torsdag 17. september 2009

HURRA FOR BLINK HUS IGJEN!!


Det store sitron vinduet har kommet, ( har faktisk vært i huset siden tirsdag men vi så det ikke..) og snekker skal sette det inn i morgen!! DA er huset helt ferdig utvendig ( jaja nesten.. ) Stillasjen skal bort så da ser vi huset slik det blir (ikke ytterdøren da og veranda er heller ikke ferdig.. .. ) Mitt fantastiske tips ang. doknappen ( sjekk her ) gikk faktisk i glemmeboken??!!HURRA!!! Rørlegger har allerede vært på badene og satt inn sisternerammen til wc.. jaja..
Det var jo ganske utrolig.. men men... skal prøve å finne på noe lurt der! oh yes..
*
Bildene over er av trappen og opp til 2. etg og soverommene.. Ikke så stort, men helt ok..
*
Fint å se at mange engasjerte seg i innlegget under ang. regelrett mobbing av bloggere.. JAVISST vil vi vel ha kritikk.. eller motsigelser ... eller tips.. eller meninger.. så klart...
men jeg refererer til regelrett mobbing av div. blogger.. Det er det jeg mener er simpelt!!
*
Jeg har fått ny header.. og det er supersnille Jorid fra denne bloggen som har hjulpet meg!!
Du er en knupp, og en kløpper på å finne ut ting og tang som har låst seg for en stakkars blogger..
*
Ønsker dere alle en fin fredag og helg.. Mulig det er siste loppehelgen for noen..
Jeg er helt ferdig kjenner jeg..
Folk har jo rett og slett blitt brutale og ufine for å få med seg noen kupp!!
( mulig jeg må en liten tur da... for vafflenes skyld mener jeg.. ) hoho

post signature

16 kommentarer:

  1. Så fint ni får det! Jag hade missat ditt inlägg under men jag läste det nu och jag blir bara uppgiven! Fattar inte heller varför man måste vara elak och klanka ned på andra. Låt bli att läsa det du inte gillar punkt! :-(
    Nåväl, hoppas att du har en bra kväll. :-) Kram alexandra

    SvarSlett
  2. Åhh,
    dette var flotte bilder og en vakker blogg!
    Nå har jeg rullet nedover og sett mange av dine syste innlegg ;o)
    Er imponert!
    Her kommer jeg gjerne igjen.
    SÅ spennende med nytt hus da! Ikke helt ulikt vårt - men det er fra 1928 ;o)
    J.

    SvarSlett
  3. Hei hei.
    Jeg digger det huset dere bor i nå og gleder meg vilt til det nye:)
    Jeg er litt slik at jeg får ikke med meg slike diskusjoner på bloggene men en ting som jeg absolutt ikke er for er mobbing. Jeg har tatt dette opp flere ganger på bloggen min, da vi var færre bloggere og det gikk ann å ha en viss oversikt.
    Blogging er en privat sak og hva man skriver er opp til den som eier bloggen.
    Hvis man ikke liker bloggen, bloggeren eller noe personen skriver så ikke les, ikke gå inn eller ikke bry deg.
    Det er faktisk bedre det en å såre menneskers følelser. Ikke gidd! La vær å bry deg. Det er faktisk bedre.
    Men man må også huske som blogger at det er ganske mange milliarder mennesker som kan lese hva man skriver og huske å ta hensyn til dette.
    Ha en fin kveld og takk for du engasjerer deg:)

    SvarSlett
  4. Oooh, jeg gleder meg til å se bilder av vinduet snuppa :-))

    Så fine bilder du viser, som bestandig!

    Og takk for crediten, det var SÅ lite! :-) Glad du ble fornøyd da!

    Ha en fin helg du også!!
    Klem J

    SvarSlett
  5. Ja, jeg aplaudere innlegget under her!
    Både for teksten og selvsagt ditt überlekkre bad, og i dag loftsgang. Stirrer inn i bildene på jakt etter detaljer. hihi. Jeg og ønsker meg vidvinkel. Eller bare min tilbake fra repp ville vert mer enn nok nå!

    Jeg får ikke med meg så mye skitkasting jeg, for jeg leser nesten aldri kommentarer andre har gitt. Tidsproblemer vet du. hihi! Har vert stort sett skånet selv heldigvis. Og min største kritiker er vel meg selv... Liker en ikke det en leser eller ser i i blogg så la være da. Murr!

    Nå skal jeg lalle. Tar på denne første uken etter ferie. Og eplefjerten sitter med sugerøret ned i oljemilliardene så da er det fullt kjør her hjemme.
    Gleder meg til å se huset med sitronvindu på plass. Og så gleder det meg at noen soper hurra til husleverandøren sin! ;o)

    sol og klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Det do-tipset skal eg virkelig ta med meg! Med meg som einaste jente ilag med 4 gutar. Det seier seg sjøl. Thank you!

    Eg kommenterte vel noko i det forrige innlegget, men vil likavel pressisere at eg er HEILT imot slik mobbing og stiller meg 100% bak innlegget ditt!

    Gledar meg til å sjå sitronvindauget! :o)
    Helsing Tonje

    SvarSlett
  7. Så lekkert det lille bordet var! Dere har et fint hjem. Takk for din koselig hilsen på bloggen min! :)

    SvarSlett
  8. I don´t understand very well your words, but I do enjoy all pictures! Fantastic home you have!

    SvarSlett
  9. Hei!
    For et nydelig hus dere bygger:)
    Du har en veldig fin blogg!
    Vi er i veldig lik situasjon siden vi også bygger hus nå, ganske så likt hus også.
    Jeg legger meg inn som følger? :)
    Hilsen fra Marita

    SvarSlett
  10. Klart vi ikke skal ha noe mobbing på bloggen, har de ikke noe godt å si, får de holde kjeft...mener jeg!

    Du må ikke spørre meg om tips, da surrer de ti hodet med en gang...nå skal jeg se om jeg kan finne kjøkken tegningene dine og se hva jeg kommer på....Hiver meg på slike ting jeg da vet du....

    Så gøy at vinduet kommer på plass, kommer nok til å forandre mye på fasaden, ikke minst å få bort stilaset, blir spennende å se...du hører igjen fra meg.... =0)

    SvarSlett
  11. Hei igjen ja :) takk for tilbakemelding, og det stemmer det du skriver, en t-shirt, rosa i tre år, om det er lang eller kort arm betyr ingenting for meg :) Godt å få ryddet opp i dette. Har sendt deg mange mail, men det ser ikke ut som vi kommer frem til hverandre på annen måte.. Hvis du har en gammel mail fra meg, har jeg tlf nr mitt på den, så da kan du kontakte meg sånn ved behov. tusen takk, igjen, og god helg :)

    SvarSlett
  12. hei igjen, vet ikke om jeg fikk lagt inn forrige innlegg, pc`en gikk tom for strøm. Men takk for tilbake mld, ser ut til at vi sliter med mail kontakt ja, heheh.. men det stemmer det du skriver, rosa t-shirt 3 år er det jeg mangler :)
    Ha en god helg

    ps. så gøt at det går så raskt fremover med huset :)

    SvarSlett
  13. så bra, tusen takk, igjen! :D

    SvarSlett
  14. Hei
    Dessverre har mange av dere flinke,inspirerende,kreative og ofte morsomme bloggere glemt/misforstått ett par ting.

    Du skriver i innlegget under; Er ikke dette en blogg som er en personlig side? Som du lar andre ta del i?

    En "åpen" blogg uten sperre er faktisk offentlig,dine private ting er plutselig ikke private lenger. Det at du lar fremmede ta del i og ber dem faktisk gjerne kommentere dine valg,smak,stil og barn gjør faktisk at du selv har valgt å gå offentlig ut med deg og ditt-litt
    skremmende å tenke på?

    Videre sier du; "Hvordan kan enkeltmennesker ta seg så til de grader til rette og stå som bøddel over andre menneskers valg og følelser? Og i tillegg klare å skrive en sur og mobbende kommentar om det?

    Som jeg sa over så er bloggene deres åpne for alle så ingen tar seg vel til rette. Er man bøddel hvis man blir oppfordret til å si sin mening, og man er uenig? La meg understreke at vulgære og ufine kommentarer hører ikke hjemme noen steder. Personlig har jeg faktisk ikke sett noen på mine "besøk" men de er kanskje slettet.

    Kanskje det å stille seg ut på blogg er som å være med i Idol? Dere viser jo frem hjemmet deres fordi dere synes det er fint og at dere er flinke men dommerene er noen ganger ikke enige med dere,. Du har meldt deg på selv,ingen har tvunget deg.

    Har du ikke noe godt å si så hold munn er en god leveregel men hvem av oss lever etter den?
    Synser vi ikke hele tiden om Eli Hagens hår,Jan Thomas sin Botox, Anne Kat sin skilsmisse osv? Ja disse har valgt "rampelyset" og vi ser det som en naturlig konsekvens. Men hvor ligger bloggerne oppi dette?

    Tror det kan bli vanskelig å påberope seg personvern etter hvert når vi selv legger ut mye av vårt liv åpent for alle på nett.

    Dette ble langt. Til slutt hvil jeg bare minne om min hjertesak:: IKKE EKSPONER BARNA DERES PÅ ÅPNE BLOGGER!! Respekter deres privatliv for det er bare deres.

    Vennlig hilsen
    Lene

    SvarSlett
  15. hei anonym: jeg er helt enig i det du skriver, men poenget i mitt innlegg har du nok ikke forstått.. Selvsagt der ikke en blogg privat så lenge den er åpen. DET er noe vi bloggere vet.. MEN det jeg ikke forstår er hvordan noen kan regelrett mobbe og skrive så stygge kommentarer til noen??!! Jeg har aldri selv blitt utsatt for det, men jeg ser jo hva noen ( selvsagt anonyme) presterer å legge igjen hos div. bloggere.. Det er ufint, kvalmende og tatt helt ut av proposjoner og har som regel INGENTING med innlegget å gjøre.. DET er det JEG mener er ufint. Om noen velger å eksponere familie og barn, det er også valg som hver enkelt må ta stilling til. At du sammenligner bloggere med kjendiser er jo litt artig, men jeg ser ikke helt sammenhengen der.. Vel.. nok en gang har jeg sakt det jeg mener om dette, og jeg anser meg som ferdig.. Takk til alle som har engasjert seg.. også til dere anonyme!! Smaken er som baken! Den er delt i to... og det er ingen grunn til å bli ufin og respektløs av den grunn!!

    SvarSlett
  16. Hei igjen. Joda poenget ditt skjønte jeg,det var mer årsakene jeg var ute etter å påpeke. Jeg sammenlignet dere vel egentlig ikke med "kjendiser" men mer med såkalte offentlige personer. Det går på eksponeringsbehovet veldig mange har- merk:ingenting i veien med det,her kommer hverken jantelov eller misunnelse inn i bildet som mange av dere hevder. Hele greia blir jo litt Reality aktig (her setter jeg det på spissen) og der er jo regelen; Er du med på leken så får du tåle steken. Mvh. Lene (som jeg også undertegnet med sist)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥