torsdag 29. oktober 2009

OPPSKRIFT CUPCAKES



God kveld i stuen..
Her kommer oppskriften på deilige store Cupcakes. Oppskriften har jeg fått av Camilla fra
bloggen Villa Creme.. og som jeg også var så heldig å vinne en Nespresso kaffemaskin fra,
og det er deilig å nyte med disse gode kakene.. Så jeg tenker ofte på deg Camilla...
Pynten har jeg fått av norske Sylvi som bor i USA, og du kan besøke hennes blogg her..
Cupcakes:
300 gr. mel
1 ts natron
220 gr. smør
200 gr sukker
2,5 dl hardpakket brunt sukker
4 store egg
2.5 dl melk
2-3 ts. vaniljesukker
Sukker og smør kjøres i kjøkkenmaskinen til du får det hvitt.. Så blander jeg i brunt sukker
og et og et egg til du får en seig masse.. Litt havregryn er også godt å ha i synes jeg... ( da blir
det ikke sååå usunt ) .Så rører jeg forsiktig inn alt det tørre og så det våte.... Da får du en brun og fin
litt tykk muffinsrøre... Stekes i store muffinsformer ( ca 14 stk) i ovn 180 gr. C i 20-25 min.

Oppskrift frosting: 
smør ( ca 200 gr.. )
10-15 dl melis
0,5 dl melk
3 ts vaniljesukker
og div konditorfarge..
Husk at du med norske konditorfarger får litt andre farger da frostinen er ganske gul pga
smøret.. Men det er vel mulig å få tak i farger her i norge som er bra også?? Noen tips?
Pynt med alt du ønsker, og det kan aldri bli for mye frosting her hos oss iallefall..
( husk å avkjøl cupcakes først, ellers smelter frostingen når du legger den på... )
Lykke til - men disse blir du avhengi av, så bare pass dere!!!
post signature

26 kommentarer:

  1. Denne skal prøves, helt klart!!

    Takk for at dere deler med oss!!

    Ha en fin helg!! Vi skal jobbe på messe på Hamar i helgen vi....

    SvarSlett
  2. kaken ser veldig godt! Jeg får sult....!!!!!

    SvarSlett
  3. Åh, de så jo skikkelig lekkre ut.
    Har foresten startet på pulsvarmerne dine, og håper på ha de ferdige i løpet av helgen.
    Adressen din kan du sende meg på mail:
    susanne_mikalsen@hotmail.com
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  4. Åååå, denne må skrives ned og testes ut! Selv om jeg ikke kan pynte med rosa til min sønn, så kan jeg pynte med rosa til meg selv...

    Takk for flott oppskrift!

    God torsdagskveld - og snaart helg!

    Klem Camilla :)

    SvarSlett
  5. Gode gud, disse der helt fantastiske ut! Skal resolutt prøves ut:)

    Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Jeg er så ny på dette og har så få lesere at du virkelig gjorde dagen min:)

    Ha en strålende kveld!

    SvarSlett
  6. Nam nam!! De så bra lekre & deilige ut!
    Rene kunstverk;-)
    Klem Heidi.

    SvarSlett
  7. mmm denne måtte jeg skrive ned i kokeboka :) Takk skal du ha.

    Ha også en flott helg.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for at du deler med oss, gleder meg veldig til å prøve meg frem på bakefronten i helgen.

    Øvelse gjør mester, så jeg får prøve meg frem. Du imponerer med pyntingen, så jeg har litt prestasjonsangst :)Men jeg tar utfordringen, har jo en god læremester i bildene dine..
    Har handlet inn flott kakepynt når vi har feriert i Usa, så jeg gleder meg til å se resultatet, og ikke minst prøvesmake, mmmm.

    Ha en super helg,
    Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Nam nam!!! Cupcakes er bare nydelig godt. Så riktig lekkert ut Tomine... Jeg har prøvde meg på frosting også, men ikke fått det helt til ennå. Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem, Mette

    SvarSlett
  10. *smigret*

    MEN: mine kaker ser ikke akuratt ut som dine!!! Herlighet for et muffins-fyrverkeri!
    Ser jeg har mye å gå på når det gjelder kreativitet...

    Er så glad at N-maskinen gikk til noen som satt sååå stor pris på den og som har glede av den. Og ikke minst den nyyyydelige kjolen vi vi fikk av deg!

    SvarSlett
  11. Hei. Takk for oppskrift, de der skal jeg teste ut i morgen.
    Man får like fine farger til kremen her i norge. Cacasfargene er akkurat som de amerikanske. De selges blandt annet hos jernia. Jeg har akkurat pyntet svarte halloweenkaker med cacasfarge.
    God helg.

    SvarSlett
  12. WOW! De var stilige! Mulig jeg må notere meg den oppskriften i favorittene;) Jeg kjøpte masse ulike muffinsformer da jeg var på ferie i USA for et par uker siden. Desverre var det for det meste haloween og julekakepynt i butikkene, og alt for lite sarte pasteller slik jeg kunne ønske meg!

    Ha en riktig god helg.

    Når flytter dere inn i huset?

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  13. Heisann!
    Så deilige de så ut - skal prøves, vi har fire årsdag i huset neste uke, så denne kom beleilig.
    Har forresten snik-tittet en del inne hos deg - morsomt at du og Christine fant hverandre:) Selvfølgelig synd at hun skal flytte fra deg, men du får ta turen opp etterhvert! Vi synes det er så hyggelig å få de hjem, særlig siden både jeg og søsteren min har barn på alder med Celine.
    Ha en fin dag:)
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  14. oi, denne kom på bestilling. Her er det treårsdag neste helg, så jeg driver å leter etter ny muffinsoppskrift, for min virker ikke lenger?! Får prøve dem i helgen så jeg vet om de er godkjente;)

    ha en fin helg.
    camilla

    SvarSlett
  15. for noen lekkre muffins:)får vann i munnen:)

    SvarSlett
  16. Takk for oppskriften til frosting. Skal lage nå.. har kjøpt inn :D

    SvarSlett
  17. Jeg har prøvd den, og den var helt fantastisk! Skal prøve den igjen. Mamma, som ikke er noe glad i muffins eller cupcakes syntes disse var så gode at hun ville at jeg skulle bake dem til konfirmationen til brorer min! (Det fikk jeg desverre ikke tid til.)

    Og du gjorde denne oppskriften så enkel, at til og med en 12 åring klarer å lage den (Meg, som nå er 13) :D

    SvarSlett
  18. Jeg og vennina mi lager denne nå, å det ser ut som den fungerer, skal feire bursdagen min nå se :)
    Tusen takk! <3

    SvarSlett
  19. nam nam;

    Denne skal eg prøve!!

    klem linda

    SvarSlett
  20. Du har helt rett om at man kan bli hekta på disse:-) De er skummel,så jeg kan ikke bake så mange i gangen,da tror jeg ikke jeg kan vise meg i bikini te sommeren=)

    SvarSlett
  21. Jeg kan anbefale Wilton gelefarge istedet for konditorfarge. Finnes i alle verdens farger (nesten) og er fantastiske å bruke til smørkrem/frosting eller for å farge muffinsrøren, marsipan eller fondant.

    M.

    SvarSlett
  22. Heisann. Nydelig blogg du har, det er så gøy å følge med. Tips til konditorfarge. Jeg kjøpte via Ebay.com noen kjempe flotte farger fra Americolor. Du kan kjøpe de i sett med alt fra 12- 40 ulike farger og ulik størrelse på flaskene. De har eks farger fra turkis, lys blå, mørk blå, konge blå, lys rosa, gammel rosa osv... Håper dette kan være til hjelp <3

    SvarSlett
  23. Fantastisk fin blogg du har :-) Det er gøy å følge med. Det er jo en stund siden da la inn dette innlegget og kanskje du har funnet en løsning på farger til cupcaketoppingene. Hvis ikke kan jeg anbefale Americolor http://www.americolorcorp.com/(jeg kjøpte via ebay.com) De har alle farger og nyanser innen hver farge eks lys rosa, gammelrosa, sjokkrosa, mørk rosa osv... De er kjempe fine og lett å jobbe med. Håper dette kan være til litt hjelp :-)

    SvarSlett
  24. eh lurer på hvor mange muffins frostingen holder til?? kjempe fin blogg<3

    SvarSlett
  25. Hei!
    Hvordan er det å fryse disse???

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥