søndag 15. november 2009

24 Timer


Fredag ettermiddag startet fliseleggeren vår på gjestebadet og vaskerommet i 2. etg.
Søndag formiddag var han ferdig.. Han har også pusset de 2 pipene!! Fantastisk!! Det tok
altså ikke mer enn 24 timer!!!
*
Vi er helt utrolig fornøyd med resultatet og gleder meg til å sette inn resten.
På dette badet kommer en gammel antikk skjenk som skal lakkeres sort matt
hos billakkerer med hvit overliggende servant og "gamle" kraner.
Speilet som skal henge over er allerede kjøpt inn, med stor sort/gull/sølv!! ramme
på over 20 cm.. Det er bare så lekkert... ( bilde kommer )
Ttil sist et lintøyskap som skal stå i hjørnet ved siden av kirkevinduet..
Helgen har gått med til maling, tapetsering og ikke minst å hjelpe fliselegger..
*
Vi fikk ikke lagt varmematter, for vi har litt problemer med at sparkel synes mellom
platene gjennom malingen, så det kommer en malemester til uken og gjør jobben!
Dvs at vi legger duk over gipsen i taket også, og taket være ferdig før gulvet kommer.
Nå ser jeg virkelig at det begynner å skje ting, så nå har pakkelysten kommet tilbake..
Dette skal vi få til før jul!!!
*
Ønsker dere alle en riktig god søndag videre.. nå skal jeg på bloggerunden min..
og det er jammen lenge siden sist!!!

post signature

25 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Gleder meg til å se det helt ferdig, kan tenke meg at du gleder deg masse til å sette på plass ting å pynte nå :)
    Det er jo når man har kommet så langt i prossessen ting begynner å vises for fullt, så går alt så fort! Og alle gleder seg:)

    Lykke til videre, gleder meg til å se mer!!!

    SvarSlett
  2. Det skal eg jammen seie var fort gjort! We like :o) Det sjakkruta golvet var kjempefint! Er flisane svart-svart og kvit-kvit? Eg har og lyst på slikt golv, men tenkte kanskje det vart litt hardt. Slik ser det IKKJE ut her :o) Gledar meg til å sjå fleire bilete. Lukke til med pakkinga!
    Helsing Tonje

    SvarSlett
  3. Så herlig gulv:-)
    Spennende å følge med dere!
    Håper du får en fin kveld videre, kos deg med bloggrunden!

    Klem J

    SvarSlett
  4. Veldig lekkert. Det vindu er ...ååååh... bare åååh... så fint!

    SvarSlett
  5. stiilig og deeet vinduet på badet da heldig du:)))

    SvarSlett
  6. Det badet blir utrolig lekkert, flotte fliser og for et vindu..
    Det er deilig når man begynner og se framgang så skjønner godt at du gleder deg nå..
    Blir spennende og se det ferdig tror det blir storslått..
    ha en flott uke
    klem victoria

    SvarSlett
  7. Så utrolig fint det ble! Gleder meg å se det ferdige resultatet! Ha en fin uke. Klem

    SvarSlett
  8. Å så spennende... liker badet, særlig flisene på gulvet og det nydelige vinduet da!!! sukk...
    Ha en fin søndagskveld. Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Lekkert! Blir gøy å se hva som skjer videre.

    SvarSlett
  10. For en flislekker, sånne menn vil vi kvinner ha! *fnise* Lekkert! Gleder meg til å se resten. :D

    Har dere som mål å være inne til jul....?


    Vibeke :)

    SvarSlett
  11. Fantastisk flotte gulv...!
    Morsomt "kirkevindu", så gøy det må være å
    se fremskrittene nå, kan ikke være lenge igjen før alt er i orden, tenker du fryder deg...! Herlig!

    SvarSlett
  12. Kjempeflott:)
    Spennande å følge med videre:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  13. Iiiihihi!
    Kjenner maling og byggestøv lukten i nesen av å se bildene. Gubba så spennende, og jeg er ikke missunnelig for at dere får gjøre dette enda en gang i det heeeele tatt. *TO lygekors på ryggen*

    Så spennende altså, sikker på at det blir like flott som jeg ser det for meg.
    Heia, heia, heia!

    Håper malermesteren kan trylle. -Noe de faktisk kan!

    Klem og kos

    SvarSlett
  14. Mie-marie det går unna! Har du problemer med mobilen din? Jeg bare spør!
    R**

    SvarSlett
  15. Skal si det går unna :))
    Og sååå nydelig da !!!
    jeg gleder meg til å se flere bilder :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  16. Nydelig! Har vært innom flere ganger her for å få litt inspirasjon til bad. Skal til å pusse opp selv til våren, og må si at jeg har fått mye inspirasjon av å se her. Sjakkrutete golv er jo en slager, og veldig fint. Gleder meg til å se fortsettelsen!

    SvarSlett
  17. Stilig! Og for et flott vindu! Og inne til jul!? Spennende, da kommer nok ting til å skje i en fart fremover,heldig med kjapp flislegger ihvertfall!
    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  18. Fler som har dilla på Rihanna om dagen ser jeg. :) Den dama altså!

    Badet blir lekkert V! Jeg gleder meg til å se det ferdig! Nå står kjøkkenet vårt på gårdsplassenen. :) Vi må ned å få det inn i garasjen.

    Ha en flott dag!!! Klem fra meg

    SvarSlett
  19. Fantastisk!! SÅÅ gøy å følge med på huset deres!!

    SvarSlett
  20. Hei. Så flott det ble:) Søkte rundt på nettet etter sjakkmønster, og opp kom din side;) Jeg har planer om slike fliser i inngangspartiet mitt. Har vært innom noen flisebutikker, men ingen har hatt helt svarte fliser. Hvilke fliser har du benyttet? Er de matte eller blanke?
    Skal følge med på fortsettelsen;)

    SvarSlett
  21. Dette ser veldig bra ut!

    Lykke til i innspurten!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  22. Heihei:)

    har vært innom siden din noen ganger, men aldri lagt igjen kommentar. Måtte bare kommentere dette badet. Det ser jo kjempe fin ut og slik du beskriver dere skal ha det høres nydelig ut:D Gleder meg så utrolig til vi skal bygge hus:) blir nok akkurat samme stilen, hehe

    Silje:)

    SvarSlett
  23. Så flott! Gleder meg til å se bilder av badet når det blir ferdig! Stå på og pakk - det er sikkert masse du kan pakke ned nå som du ikke kommer til å trenge før til våren.

    SvarSlett
  24. ÅÅÅ dette har jeg virkelig trua på;)) Dette blir bare super super lekkert! Gleder meg virkelig til fortsettelsen;)

    Klem fra Trondheim

    SvarSlett
  25. Fy flate dette blir så lekkert! ser det for meg, du har så god smak!
    Gleder meg til å se:)

    Stå på videre flinka!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥