mandag 9. november 2009

Vi har begynt å male



I helgen passet tante *S*barna slik at jeg fikk hjelpe til på huset..
Over gipsplatene har vi lagt hvit tapet som er helt glatt for å få en helt fin overflate..
Da måtte jeg jo se om fargen jeg hadde kjøpt ( sand dyne ) var så fin som vi trodde...
men skrekk og gru det var den ikke... trodde jeg...det så først ut som leire kastet på veggen....
*
MEN HUSK: å male en liten flik på kritthvite vegger når det er mørkt ute
gir slettes ikke riktig intrykk av fargen.. Derfor ble hele kjøkkenveggen malt lørdag kveld,
jeg hadde tross alt kjøpt 10 liter, og jeg VILLE male..
Det så virkelig mye bedre ut på søndag morgen i dagslys.. HURRA!!
Vi tar uansett en bittelitt lysere farge på strøk nr. 2, så tror jeg den blir perfekt..
Denne uken maler vi ferdig tak i 2. etg. og sparkler og tapetserer i stuen oppe..
Vi skal sprøyte vegger, men logistikken gir oss litt problemer, så jeg
maler i vei på det som allerede er klart..
Alt må være klart oppe så vi får satt inn kjøkken..
*
Dagen i dag har jeg brukt til å sprute nesespray i nesen og bare drikke te, så det var nok ingen
svineinfluensa som tok meg denne gang gudsjelov..
Da er det full rulle fremover denne uken, så vi kommer i mål med planene..
Ønsker alle som er innom riktig god uke..
*
Mange har forøvrig sendt meg mail ang. butikken Carma i Trondheim
De har ingen nettside, men besøk bloggen her, for tips og se utvalget..
Hilde hjelper deg gjerne og sender over hele landet!

post signature

17 kommentarer:

  1. Så gøy at dere har fått begynt å male da!!! Gleder med såå til å få se det ferdig jeg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Å det der kommer til å bli helt fantastisk!

    SvarSlett
  3. Utrolig flotte vinduer. Lykke til med å male.

    SvarSlett
  4. Så flink du er.. Tenker det er gøy å være kommet så langt, alltid spennende og se hvordan fargene blir på veggen. Lykke til videre

    SvarSlett
  5. Dere er jo kommet kjempe langt, så gøy! Ser ut som en flott farge, jeg er veldig fornøyd med min beige farge, som er litt mørk om kvelden, men lys om dagen....hvis du skjønner....

    Digger de flotte vinduene dine, kjusa deg!

    SvarSlett
  6. Så moro. :D Det er så gøy når noe så synlig skjer. 3. strøket er ikke like moro da. *ler*

    Svigerfar har begynt på stenderverket til yttergangen i dag - HERLIG!! Det ser ikke veldig pent ut i stua med et håndkle på gulvet ved verandadøra. :P

    Ha en herlig dag! Og god bedring til nesa!

    Vibeke :)

    SvarSlett
  7. Så moro at dere endelig kan begynne å male.
    Å det der med farge og lys, kan lure deg skikkelig noen ganger.:)
    Et skikkelig drømmehus dere får. Gleder meg til å følge med videre å få se det ferdige resultatet:)

    Ha en fin dag:)

    Anette

    SvarSlett
  8. Hei på deg!
    Så spennende det blir å se huset med farger. Jeg selv elsker beige/bruntoner, så jeg gleder meg til å se resultatet!

    Klem fra Tina

    SvarSlett
  9. Så spennende å ha kommet igang med malingen!
    Farger er vanskelig, bra at du ble fornøyd likevel:)
    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  10. Utrolig nydelige vinduer.Blir spennende å se det ferdig,gøy at dere har begynt å male,nå går det fort freover.

    SvarSlett
  11. Dette må være stas,
    nå tar det form i full fart,
    fargen blir sikkert knall mot alle
    de flotte hvite vinduskarmene...!
    Når forventer dere å flytte inn ?
    Klem

    SvarSlett
  12. Så gøy det må være å male! Da er det ikke så lenge igjen til dere flytter inn kan jeg tenke meg! Det blir veldig fint :)
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  13. Så flott det blir!!! Nydelige vinduer. Malingsfarger kan være vanskelige. Jeg bruker ofte å blande selv, men det blir jo verre når man skal bruke flere 10-litere da. Mitt tips er å velge den nyansen du liker, og så kjøpe den et hakk lysere men i samme farge.

    Lykke til med maling og god bedring ;) Selv har jeg fått vaksine, så håper den virker ,)

    SvarSlett
  14. Det blir FLOTT!
    Tenk hvor nydelig det blir til Jul..
    Jeg suger til meg alle inntrykkene og inspirasjonen.
    Dere er FLINKE..

    Klem

    SvarSlett
  15. Missunner deg de fine vinduene! Jeg vil og ha.. Kommer til å bli helt fantastisk:)

    Ha en fin male uke:)

    SvarSlett
  16. Ja her begynner det virkelig å ta form!!! Så spennende!! :) Regner med du gleder deg til å ta fatt på innredningen nå! ;) Ser ut til å bli helt fantastisk!

    Ha en riktig fin helg!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  17. hei hei, nydelig blogg du har, gøy å kunne bygge drømmehuset:)

    Kan jeg spørre deg hva fargen på kjøkkenet ditt heter?

    Forrige gang jeg skulle male soverommet, ble det 3 forskjellige beige farger som ikke ble bra i noe lys:s, så endte med å "safe" med lys toscana. Men den fargen du hadde valgt så virkelig fin ut.

    mvh ELisabeth

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥