torsdag 10. desember 2009

Godt for noe??!!


( foto: Tomines hjem - veggfarge Sandyne malt på glatte duker )

Hei alle dere..
Utrolig hvor glad en ferdig vinduspost kunne gjøre meg.. En snill tømrer nabo i vårt nye hus
er hos oss om kveldene nå og lager utforinger til vinduene og dørene.. Vips så var noen
vinduer ferdig.. Til og med lister som min kjære mann har valgt ut.. Denne gangen har vi
valgt ganske så smale lister rundt vindu, fordi taklister og gulvlister er så kraftige, så jeg

tror det blir en fin balanse..
*
Det er litt tungt å være husbygger nå synes jeg.. Ikke så mye for oss som er her
hjemme, men min kjære mann som jobber og jobber for å få huser ferdig for oss...
Men nå har vi ikke lenge igjen.. Rørlegger kommer igjen på tirsdag, så torsdag har vi
innlagt iallefall vann.. Det vil hjelpe masse..
*
Lille vakre Tomine ble syk i natt kl 0100 på slaget med oppkast..
Vi har dusjet og skiftet på sengene mange manger, før vi tilslutt fant ut at vi like gjerne
kunne sove på badet.. Flisene tåler en god del mer enn dundyner, og antall håndkler og

kluter minket voldsomt.. huff sånt er så slitsomt, ikke minst for de små..
Tomine våknet igjen i dag tidlig med voldsomt høy feber, og var helt umulig denne gang å få
lurt inn en paracet... Stikkpiller fungerer ikke i det hele tatt.. det skjønner jeg veldig godt.

Men hun er så glad i te, så en knust paracet i eple/kanel te med honning gikk flott..
Hun merket ingenting.. Hurra!! Det virket iallefall for oss..
Jeg håper og tror hun blir frisk fort..
*
Det blir ikke noen tur i huset for meg i dag, så malingen får vente.. kanskje i morgen..
Svigermor og Svigerfar ville passe barna i helgen, så er de friske har vi masse tid til å jobbe på.
Noen gode danske venner kom også med en deilig førjulsgave;

de ville og SKULLE hjelpe oss med flytting når vi er klar..
De skal også bygge hus om noen mnd på samme felt, så da har vi mulighet til å hjelpe
tilbake og det føles godt.. Jeg tenker jo at alle har sitt og stri med i julen..
*
Dette ble et langt innlegg dette.. sånn er det når mor sitter med pc alene og lillegull ligger
og sover ved siden av... Da er det godt å bare skrive litt..Nå skal jeg endelig på kikkerunde,
og gleder meg så til julepyntede hjem hos dere alle..

En god julehilsen til dere alle, kun 14 dager igjen til jul!!

post signature

14 kommentarer:

  1. Hei på deg. Det går fremover med huset - tenker du gleder deg til å begynne flyttingen. Lykke til med hus og syke barn og håper du rekker litt julemusikk imellom slagene. Ha en god uke.
    Britt Eva

    SvarSlett
  2. Prøv paracet stikkpille på snuppa di. :-))

    Lisbeth

    SvarSlett
  3. God bedring til lille Tomine fra meg:-)
    Håper hun blir fort frisk.
    Anita :-)

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Ja, det er travelt å vere husbyggar, men heldigvis veit enn at det er berre for ei tid og då held enn ut ;o) Eit hektisk tid verdt å gå igjennom når ein ventar på huset sitt!

    Har du prøvt sugetabletter? Dei smakar faktisk heilt ok. God bedring og lykke til!
    Helsing Tonje

    SvarSlett
  5. Stakkar liten.... og mamma og...vi hadde en runde av de nå nylig, ikke moro. Vi legger store håndklær på putene slik at det ikke blir så fryktelig mye putevar og laken.

    Og jeg sverger til flytende paracet. Litet tips.

    God bedring og!
    Emma

    SvarSlett
  6. God bedring til vesla! Håper hun kommer seg fort igjen! :)

    Koselig med en liten kikkerunde i bloggeland, mye fint å se i disse dager! :)

    Camilla.

    SvarSlett
  7. Usch och fy för sjukdomar! Jag blev febrig och fick halsont igår helt plötsligt men har redan fått börja med penicillin så jag hoppas att det snart är borta! Magsjuka brukar ju gå fort över så jag hoppas att din dotter snart mår bra. Kramkram Alexandra

    SvarSlett
  8. Hei igjen.

    Stakkars lille jente. Vi har sammen runden her hos oss. 3 av 5 har hatt den:( Håpar mor sjølv slepp unna. Eit godt tips mot feber er Ibux mikstur. Fekk anbefalt den av barneavd. på sj.huset. Den er kjempe effektiv på feber og smakar godt. Får den på apoteket. Vår minste slurpar den i seg:) Lykke til med innspurten. Veit alt om kor travelt det er:/ Men det er verdt det når man er komen i hus:)))

    Ha ein triveleg kveld!

    SvarSlett
  9. Hei!!!

    Spennende å følge med på bloggingen din! Du er sikker i din stil og får nok et kjempefint hus!
    Gleder meg til å følge deg videre og se det ferdige resultatet:)

    God bedring til jenta di! Du må prøve Pamol 250 mg sugetab med banansmak! Jeg har ikke sjans å få i mine barn tablett eller stikkpiller, da blir det veldig mye snørr og tårer..... Sugetablettene sa jeg var sukkertøy å da var det helt greit:)

    Lykke til:)

    Klem Ingrid E

    SvarSlett
  10. I love I love... Dette blir flottings!!! God bedring til lille Tomine, vi har vært gjennom en runde hele gjengen og nå er alle på bena igjen, så jeg vet hvor kjipt det der er.. GOD HELG, håper alle er friske!

    Klem og god bedring!
    Hilde

    SvarSlett
  11. Hei.
    Det er kjedelig med syke barn. I år har det gått greit her, men ifjor når hun begynte i bhg, ble den ene greia avløst av den andre. Det var slitsomme tider.
    Å husbygging er også slitsomt. Jeg har vært med på det selv en gang. Aldri mere sier nå jeg da. Men det er kjekt å ha gjort det en gang.
    Ønsker dere lykke til med huset, og god bedring til lisjemor.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  12. Hei igjen.

    God bedring til deg :)
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  13. Hei Tomine
    God bedring til lille Tomine, ikke greit å være liten og syk... Spennende å følge husbygginge deres. Det er så spennende tid nå, listverk, utforing, vann, strøm.... ikke lenge igjen da :o)
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  14. Så fint dere kommer til å få det! Gleder meg masse til å se alt ferdig. Kanskje får jeg noen tips også til mitt eget hjem:)

    Når jeg ser fargen på veggen deres, er det nesten så jeg angrer for at vi valgte hvit....

    Men men...kan jo bare male om igjen om noen år:)

    Mariann
    www.zak.no

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥