onsdag 9. september 2009

HELT TETT...


... blir huset i dag! Ytterdør ( midlertidig ) settes inn i dag, så det er jo litt spesiellt.. Plutselig må vi låse oss inn og ut i nyhuset!!

Pappa har satt opp noen vegger, min kjære mann har isolert tak og vegger, og min snille svigerfar har hjulpet i alle retninger i lang tid nå!! (Tusen tusen takk )
*
I går kveld måtte jeg opp å kikke mens de holdt på inne i huset, så det var moro å se når det kom lys ut av vinduene... Jeg gleder meg til å begynne inne.. vi ( dvs. lakkerer ) skal sprøytemale huset innvendig, så vi regner med at hele huset er malt inne på en helg
Tenk det!! I LOVE IT!! Fargene er mørk sand i stue og kjøkken, og hvit sånn ellers..
Syntes jeg brukte ukevis på akkurat maling i det huset vi bor i nå.. så det skal bli godt å slippe.
*
Mikael er på leierskole og har det supert! MED gips.. Det er helt utrolig å lese alle historiene dere har lagt igjen om sykehus som rett og slett ikke har gjort jobben sin riktig!!
Huff.. jeg gremmes!!
*
Vintage bildene ble glemt fredag, så de kommer om litt!! Ha en deilig dag alle og spesiellt mamman min som har bursdag i dag..Vi gleder oss til middag og kaker!! HURRA!!

10 kommentarer:

  1. Hei.
    Så spennende å sprøyte-male veggene da. Vi interiør-damer liker at ting går unna...
    Gleder meg til å se resultatet!

    Ha en fin dag
    Lykke til med hus

    Beate

    SvarSlett
  2. Hei Snuppa :-)
    Så herlig at huset blir tett!! Det er jo bare helt fantastisk hvor fort det har gått :-) Med dyktige folk så er det hu hei hvor det går!

    Håper dere får en flott onsdag! Nå er det straks helg igjen :-)

    Klem Jorid

    SvarSlett
  3. Gosj som det går framover hos dere altså! De jobber raskt!! Skulle jo såklart ønske det var meg som bygde hus men...uansett, det er gøy å følge med her altså!!


    Kos dere i bursdag idag!!

    SvarSlett
  4. For en behandling dere fikk hos legen...er det mulig at sånt skjer. Bra han koser seg på leirskole.

    Vakkert skap under her.
    Til helgen skal min farmor og farfars hjem tømmes...da var resten av slekta skjønt enige om at her må det bare kastes..bare rammel alt sammen...typisk så får ikke jeg til å være med. Men har satt opp ei liste over hva jeg kan tenke meg.
    Det er ikke store verdiene som står der, men det som er der er gammelt....veldig gammelt. Skap og senger..senger har ikke jeg plass til....skulle hatt huset ditt nå jeg...hihihihi. Da hadde jeg fått plass til hele sengemøblemanget som står der....dobbelseng av to senger, barne seng, kommode med speil, garderobeskap...alt i lyseblått, så gammelt at jeg aner ikke når det ble laget..huff, best å ikke tenke på det.
    Vel, det er det positive med at jeg ikke skal dit, jeg slipper å se på alt jeg ikke får med meg.

    Ha en flott dag

    SvarSlett
  5. Spennande! Sprøytemale veggplatene og vips ferdig?!?!? For ei lykke! Det går jammen fort.
    Ønska deg ein fin dag, klem Tonje

    SvarSlett
  6. Tett hus er en milepæl! Sprøytemale vegger høres helt topp ut!! Sparer sikkert masse tid på det.

    Morro og følge med på husprosjektet deres:)

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  7. Her var det mye å juble for: Hurra og grattis med dagen til Tommine mannen. Jippi, for tett hus og Juhu, for gullet som kom seg på tur!

    Sprøytemale hele huset ja... Det høres jammen snedig ut du. Her gikk det maaaange dager, men så skal det sies at JEG tapetserte hele huset selv. Ja, jeg er dritstolt! hihi.
    Slik er det å være nordsjø enke, da er det bare å brette opp ermene når mannen sitter med et sugerør rett ned i oljemilliardene.

    Ha en strålende dag, her skal vi ha venner på hverdagsmiddag så jeg får vel begynne å pusle på kjøkkenet snart.

    Klem Tove

    SvarSlett
  8. Sprøytemaling er nytt for meg. Må ein vere lakkerer for å få det til? Kjenner nokon som har bygd maken hus som dokke, det er kjempefint. Likar stova veldig godt. Eg skal merke meg bloggen din og komme tilbake. Eg følg med alle som bygg hus for tida då vi er midt oppi det sjølv. Det er veldig kjekt, men det er mange vanskelig valg også. Ha en god dag.

    SvarSlett
  9. Flotte inspirasjonsbilder!
    Ja, nå hjelper det veldig på huset deres, må tilogmed bruke nøkkel:)

    Ha en finfin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  10. oi oi oi, skal si det går unna. men du hvordan spraymaler vegger da? Er det sånn maskin det eller? (altså, jeg skjønner jo at dere ikke står med en liten sprayboks i holden da men... hehe).

    gleder meg til å se flere bilder av huset!

    camilla

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥