onsdag 19. august 2009

ENDELIG TAKSTEIN


.. Hei hopp.. et lite bildras fra huset..
Nå har takstein blitt lagt på og det ble superfint synes vi..
Kantlister på huset er satt opp, og takrenner likeså..
Vi valgte sorte langs taket, som går over til hvite langs veggen, veldig
spent på om det ble rart, men syntes det så bra ut..
*
Søylene har kommet - glatte og fine denne gang - 28 cm i diameter, så det
håper jeg blir bra.. Den runde veranda har fått stokker som er spikket til
slik at det legges membran under gulvet, så vi får et tett gulv.. Det kommer
spotter under taket, så greit at det er tørt der..
*
Vi har også fått bestemt hvor sluk, dusj og wc skal være nå, så lykken er
stor for vi får plass til ett lintøyskap på hvert av badene, så de skal bestilles i morgen.
*
Huset legges ut for salg om 2 uker, så masse skal gjøres til da.. vi er snart
ferdig med steinlegging ute, så da er listene inne som ikke er ferdig malt enda min
jobb.. Vi har fått pakket ned 4 stoooore esker med div ting og tang fra klesskapet,
og kan enda rydde litt mer. Deilig med alt som er gjort!!
*
Jeg er innom alle bloggene deres hver dag, selv om ikke det er så mange oppdateringer
hos meg selv, er det veldig koselig å se at det fortsatt er noen som titter innom..
*
Ønsker dere alle en fin uke, med skolestart og matpakkelaging som seg hør og bør..
Deilig å komme i gang igjen synes jeg...

post signature

20 kommentarer:

  1. vart jo kjempefint jo!! nydeleg hus :)
    og svart/kvit takrenner såg heilt normalt ut! smart :)

    spennande å følge husprosjektet :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  2. Du og du så flott det blir!!!!

    SvarSlett
  3. Spennende å følge husbyggingen deres!
    Flott takstein!

    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  4. For et nydelig hus.Her vil jeg gjerne følge med på prosessen.

    Håper det er greit at jeg legger deg til blogglisten min:)

    SvarSlett
  5. Hei! Så flott det blir! Litt av det drømmehus!! Høres ut som du har tatt noen lure valg. Det ser kjempe-flott ut!

    Hvoe stort er det forresten? Det ser digert ut?!

    Ha en fin kveld!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  6. Kjempefint, og det med takrennene er akkurat slik vi holder på med her, hvite nedløp! Knallsmart da det er stygt med hvite, skitne, grønne og mosete... Men nedløpet er jo ikke så utsatt så da er det fint at det gjemmes! Lykke til med byggingen, huset er knallflott!!! Klem, MArianne

    SvarSlett
  7. Nydeli hus:o)
    Ja det er godt å komme i gang med rutiner igjen.
    Blir litt mer voksen tid om kveldene når skolen er begynt igjen.
    Ha en fortsatt fin uke:o)

    SvarSlett
  8. Kjempetips! Mannen er enig. Vi hermer! ;)

    SvarSlett
  9. Hei Snuppa :-D
    Så nydelig huset deres blir, kan ikke vente med å se det ferdige resultatet!!

    Lykke til med hussalg, håper alt går som planlagt!

    Giveaway hos meg nå ;-) Sleng deg med!
    Klem

    SvarSlett
  10. Wow, for et flott hus.
    Taket ble kjempefint.
    Her må jeg bare legge meg til som følger så jeg får med meg fortsettelsen;)

    Ha en fin ukeslutt
    :)

    SvarSlett
  11. Det har jeg virkelig sett ;-) Heldiggrisen! Kanskje du skal være heldig hos meg også ?! :-) Det hadde iallefamm gjort meg glad!

    Koser meg mye med magen, og nå har endelig Anders kommet hjem fra sjøen! Bare 1 uke til han reiser igjen, men tiden er priceless!

    Ha en fin kveld videre og natt <3

    SvarSlett
  12. sUKK... dere bygger drømmehuset altså!:) Er så spennende å følge med på husbygging! Kjenner jeg har lyst å bygge selv også..
    Blir iallfall kjempespennende å følge med :)

    SvarSlett
  13. Hei Tomine
    Takk for koselig kommentar på siden min - det varmer :o)
    Bloggen din er en av mine favoritter. Nydelig hus har du også, blir spennende å følge med videre. Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  14. Spennende å følge med på husbyggingen deres, kjempeflott hus!
    Liker spesielt godt sitronvinduene, slike vil jeg ha en dag og:)
    Lykke til videre:)

    SvarSlett
  15. Titt innom bloggen: dengamlestil-desvunnetider,-
    er dette i utgangspunktet det samme huset? Moro å følge hvordan huset vokser seg stort og flott.

    SvarSlett
  16. Heisann! Tett tak er ein milepæl i husbygginga, gratulerer! Eit nydelig hus du har valgt deg, stort og godt.
    Ha ein SUPER dag!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  17. Wow, her går det unna! For et flott hus dere bygger. :) Lykke til med hussalg og alt annet du har i ilden. :)

    SvarSlett
  18. Dei blir kjempeflott!!
    Veldig kjekt med bilde oppdateringar frå husbygginga...meir meir meir;)

    SvarSlett
  19. Åh, det blir jo bare finere og finere :) Gleder meg til å se det ferdig :)

    SvarSlett
  20. Hei Å hå for ett flott hus dere bygger.Ser virkelig lekkert ut. Er selv på boligjakt, men ikke akkurat i den størrelsen og ...prisklassen.ehh...vi er på utkikk etter ett oppussingsobjekt med andre ord.Ja,da får vi det slik vi vil ha det(etterhvert ihvertfall) ;)

    Blir spennende å se resultatet,jeg legger meg gjerne til som følger:)
    hilsener fra Lykkehjem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥