torsdag 7. januar 2010

Sengen!


Jeg hadde jo virkelig stooore planer for huset, ala "jeg skal gjøre ALT selv jeg" for å spare
masse masse penger, og ikke minst få noe med særpreg.. Jeg skulle iallefall lage senge
gavl og kjøpe flotte tredører og male de selv.. joda.. ideene har vært mange men i
denne husbygger perioden har jeg faktisk vært glad for å rekke å pusse tenner før
leggetid, og prisgitt maleskaft-forlengeren sååå mange ganger fordi du sparer helt vannvittig
med tid og ikke minst blir det myyye penere.. Dingsebomser som jeg før aldri har sett
har nå blitt mine kjæreste eiendeler..
*
Men; jeg ønsker jo fortsatt disse tingene, så gavel er kjøpt inn.. Vi har valgt en i mørk
mahogny til det sort/hvite stripete soverommet. Men så kommer spørsmålet mitt:
skal den skrues fast i sengen? Altså rammemadrasser?? Noen som har noe erfaring der?
*
Og kjære dere alle.. TUSEN MILLIONER TAKK FOR ALLE HILSNER..
Jeg synes det er så godt å sette seg ned med en liten kaffe og "friskluftpinnen" min
og lese litt mail innimellom på tlf min..
Jeg LOVER å besøke dere alle som en når jeg har flyttet inn, og skrive til dere også!!
*
Snekkeren er i huset og setter opp de store listene i taket, så det skal bli spennende
å se senere i dag.. Ha en fin dag alle.. her har vi 26 kuldegrader.. brr.r..
Farge kode: På veggene i stort sett hele huset Sandyne fra Nordsjø, malt over glatt tapetduk, som er tapitsert over sparklet gips plater!!

post signature

13 kommentarer:

  1. Ja nå begynner det og "flaske" seg til ;) ! Høres ut som dere har ala samme lister som oss her hjemme, vi har list på list, kjempe lekkert, så gled deg!! Men over til senge gavelen.. Vi har også det, men har kun satt den opp mot veggen, går det ann å skru den fast til ramme madrassen da tror du? Her er det forresten 16 blå og kraftig vind brr... Holder meg mest innendørs i dag det er helt klart!! Kos deg videre, jeg følger spent med :)!! Stor klem

    SvarSlett
  2. Sengegavel skal monteres i rammemadrassen, veldig ofte er det egne steder på madrassen til å skru inn på....
    Men om du ikke vil feste den i sena så kan du feste den til veggen, men kan lønne seg å feste den litt til senga uansett så den ikke glir vekk fra gavlen....
    Blir spennende å se hele huset ferdig...
    klem victoria

    SvarSlett
  3. Åhh som jeg gleder meg til å se masse bilder :))

    Klem,kari

    SvarSlett
  4. hEISANN, JA MAN KAN IKKE GJøRE ALT SELV..HE HE MEN DET SER JO UT TIL Å bli RÅÅÅ FINT HOS DEG!!
    Følger med hele tiden jeg ja!!

    Ikke lenge igjen til du kan ta deg et glass rødvin og slenge bena på bordet og slappe av nå...Tenk hvor godt det blir da!!!
    Synes du er kjempe flink jeg!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  5. Det går fort fremover nå:) Spennende. Det må jo være en herlig tid når man kommer så langt at man får begynne å style..
    Har også lyst på sengegavel. Tenkte jeg etterhvert skulle lage en selv, vet ikke helt av hva enda. Har også lurt på hvordan den skal festes, men regner med at når jeg lager en, må den festes til veggen.
    klem J

    SvarSlett
  6. Das Bett ist der Wahnsinn!!!!Toll!!Wie in einem Schloß:-))
    Lg Kiki

    SvarSlett
  7. Hm..har tenkt at sengegavlen ikkje treng festast til noko eg, men eg ser jo poenget med å gjere det :) Men vegg eller seng veit eg neimmen ikkje!! Følger spent med på ka du gjer, har tenkt å lage meg ein sengegavl eg og :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  8. Jeg vil anbefale deg å feste den til veggen. Har aldri festet til sengen og heller aldri hatt problemer med at sengen har "vandret" bort fra gavlen, men vil tro det er myye enklere å skifte på sengen om gavlen ikke er festet direkte til den. Nå er det jo overmadrassen man oftest skifter på, og det er uansett ikke noe problem, men undermadrassen skal jo skiftes på til tider den også.

    SvarSlett
  9. Hei er innom bloggen din for første gang og må bare få si at det er et utrolig flott hus du bygger,gleder meg masse til å se det ferdig.

    klem fra Anita

    SvarSlett
  10. Som regel følger det med ei list som du skal skru fast i veggen, og ei list som skal henge bak på gavlen. Disse to passer sammen slik at du henger gavlen oppi den som står på veggen. Mange bokhyller er hengt opp på denne måten. Hvis madrassene skulle hatt feste til gavlen så måtte alle huller vært standard mål, og det tviler jeg på at gavl-produsentene og madrass-produsentetne klarer å samordne. Håper du forstod hva jeg mente.

    Nyyyydelig hus, forresten.

    Åse

    SvarSlett
  11. Anbefaler å feste den til veggen. I "60 minutes makeover" tok de en firkantet list som de skråkappet og skrudde den ene delen til veggen og den andre til gavlen. Vips, var det bare å henge gavlen opp slik at listene passet sammen.

    SvarSlett
  12. Våres sengegavl er festet i veggen, er en list mellom gavlen å veggen. Har sagt det før men,huset deres er lekkert =)

    God helg

    SvarSlett
  13. Her skal jeg følge med med argusøyne, soverommet vårt trenger virkelig ett løft og jeg har vært inne på tanken om å lage sengegavl selv, mange tanker, men om det blir satt ut i livet er ikke sikkert :) Spennende og tøft soverom så langt, blir kjekt å se det ferdig :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥