tirsdag 15. desember 2009

Home made Santa


(foto: Tomines hjem )
Den tid er forbi i vårt hjem at det står plastikk- nisser eller keramikk- nisser rundt om..
med et lite unntak..
Jeg var selvsagt med på keramikkbølgen sent på 90-tallet, og lagde masse flott
(syntes jeg iallefall da)..jeg støpte og malte, eller kjøpte ferdig støpte figurer som vi malte på i dagevis.. men lite av det tåler dagens interiørstil. Det er ingen tvil..
Store solsikke kranser og glasserte epler passer neppe inn i shabbychic stilen..
*
Men disse tre nissene - de er med meg hver eneste jul, og jeg husker jeg lagde de i sene
nattetimer når min førstefødte sov..
Jeg synes de er skjønne, og bringer frem gode minner for meg..
Har du noe julepynt du har laget selv og måå ta frem hver eneste jul??

post signature

7 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Kjenner meg igjen. Jeg var også helt oppslukt i keramikk maling....det var ender..og kuer i laaange baner...husker jeg malte kuer i stekeovner med høy i som nesten alle fikk i julegaver....lurer på hvor de er nå..hi hi hi! Men de nissene du har malt var jo fine og har også koselige minner! Kos deg videre med juleforberedelsene. Klem fra Linda

    SvarSlett
  2. SÅ FLOTT DET BILDET VAR...Det med hest og rytter...jeg har litt nisseforbi...Barna har en vær som står fremme ellers ingen....var kjempe redd for NISSRN når jeg var liten...vokste opp på bondegår og der var det nisser overalt!!!!
    Kos deg videre med NISSER og gaver...=)

    SvarSlett
  3. Så søte de er! :) Jeg surfet aldri den keramikkbølgen, men jeg husker jeg beundret dem som var flinke. Noe veldig! ;)

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg har to lange nisser i samme stilen som dine lave. Har en halvferdig blå engel som jeg gjerne skulle gjort ferdig - men jeg husker ikke lener hvordan. Perioden min var kort så jeg har ikke så mange som du ev. har. Kanskje jeg viser de en dag. Nå er det bursdagskaker som baker.
    Hei så lenge
    Britt Eva

    SvarSlett
  5. Hei!! :)
    Jeg har en søt julemus som jeg må ha frem hver jul, denne har jeg ikke laget selv da men fått av min tante! :)


    Klem :) Ha en fin desemberdag!!

    SvarSlett
  6. De skjønner jeg veldig godt at du må ha frem, for de var kjempe fine altså :)

    Det er så mange fine bilder som kommer fra deg, mye inspirasjon!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  7. De søte nissene;-)
    Så deilig stort hus dere bygger!! Det palasset!!Tenker det skal bli gøy å innrede der;-)
    Synes også vinduslistene var pene når de var så smale.
    Vi bygger også nå, men med "motsatt" stil, om det går ann å si;-) Ja, kjenner til at det kan være slitsomt til tider, selv om vi får det nøkkelferdig.. men alt man skal velge, ta med prøver, sette sammen, prute... ja ting tar tid.. og så rett opp under jul er det jo ikke akkurat det vi har mest av...
    jaja, Lykke til med Julefeiring og husbygging!!!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥