søndag 20. september 2009

STORE FINE VINDUET ER PÅ PLASS


Heldige har vi vært denne helgen! Beste har lånt med seg storegull på hytta og farmor og farfar hentet lillegull Lørdag. De skulle først på shopping i sandvika, også overnatting!! Jippi!
Da ble det en hel dag for mor og far til huset!!
*
Vi har saget med stoooor byggesag ( legg merke til vi, så det betyr også meg.. ), isolert ferdig i 2. etg. og lektet ferdig taket inne.. Hostet og harket opp alt støv fra Glava fordi vi glemte masker, og plukket fliser fra fingre og fått spiker gjennom sko. Malt søylene ett strøk til rakk jeg også i blendene sol, så muligheten er STOR for at de må pusses litt ned og få et strøk til.. Låst oss litt inne og ute fordi byggedøren mangler håndtak, så rett og slett vanlig husbyggersysler denne helgen.
Det beste av alt var hjemmelaget skolebrød på verandaen i solsteiken og tid til å nyte hverandre en liiten stakket stund.. Det er godt å kunne puste ut og rekke å tenke på prosjektet vi holder på med..
Jeg tror vi kommer til å trives godt..
Neste uke kommer 2 håndverkere å setter opp gips på veggene..
Jeg synes det går i en rasende fart!
*
Sitron vinduet er på plass og stilasjen er tatt bort.. Det var deilig synes jeg.. Inne syntes jeg de buede vinduene fikk en fin helhet når det var flere og de gir fantastisk lys, så jeg er glad jeg valgte å ha det på kjøkkenet ( som du ser på kortveggen ) og det lange buede vindu på badet.
I kveld har jeg også hatt tid til å kikke litt på blogger igjen, og det er jo så masse flotte tips og kreative mennesker.. Ikke vet jeg hva jeg skulle gjort uten!!
*
Far i huset er fortsatt på huset, så nå skal jeg og lillegutt kose
oss videre med sjokoladefondant i muffinsfomer...nam nam
Riktig god søndag til deg og dine!

post signature

24 kommentarer:

  1. Helt klart lättare att få ting gjort när skatterna är bortlånade! :-) Så fint huset blir! Trevlig kväll. kram alexandra

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint hus dere bor i nå! Hvorfor bygger dere nytt hus? Det nye huset er også utorlig lekkert :)

    Tror ikke jeg hadde klart å flytte fra det flotte huset :)

    SvarSlett
  3. Hei søte :-)
    For et flott hus dere får. Vinduene er nydelige! :-) Kan ikke vente med å se ferdige resultater.

    Flink dere har vært, man kan være effektive når man vil! :-)

    Ha en flott uke vennen!
    Klem Jorid

    SvarSlett
  4. Det blir bare så fint.
    En får gjort litt mer ja når en slipper tenke på unger og mat og ditt og datt. Lykke til.
    Britt Eva

    SvarSlett
  5. Kjempe spendene å følge med på prosessen :)

    SvarSlett
  6. Utrolig lekkert dette blir du!! Her bare som vanlig gleder jeg meg til fortsettelsen!! Tusen takk for flotte bilder på fredagen!!

    SvarSlett
  7. Så flinke dere har vært!! Det store sitronvinduet er virkelig prikken over i`en ;)

    Veldig spennende å følge med på prosessen!!

    Ønsker dere ei flott uke og lykke til videre :)

    SvarSlett
  8. Det blir herlig fint:) Gleder meg til å følge med videre. Ha en fortsatt fin søndagskveld.

    SvarSlett
  9. Godt med litt åleine-tid for dei vaksne sjøl om det inneber arbeid, kjekt arbeid. Også byggsag da, det var ikkje værst ;o) Vindauget er kjempefint, gir det ekstra flotte uttrykket på fasaden.
    ynskjer dokke ei flott veke!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  10. Hei.
    Så utrolig flott det blir! Dere er veldig heldige. Jeg skal følge med og se hvordan det blir inne etter hvert. Gleder meg allerede.
    Kjersti

    SvarSlett
  11. Utrolig flott vindu! Spennende å følge med byggeprosessen, dette ser jo rett og slett herskapelig ut :-)

    Ønsker deg en kjempefin uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  12. Huset blir kjempefint! :) Utrolig flott fasade!

    SvarSlett
  13. Jeg vil ogsaa ha hjemmelaget skolebroed.. :o) Nam-nam - Jeg kjenner hjemlengselen griper langt inn i de Norske hjerte-roettene!!!!
    Tomine-huset er bare helt topp!
    - Sylvi

    SvarSlett
  14. Må si jeg er misunnelig! For et drømme hus :)

    SvarSlett
  15. Skal si det går unna !!!
    Huset er bare LEKKERT !!!! Kunne gjerne hatt et maken jeg ;)
    Kjempespennende å følge med :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  16. Så flott det ble med sitronvinduet på plass. Blir jo bare rå-lekkert!
    Dere har jo vært kjempeflinke i helgen.
    Ha en fin ukestart.
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  17. Å kor herleg det er å bygge hus!!!
    Eg vil sjå bilete innanfrå og ut, det må bli fantastisk lyst og fint innanfor vindauget ditt:)

    SMil frå Anita

    SvarSlett
  18. Kjempeflott med det store vinduet.Kommer til å bli så lekkert lys av det.Liker også godt søylene på framsiden.Drømmehus.:)Gleder meg å følge med framover.

    SvarSlett
  19. Det blir fint! Vurderte et slikt sitronvindu vi også. Men budsjettet er sprengt nok allerede. :)
    Så en annen gang... Hvilket rom er det det hører til?

    Puss och kram A

    SvarSlett
  20. Får aldri nok... :)
    Det blir fint å ha kjøkken/spisestue der. Jeg gleder meg. :)

    Ha en flotters dag!

    SvarSlett
  21. Jeg sier bare nok en gang : WOW! Utrolig stilig hus!! Gleder meg til å se bilder etter at du har fått fikset inne også:)
    -Hege

    SvarSlett
  22. FOR et hus!! Me like!! Utrolig lekkert, har veldig sans for denne typen, og disse vinduene!! Fin blogg! Gleder meg til å se resultatet når dere har flyttet inn og fått på plass møbler...
    Klem fra ny følger....

    SvarSlett
  23. Dette ble veldig flott!
    Dere må glede dere veldig til å komme inn i dette fantastiske huset!?

    SvarSlett
  24. Hei. Utrolig fint hus dere har bygget. Vi skal bygge noe lignende og lurer derfor på en ting jeg håper å få svar på. Hvor bredt og høyt er det buede vinduet dere har i stuen over altandøren. Vi er så usikker på hvor bredt vindu vi kan få å at det vil se fint ut.

    Hilsen Katrine Hansen.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥