tirsdag 2. februar 2010

Husmor anno 1947

En loppedame har jeg vært i snart 20 år, ikke fordi jeg var spesielt
trendy men fordi økonomien ved kjøp av min 1.leilighet ikke ga rom
for noe innkjøp på hilmers hus ( fantes det ) eller Room, ei heller
IKEA ( herregud hvor blakk var jeg??!) iallefall så er det jo en del
innkjøp jeg aldri klarer å kvitte meg med, bla denne boken; Husmorens
leksikon fra 1947! Det er noen sitat der som er helt utrolige så jeg
er glad jeg er kvinne i år 2010! Jeg tror jeg skal referere til noen
fremover og begynner i dag med;
" En alvorlig følge av at husmødrene ikke betraktes som en
yrkesgruppe er at de savner stoltheten over sitt fag. Det er trolig at
meget av den trettheten og misnøyen en kan finne blandt husmødre,
skyldes at de ikke har selvtilit i sin gjerning"
Og det som er verdens viktigste jobb!! Ikke glem det jenter!! Happy
tirsdag!!

Ikke glem siste frist til Give Away fra Ikea.. Du kan delta her

5 kommentarer:

  1. HEi på deg! Hvor har du kjøpt lampene som du har i lesekoroken din? Flott blogg! Mvh Merete

    SvarSlett
  2. Huset ditt blir sååå flott! Gøy å følge med;) Happy tirsdag til deg også!!!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  3. Ja det er utruleg kor tidene har forandra seg både for husmødre og folk med lite pengar. Idag er det ikkje alltid lønnsomt å gå på loppemarked. Litt trist synest eg...

    SvarSlett
  4. Happy torsdag, ja:-)) TAkk for koselig slankekommentar, føler meg smågærn:-)Hehe.. Elsker det huset dere nå har bygd, er så gjennomført og de listene, det smarteste jeg ahr sett på århundrer!!!Genialt!! Klem, Go123:-)

    SvarSlett
  5. Jeg var akkurat det hvor du var for 20 år siden - tror det er en god ballast å ha med seg en periode med litt trang økonomi jeg faktisk. Er det ikke rart med enkelte saker og ting som blir veldig viktige. Jeg har en kokedagbok fra 1939 jeg som er gangske morsom. Den skal jeg legge ut en dag..
    hilsen Anita

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥