til deg :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  15. ja sånt kan være ordentlig summelt, har hørt lignende historier om ikea sine lys.. så bra og minne på at man aldri skal gå fra brennende lys for man vet aldri og det går utrolig fort det der..
    klem victoria

    SvarSlett
  16. Hei, kjære Tomine!

    Fantastisk flott blogg du har. Huset deres blir helt rått! Jeg gleder meg til å følge med på materialvalgene du foretar - jeg holder jo på å bygge hus selv.

    Jeg ønsker også å bestille noen varer fra shoppen din!

    *Smil* fra Catherine!

    SvarSlett
  17. Jeg tror de fleste lys kan brenne skjevt hvis de for eksempel utsettes for trekk. Så det er en god regel å aldri gå fra et tent lys. Det var godt du var tilstede og at ingenting ble skadet.

    SvarSlett
  18. Skrekk og gru, min store skrekk....Min bror og min sivgerinne mistet ALT de eide i en brann...og det er fort gjort! Heldigvis (må en nesten si...)var det før de hadde fått barn, så de klarte å redde seg selv ut, men de stod utenfor uten en tråd på kroppen og så at hjemmet deres brant ned til grunnen....Grusomt!

    Tusen takk for advarsel!

    Utrolig flott hus dere bygger, og jeg koser meg med å se alle detaljer du har funnet for huset, kommer til å bli så lekkert, gleder meg til å følge med på prosjektet deres!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥