tirsdag 26. januar 2010

Give Away med IKEA


Kjære alle lesere av Tomines Hjem

I samarbeid med IKEA har jeg fått muligheten til å gi bort 3 stk SUNNAN lamper verdi kr. 139.- Det beste av alt, som gjør at jeg sa ja til dette er at for hver eneste lampe IKEA selger så gir de bort en lampe til barn i ulike land gjennom UNICEF! Er ikke det fantastisk?? Du kan lese mer om lampen her..

Det eneste jeg ønsker svar på er:

1. Hva er ditt beste miljøtips?

2. Hva er premien for de beste miljøtipsene på IKEA sin fanside på FACEBOOK? http://www.facebook.com/ikeanorge?v=app_246257157150

Legg igjen ditt svar i kommentarfeltet, det holder og svare på 1 spm, men gjerne 2!!
Alle kan delta, med eller uten blogg, bare husk mail adressen din så vi får tak i deg!!

Trekningen om 7 dager, altså tirsdag 2. februar.
Heia IKEA.. bli med å gjør disse lampene kjent du også, så er du med å støtter en veldig god sak!! Lykke til.

Det begynner å bli mange som er innom bloggen hver dag nå,
så hva om vi alle bidro med et miljøtips på IKEAs fanside også??
Den finner du her

17 kommentarer:

  1. Tror jeg kan måle meg med det beste miljøtipset som finnes, og det er gjenbruk av brukte klær og møbler.

    Det burde alle bli filnkere til, vi kjøper rett å slett for mye.

    SvarSlett
  2. Velg alternative energikilder til oppvarming av boligen som solceller, jordvarme etc. I vårt nåværende hus har vi innstallert varmepumpe, og i det nye huset under oppføring har vi valgt å borre etter jordvarme. Miljøet tjener på det, og vi får reduserte utgifter til varme.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så flott engasjement!!
    1. Mitt beste miljøtips er den store stålfargete "tønna" jeg har på kjøkkenet, som vi kaster plastikk-rask i!!
    Et miljøtips for kildesortering er at det må være praktisk og lettvint.
    2. Premien er vel den Sunnan-lampen, som ikke trenger elektrisitet☻

    SvarSlett
  4. Hei, mitt beste tips er å sortere søppel og nå har vi også begynt å sortere plast for seg selv!Så her er det flere søppelkasser under vasken på kjøkkenet. Papir, matavfall, plast og restavfall.

    SvarSlett
  5. beste miljøtips:kjør piggfritt
    la bilen stå
    bruk papirpose /nett på butikken
    sorter søppel;mat,plast,papir
    puss tenna i dusjen
    bruk varmepumpe
    lag papir av makulleringspapir
    bruk reklame til dekor/collager
    mal/beis/trekk møbler

    M.v.h sylvi busk

    SvarSlett
  6. 1. Miljøtips: Kildesortering av avfall og slukke lyset når man forlater et rom.
    2. Premien hos IKEA er en SUNNAN lampe - en lampe som ikke trenger elektrisitet.

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei :) Så flott give away :)
    Mine tips må være:
    Sparepære
    sparedusj
    Termostatstyring på el. varme evt timer
    kollektiv transport
    hilsen www.minidyll.com

    SvarSlett
  8. Er så innmari glad for at bloggen din er tilbake. Var faktisk på vei til å kontakte hvitstil jeg også for å høre hva som skjedde ;) Elsker bloggen din og stilen du har valgt i huset. Helt etter min smak :)

    SvarSlett
  9. Enig med de over at det er bra bloggen er tilbake. Trodde vi ikke skulle få ta del i resten av huset! Mitt beste miljøtips er resirkulering og gjenbruk. Man kan på en eller annen måte resirkulere alt!

    Premien er lampen som ikke trenger elektrisitet.

    Hilsen www.lillesverden.com

    SvarSlett
  10. Dette blir jeg med på..;)
    Kilsesortering og gjenbruk.

    Og premien er Sunnan lampe :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  11. Dette er jeg gjerne med på :-)
    Miljøtips:
    Bygge hus med vannbåren varme samt balansert ventilasjon.
    Sparedusj
    Sentralstyrt elektrisitet (slå av alt når man går ut)
    Ellers mindre hverdagsting som sortering, sparedusj ok gå så lenge man kan :-)

    Svar 2 er sunnan lampe

    Hilsen Julia

    SvarSlett
  12. Nå som jeg har fått barn tenker jeg alternativt når jeg handler klær. Brun er faktisk den mest miljøvennelige fargen for den kan man bruke igjen om man får gutt eller jente. Jeg lar også venner arve klær og ting de trenger så de slipper å kjøpe nytt, så stikkordet er gjennbruk.

    Å ta med handle nett i butikken er også et godt tips, det blir produsert altformange poser av miljøfarlig plast!

    Og svar på spørsmål to er en Sunnan Lampe

    SvarSlett
  13. Mine miljøtips er:
    Gjenbruk av klær og møbler. Kjøper så godt som ikke nye møbler. Husker nesten ikke sist jeg gjorde det.
    Sortering av søppel. Har veldig lite restavfall her.
    Huske nett når en skal handle. Må innrømme at jeg glemmer det noen ganger.
    Har fulgt med litt på husbyggingen. Skikkelig spennende. Og så flott som det er blitt
    Ha ei god uke :)

    SvarSlett
  14. hei ..mitt beste miljøtips er å bruke handlenett når vi handler å ikke alle posene som vi drasser med oss så og si hver dag. også å resikulere all avfall , søppel der søppel skal være og aviser og slikt der det skal. jg er en flitig bruker av handlenett og har mange forskjellige gøy og lage egne også da.... ha en god dag,,
    fredrikke fra fredrikstad

    SvarSlett
  15. Miljøtips:
    1. Sparepærer
    2. Slå av lyset i rom du ikke oppholder deg i.
    3. Slå ned eller av temperaturen i rom når du ikke oppholder deg der(natt+arbeidsdagen).
    4. Handlenett
    5. Gjenbruk mest mulig.
    6. Pant og resirkuer.
    7. Gå eller sykle om du kan for å unngå å bruke bil.

    SvarSlett
  16. Ja jeg vil være med:)
    Mine beste miljøtips; Gjenbruk og redesign av kvær - morsomt og miljøvennlig. Bruke sparepærer, kildesortering, Handle på loppis og bruktmarkeder. Bruker vesker og handlenett som kan gjenbrukes.

    Premier på komkurransen er SUNNAN-lampen som ikke trenger elektrisitet;)

    Kjempeflott blogg. Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  17. Mitt beste miljøtips er å bruke tøybleier på barna sine :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥