mandag 10. august 2009

GLAD, litt SKUFFET OG STOLT




(Tomine venter på besøk til frokost i dag.. )

... dagen i dag startet så fint, med besøk fra våre venner som faktisk er naboer til vårt nye hus.. Vi har spist deilig frokost og snakket masse, og byttet litt husbygger erfaringer..


kommer meldingen om at det legges takstein på huset HURRA!!.. (vi har verdens beste snekker tror jeg... det går virkelig unna.. ) noen vinduer har blitt satt inn, men veranda døren på den runde veranda foran huset er for stor, så den kunne ikke brukes.. 20 cm feil... arg...

Jeg håper virkelig ikke at det tar lang tid å få nye, men vi bestilte de andre for 2 mnd. siden..
Søylene under veranda kom også, de har jeg gledet meg veldig til , de var jo også feil...

Vi fikk Kloppen søyler med riller og jeg ha/VIL ha glatte.. Det er penest til dette huset, det er jeg sikker på... Så da blir det retur på de også.. Ingen krise, alt kan gjøres på nytt, men jeg var så spent..
ringer min mann som er i Heimvernet.. Han har blitt kalt ut for å rydde opp etter oljekatastrofen som vi alle har sett grusomme bilder fra.. Supert at de kan brukes til sånt, og det vil aldri finnes tid hvor det passer å bli kalt ut, så det er supert at han tar det med godt mot, så jeg skal smøre verdens beste matpakke så han har..
Så da får huset stå litt, familie være litt alene og jobben seile sin egen sjø noen dager...

Men: LEV LIVET LYKKELIG!!!

Det er ingenting som ikke kan stå på hold noen dager..

Ha en deilig uke

22 kommentarer:

  1. Så flott det blir!! Tror også dere har en effektiv snekker;-)
    ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. For noen nydelige bilder av den utrolig skjønne jenta!!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  3. Hei søte du!
    Så fint det blir, huset deres! Alt ordner seg til slutt, er vel litt slik med husbygging at ikke alt ble som man tenkte :-) Men ser jo virkelig framgang, og PLUTSELIG har dere flyttet inn!

    Så flott at mannen din skal hjelpe til! Forferdelige bilder vi har sett, og det har jo ødelagt så mye!

    Håper du får en flott uke videre! Det gjør iallefall vi, fått vite kjønn idag og onsdag skal vi på IKEA å handle inn til PRINSESSEROMMET ;-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Åhh så nydelig jente du har :))
    vakker er hun...
    Måtte bare si det først ;)

    Og huset da...........FY SØREN SÅÅ LEKKERT !!!!
    Gjett om jeg fikk lyst til å bygge igjen hehe...
    Er bare pittelitt misunnelig ;)For en tid du har foran deg. Myye jobbing, men mye moro :)
    Gleder meg til å se mere bilder..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Så fint det blir, går jammen fort fremover!
    Håpe det kommer riktig neste gang da, og at det ikke går så lang tid:)
    Vakre jenta di altså, helskjønn:)

    SvarSlett
  6. Så flott at mannen din
    og de andre kan hjelpe til med naturkatastrofen!
    Leit at det ble litt feil,
    men slikt må man vel ta høyde for når man bygger hus, men skjønner godt at det ikke er noe stas, håper det går superfort med rett retur!!!
    Nydelig liten frøken som spiser augurk!!!
    Huset ser fabelaktig flott ut!
    Klem

    SvarSlett
  7. Så lekkert huset deres blir! Her går det fort i svingene ja. :) Det er bra du er positiv! Livet er for kort til å være sur. :) Ha en god kveld!

    SvarSlett
  8. Kjempelekkert hus! Liker black/white stilen veldig godt jeg også...
    Gleder meg til å følge med videre!

    SvarSlett
  9. Huset deres blir bare så utrolig flott.Skjønner veldig godt at du er utålmodig.Gleder meg til å se det ferdig.

    SvarSlett
  10. SÅ kjedelig med alle slike forsinkelser i byggeprosessen. Vi fikk siste sprossene til huset nå for litt siden, halvannet år siden vi flyttet inn. Hva skal man gjøre, le?

    Det er virkelig ett flott hus dere bygger. Så grandiost og herskapelig. Me like!

    Jeg linker deg, for det er på høy tid. Har vert lite blogging i sommer, men jobber meg rundt for en oppdatering. Er jo så mye kjekt å lese og se :)

    Ha ei fin uke da du, klem fra Tove

    SvarSlett
  11. WOW WOW som det går unna på det huset du!! Dette blir bare helt utrolig flott!!

    Den nusselige jenta da, venteagurk.......hun er vakker!!

    SvarSlett
  12. Uff da...men som du sier...det meste her i livet kan tåle å stå litt på vent:)synes huset begynner å ta form...og gleder meg til å følge med videre, og lille Tomine er jo bare til å spise opp,så vakker, nyyyyyydelig og alldeles skjønn..kan hun ha arvet det etter moren???;)Så bare digger jeg det navnet...DET ER ALLDELSES VAKKERT, VAKKERT OG LITT TIL VAKKERT;)lykke til videre med huset...det går seg til:)ps takk for bodyene i posten, husker ikke om jeg har takket før, er litt,men bare litt glemsk;)Emma har allerde prøvd den ene..og den passet så fint...:)og super service...Lille Tomine levde opp til forventingene:)Klemmer fra Monja

    SvarSlett
  13. Oioi, så snill du er!! Er vel så lite å legge igjen en hilsen i ny og ned ;-)

    Sender deg en mail med det samme!

    Klem

    SvarSlett
  14. Det går sååå fort hos dere altså. Hos oss tok det nesten et år fra vi startet med grunnmuren og til vi var inne. Men vi gjorde mye selv da.
    Kjedelig med feil leveringer ja, ikke lett å være tolmodig. Foressten så har vi søyler med riller vi:-)
    Tusen takk for de flotte vintage bildene, skal nok bli brukt ja.

    Klem

    SvarSlett
  15. utrolig fint hus! og utrolig søt datter du har! :)

    SvarSlett
  16. Deilig å høre at du tar det med godt humør ;-)

    SvarSlett
  17. For et hus dere far, lyst til a bygge igjen jeg! Gleder Meg til a folge dere videre;)
    maa ta lese runden her, vaert litt lite blogging I sommer.

    Nar man bygger kan man nesten faa litt grae haar, man faar vel bare le av det;) saann er bransjen. Men dere ser ut til aa vaere heldige sa langt.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  18. For ei nydeig lita jente og WOW for ett flott hus, ligner på det jeg ønsker meg...*drømmme*
    kjempe fin blogg du har :)

    SvarSlett
  19. Jeg blir såå misunnelig når jeg ser huset deres ta form!! Det er jo sååå stilig!! Jeg suger til meg masse inspirasjon fra din blogg..forhåpentligvis skal det jo bli min tur engang ;)
    Ha en fin dag !
    klem Hege

    SvarSlett
  20. Hei!

    Jeg kom tilfeldig over bloggen din her en dag, og ser at vi holder på å bygge samme hus som dere. Kjempegøy! Dere har kommet noe lenger enn oss, så det er kjempespennende å få sett huset "live". Her var det itillegg masse flott interiørinspirasjon jeg vil ta med meg! ;)

    Marianne

    SvarSlett
  21. Sjå huset!
    Dette går jo kjempe fort:)
    No kjem snart materialet vårt og!!
    Yey!

    Smil frå Anita

    SvarSlett
  22. Så nydelig hjem og supersøt datter du har :-)Her var det mye fin inspirasjon!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥