søndag 6. september 2009

IKKE HELT SOM PLANLAGT


God morgen, og for en deilig Søndag!!
Nydelig vær, og glad er jeg for at alt har gått greit denne helgen, for vi våknet med et sjokk lørdag:
*
Som jeg fortalte på torsdag veltet Mikael på sykkel, og avsted til legevakten vi dro!! For å få bekreftet av 3 leger at NEIDA... ikke noe brudd her!!! Fra oss av lykke dro vi hjem, for storegull har gledet seg såå til leierskole, og fisketurer hver eneste dag!!
*
MEN - når telefon fra Sykehuset vekker oss lørdag morgen, med beskjed om at de nå hadde kikket grundig !!!! ( dumme meg trodde de gjorde det med en gang jeg???!!!) på bildene og at det hadde vært brudd i håndleddet!!!!????!!! Er det mulig??? Etter 3 dager???
*
Vel.. Mikael har vært så utrolig flink, og gipsingen gikk bra. Men håndleddet er brukket, og fisketurer kan han bare glemme, men det er mange andre opplevelser som gjør leierskoleuken til et uforglemmelig minne.. Jeg husker iallefall uken jeg dro veldig veldig godt!!!
Premien ble en ny mobiltelefon som han har ønsket seg lenge, så da fikk jeg som mor lettet litt dårlig samvittighet... stakkar stakkar gutten min.. huff..
*
Men.. jammen er det blitt en kjentsak nå at jeg ELSKER loppis.. for det hadde blitt diskutert på årets største loppis i byen lørdag at noe måtte ha skjedd med oss, siden jeg ikke var der.. HOHO.. og det stemte det!! Så ingen kupp for meg denne helgen.. I dag er det barnebursdag, men jeg viser frem skjenken som skal på badet.. ikke helt ferdig.. men godt i gang!!
*
ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG GOD SØNDAG!!
Stor klem fra alle oss, og Mikael takker for alle søte
hilsner han har fått av dere her!!
*

20 kommentarer:

  1. huff da!!! Vi opplevde engang at vi måtte innom tre leger før de tilslutt så at det var brudd!!! Og det fordi vi var sikre på at det var det!! Er bra de sjekket en gang til hvertfall da- så han ikke måtte gå der over lang tid og at det grodde feil! Kommoden ser nydelig ut! Nyt været:)

    SvarSlett
  2. Helt nydelige benk... !!!!

    Akkurat de samme skjedde med minsten her da han var liten. Spilte fotball og ble taklet, ned på sykehuset og tok røntgen, men heldigvis ingen brudd.. I håndleddet det og...
    3 dager etter fikk vi telefon at det likevel var brudd og at det måtte gipses !!!!!
    helt utrolig egentlig, men det gikk bra tilslutt...Trodde og de sjekket ordentlig første gangen jeg....

    Ha en fin søndag vennen :)
    Klem,kari

    SvarSlett
  3. Stakkars gutten din! Virker som han tar det med godt mot...han får ihvertfall være med på leirskole!

    Den skjenken blir lekker på badet! Er ute etter noe lignende vi også, her har vi foreløpig en hjemmesnekret en. Toppen er ferdig, flislagt med små marmorfliser, men vi har ikke funnet det rette underskapet enda. Er avhengig av et eksakt mål...Godt mannen i huset er snekkerkyndig!

    SvarSlett
  4. Merkelig at de ikke ser grundig på bildene med en gang, men godt at gutten din får riktig behandling nå i alle fall.

    Skjenken ser kjempeflott ut. Dere kommer til å få det så utrolig flott i nye huset!!

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  5. Stakkars gutten!Er det mulig,tenker nå jeg???(av sykhuset!)
    Så heldig å få mobil som et lite plaster på såret...snille mamma!

    Go klem til dere og bedring;)KLEM C

    SvarSlett
  6. Huff stakkar! Eg venta sjølv fire år på å få prolapsdiagnose... Legen sa det berre var ein strekk!
    Ein må berre stå på for å få det rette svaret:)
    God søndag til deg og dine, og god betring til Mikael!:)

    SvarSlett
  7. Går det ann?? Jeg hadde levert inn en klage..
    Stakar gutt..


    Men du den skjenken din var bare lekker, en sånn kunne jeg virkelig tenkt meg.

    God bedring til gutten din.

    SvarSlett
  8. Nyyydeig skjenk :)

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  9. For en vakker sjenk! Jeg har også funnet meg en gammel sjenk som skal på badet, men har ikke fått gjort noe med den enda.

    Max uflaks med brudd, da! Men det er ikke førstegangen jeg hører om brudd som ikke er oppdaget. merkelig at det skal være mulig å sende folk hjem uten å ha sjekket bildene nøye... Men godt det ikke ble komplikasjoner!

    Ønsker deg en fin søndag! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Hei!
    Så sinnsykt dårlig av de og ikke se på de bildene skikkerlig med en gang ?!?! Skulle ikke vært mulig! Men en flott gutt du har, når det gikk bra med gips og full pakke!

    Ha en flott søndag videre:-) God bedring til Mikael :-)

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei hei
    Det er rett og slett bare helt sjukt. SJUKT. Blir så forbanna når jeg leser om slike ting. Hovrfor kan de bare ikke gjøre den jobben de er betalt for uten å drite seg ut??? Masse masse god bedring til guttungen. Han fortjente virkelig mobilen:D

    SvarSlett
  12. I wish I could understand one word of your beautiful blog! but your pictures are great and so is big room for imagination. your house is going to be gorgeous! cheers from southwest-ireland eliane

    SvarSlett
  13. HELT UTROLIG!! Norskt helsevesen på sitt beste du!!

    Dessverre opplevde jeg noe lignende for ett par år siden. Samoeren min ble hardt taklet på en fotball trening, noe som resulterte i en giga ankel og til sykehuset bar det. Der ble han sjekket og fikk beskjed om at det var en kraftig forstuelse og sendt hjem med noen piller med beskjed om å ta tre om dagen (ikke noe mer info om de).. Da det gikk noen dager og beinet var fortsatt like vondt dro han på nytt til sykehuset, det ble tatt nye bilder men vi fikk pånytt beskjed om at det var bare en kraftig forstuelse. Etter en uke gikk han til fastlegen sin som syntes det var merkelig at ankelen så sånn ut etter en kraftig forstuelse så han sendte han på nytt til røntgen og ba de sjekke GRUNDIG!! Han sa også at somboern måtte kutte ut pillene han hadde fått da det viste seg å være MORFIN (ikke rart han ikke husker så mye av den uka)! Etter de siste røntgen bildene viste det seg at han faktisk hadde knust knokelen i ankelen og nesten revet av tre sener. Joda Hurra for norskt helsevesen altså!!!

    God bedring til gutten din! Er helt enig med deg at han fortjente den mobilen etter alt han har vært igjenom!

    Klem Silje

    SvarSlett
  14. Hei!
    Herlig blogg du har! Har vært innom deg før, men ikke hilsa på før nå (tror jeg..) :)

    Heia helsenorge sier bare jeg.... Stakkars lille gutten din!

    Må si jeg er mektig imponert over det huset dere bygger! Helt nydelig!!
    Sjenken din var LEKKER! Kjenner jeg er litt misunnelig på den ;)

    God bedring til sønnen din! Håper han får det fint på leirskole uansett :)

    Hilsen
    Laila Johanne

    SvarSlett
  15. Hei:) Tusen takk for tilbakemelding på mailen jeg sendte deg! Har prøvd oppskriften din på en stol nå. Ble fornøyd med den:)

    Så flott hus dere bygger!

    Så kjedelig at det var brudd og at det ikke ble oppdaget med en gang. God bedring til sønnen din.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  16. Heiaaaa!

    Endelig tid til litt mer enn enveisblogging :o) Snakk om å bare prate, men ikke lytte. Travelt å være forlover, men bruden var aldeles nydelig vakker og festen ufattelig morsom. Vel verdt alt og så glad jeg fikk æren!

    Stakar lille gullet! Uff, det er ikke godt når de små har vondt slik. Jeg trodde også legene så skikkelig på røntgenbildene første gangen, gud så teit! Er det mulig...

    Håper han ikke har mye vondt nå da. Han er hvertfall tapper!

    God klem fra Tove

    SvarSlett
  17. Nydelig skjenk! Og ja, rosetten er (heldgvis) diger. Mellom 130 og 140 cm i diameter, tipper jeg. Og original :) Ha en finfin uke!
    Stine

    SvarSlett
  18. Akkurat det har vi opplevd med gutten vår også. Røntgen på sykehuset lørdag, sendte han på skolen med vond og hoven hånd mandag og fikk telefon på formiddagen om at nå hadde en røntgenlege sett på bildene, og der var det brudd. Så var det bare å hente poden på skolen og reise og få på gips.
    Fantastisk vakker sjenk!

    SvarSlett
  19. SÅ fin skjenk- den blir sikkert lekker på badet ja;) Og masse god bedring til gutten din!

    SvarSlett
  20. Uff da, dette hørtes ikke godt ut Jeg tenker det ble litt bedre etter å ha fått premie! God bedring til han!
    Skjenken din blir utrolig fin!!! Jeg tenker den blir fin i den fine huset deres!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥