søndag 6. desember 2009

Takrosetter


Det ble ikke så mange timer i huset på meg i dag.. litt lei, og veldig klar for å lage litt jul hjemme.
Vi har også hatt et lite besøk i dag av familien Hvitstil.com ( som mest sannsynlig var her for aller siste gang på lenge pga flyttingen )
*
Jeg fikk verdens flotteste kjøkkenhåndler med meg og min manns initsialer, og Tomine fikk et fantastisk flott forkle som Christine har brodert.. Det henger allerede på tallerkenhyllen.
Det er utrolig koselig og vil følge oss mange mange år fremover.. Rosa champis fikk jeg også,
så veldig synd denne dama flytter så langt unna.. hohoho R@@
*
Rosettene over står klar i huset til å bli malt.. De er lette som fjær, men ser helt ut som gips.
Noen som har noen erfaring med glansgrad her? Jeg valgte 70 for å få litt forskjell fra taket.
Trappen er endelig klar for produksjon, så det blir også superspennede..
*
I morgen skal vi bake pepperkaker på fridagen vår, og en tur til plantasjen for å kjøpe meg
et lite juletre blir det også..
Ønsker dere alle en fortsatt fin 2. søndag i advent, og tusen takk aase for søte hilsner i dag..
Oppdatering: Takrosettene er lagd i Polistyren, og kan bestilles i de fleste malerforetninger.

post signature

13 kommentarer:

  1. Ååååå, jeg blir litt på gråten jeg! Det er trist å reise fra deg når vi endelig er blitt bestevenninner og alt! Men vi har tirsdag til å si farvel.
    r@@

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ! Det var noen nydelige rosetter! Kan jeg få lov til å spørre hvor du har kjøpt dem?:) hehe

    Silje

    SvarSlett
  3. Alltid trist å si farvel... Måtte bare stoppe her og si at jeg elsker de takrosettene dine, men jeg trodde de fortsatt lagdes i gips?? Vet du hvilket materiale de er laget i, og kan du tipse meg om hvor de selges?? Har byggeplaner om ett års tid, og da er det greit å ha planene iorden:))
    Ha en fortsatt fin søndags aften:)

    SvarSlett
  4. Så fine de er. Sikkert ingen dum ide å ha de i en annen glansgrad heller. :)

    Ha en fin uke snupp! Klem A

    SvarSlett
  5. Det er så spennende å følge bloggen din. Du har fantastisk god smak!!Tusen takk for at du "stakk innom" meg;)

    SvarSlett
  6. Nydelige de takrosettene....takk for opplysning om hvor en får kjøpt de:)
    Limer du de i taket eller?:)
    ha en kos kveld
    klemmer

    SvarSlett
  7. Hei hei,

    Dette er fremgangsmåten jeg har lært:

    1. Eventuelt hull til taklampe bores eller skjæres ut i midten av rosetten. Har man utpåliggende ledning i taket til lampen, lages en liten utskjæring til denne i tillegg.

    2. Lim smøres på kontaktflaten på rosetten.

    3. Rosetten trykkes så opp mot taket. I enkelte tilfeller hvor rosetten er stor bør man støtte den opp med noe til limen er herdet. Etterpå fuges det rundt rosetten med akrylmasse eller monteringslim. Tilslutt bør man male den med matt vannbasert takmaling. På rosetter i polyurethane kan man også benytte ojlemaling eller beis.

    Håper det kunne være til hjelp:)

    SvarSlett
  8. Nydelige rosetter...
    Jeg har en som jeg skal ha opp på badet og har faktisk ikke tenkt på å male dem i så høy glansgrad, så da venter jeg litt til ( har bare ventet 1 år !!!! ) på å få dem opp og ser hvordan dine blir føsrt hihi ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  9. Ååå, så nydelige takrosetter!! Hvor skal du ha disse? I stuen? Gleder meg til å se det endelige resultatet! Det blir sikkert lekkert!!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  10. Rosettene var bare helt nydelige!!!
    Blir kjekt å se dem ferdig montert i taket:)

    SvarSlett
  11. Nydelige takrosetter:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  12. Hei:)

    Jeg håper det er greit at jeg legger igjen en liten melding angående rosettene.

    Jeg ser du har fått mange fine tilbakemeldinger på disse rosettene, noe jeg har full forståelse for da de er utrolig flotte.

    Hvis jeg får lov til å reklame så ønsker jeg bare å informere om at vi, ByggDekor AS, har et bredt utvalg av disse flotte rosettene, og vi selger til hele landet.

    Alle rosettene kan finnes her: www.byggdekor.no/rosetter

    Hvis det ikke er passende med denne "reklamen", så har jeg full forståelse for at denne meldingen blir slettet.

    mvh
    Mats Teigen
    ByggDekor AS

    SvarSlett
  13. www.floret.no
    Masse bra og billige takrosetter!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥