fredag 19. februar 2010

Rådløs?!

Endelig fredag.. så godt..

Jeg har aldri syntes helger har vært så deilig som etter vi bygde huset..
Da har vi masse kos og masse hjelp...
Tid til å lage mat, og tid til å hvile litt.. sånn er det vel for alle..
*
Soverommet vårt blir det ikke noe særlig svusj over synes jeg..
Vi bestilte en sengegavl i mahogny ( men den viste seg å være røøøøød)
så den utgår med høye kneløft ( bilder tatt med mob så ikke lett å se )
men så kommer det:
*
Skal jeg male den samme farge som veggen, altså mørk grå, eller hvit?
Nattbord har jeg ikke skrudd opp enda, men de skal være hvite tror jeg?
Eller skal jeg male de mørkegrå?? Men herremin som det støver på et
soverom... Tenk sort da?? huff... Det er ikke så smart...Hva synes du?
*
Riktig god helg til alle dere som skal kose dere med gullrekka, og spise noe annet
enn taco ( fredag= taco hos oss og jeg er biiiiiittelitt lei... ) vi har fortsatt ikke tv-signal
så OL får vi ikke med oss.. Jeg skal prøve og ordne soverommet..
Det har jeg bestemt!! Herremin damer så snille dere er!! Her kommer det tips i
alle retninger.. Noen flere gode ideer?? Så moro!!!
*

35 kommentarer:

  1. Hei hei :)
    Så kjedelig at ikke sengegavelen var som forventet! jeg syns du skal male den hvit ;) Støv vises ENDA bedre på det mørke, også tror jeg at rommet blir veldig mørkt om du skal male den i lik farge som veggen. Men det er nå min mening ;)

    Ha en super fredag!

    SvarSlett
  2. Du rådløs......det er vel ikke vanlig. Jeg tror faktisk jeg ville tatt det hvitt jeg altså!! Synes det ser veldig mørkt ut, og at det kunne "freshet" litt opp med hvitt!! Så kan du heller bruke puter og tepper som du synes!

    SvarSlett
  3. Du skriver jo fryktelig morsomt "høye kneløft" hihi. Synd å male den fine sengegavlen, men skjønner jo at det ble litt kræsj...røøød.

    Tror nok jeg hadde kjørt på med litt mørkt på den sengegavlen ja. Den tåler "tyngde" og hvitmalt vil kanskje bli litt for lett mot de veggene. Bakdelen er jo selvsagt at støv vises litt fortere.

    Misunner deg litt sånn OL-fri helg i mangel av TV...for her i huset får gubben med seg ALT...men myser litt jeg også da, det viktigste ihvertfall:) Ha ei go helg og regner med at du får flere meninger etterhvert her

    SvarSlett
  4. Hei hei!!

    Jeg stemmer for hvit hodegavl og nattbord! Så blir det en liten kontrast til veggen.
    Ha en fin fredag-her snør det!

    SvarSlett
  5. Synes soverommet ble kjempefint jeg!! Men sort sengegavl hadde jeg nok hoppet over, eller mørk iallefall, nettopp med tanke på støvet, som du nevner. Tror jeg hadde malt den hvit jeg, så matcher den vinduskarmene og de hvite stripene. En kontrast til det mørke!
    Ha en fin fin fredag! Vi skal også ha taco i dag, det er fast fredagsmiddag hos oss også! :)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  6. Vel la meg se litt, kanskje jeg som bare ser på bildene kan komme med noen gode tips.
    Du har hvite lamper som skal stå på nattbordene???
    Og du har vel deilig hvitt sengetøy på sengen???
    Når jeg ser på bildene så tenker jeg seng, nattbord og sengegavl i mørkt.
    Ha en fin fin fredag med eller uten taco.

    SvarSlett
  7. Så kjedelig at gavelen ikke hadde riktig farge;-( Jeg er personllig veldig glad i hvitt, men holder en knapp på sort på soverommet ditt. Tror det blir veldig tøft!! Synlig støv er jo selvfølgelig bakdelen...

    Lykke til med valget! Og god helg:-)

    SvarSlett
  8. Tror helt klart jeg ville valgt å male alt hvitt, ikke bland sammen alt for mange farger, det virker bare rotete.
    Hvitt er lyst og delikat på et soveværelse og som du sier, det blir fort STØV på et sånt rom!
    Og du har vel ikke tenkt å sove med støvkluten under puta? He, he...

    Gleder meg til å se hva du velger...:-))

    Ønsker dere en hyggelig opp-pussingshelg!

    Klem Beth...

    SvarSlett
  9. God fredag til deg også.
    Jeg syntes du skulle ha nattbord og sengegavl i hvitt. Det kan nok bli en smule mørkt om du velger svart i og med at gulvet også er relativt mørkt.
    Jeg ønsker dere en super helg!!!

    Klem fra Janicke :-)

    SvarSlett
  10. Jeg ville malt gavlen koksgrå eller mørkegrå. Ville heller spilt opp den hvite kontrasten med tilbehør. Frks et stort speil, vaser, lamper, dill og dall på småbordene (som jeg ville malt i en helt annen, fresh farge).

    Det ser uansett ut som om det kommer til å bli nydelig, digger tapeten!!!

    Ha en strålende helg! :)

    SvarSlett
  11. Hadde det vært på mitt soverom hadde jeg malt den hvitt siden alt er lyst, men hos deg synes jeg du burde gå for mørkt. Tror hvitt vil virke litt enkelt sammen med den fine tapeten, mørke gulvet etc. Mørkt blir mer eksklusivt, så får du heller bruke støvkosten litt oftere ;)
    Ha en fin fredag! Ønsker dere en koselig helg !
    Klem

    SvarSlett
  12. Ha en kjempe fin fredag du å. Ville nok valgt hvit jeg å,tror det kan bli mye mørkt vist du maler det i mørkgrå.
    Håper dere får en kjempe fin helg.
    Klem fra Christina.

    SvarSlett
  13. Hei
    Tror jeg ville malt den hvit, for jeg er helt enig med deg at det støver på soverommet og på hvitt vises det ikke så godt :O)
    Lykke til

    Kirsti

    SvarSlett
  14. Kjedelig når det ikke blir akkurat sånn som man vil !!!
    Jeg hadde gått for.. BOMBE haha HVIT :)))
    kan se for meg at det blir lekkert mot den tapeten ;)

    Gleder meg til å se hva du bestemmer deg for..
    Klems

    SvarSlett
  15. Det er kommet mange forslag allerede. Jeg støtter flertallet som sier hvit. Dette tiltross for at mitt hjem har få hvite møbler.

    SvarSlett
  16. Hei :D

    Jeg registrerer at det er veldig mange som sier hvitt her. Det er selvfølgelig veldig fint, og vil passe på soverommet ditt.
    Det vil de jo begge forsåvidt ;D...men utifra de bildene og det jeg har sett fra deg tidligere så innbiller jeg meg at du er en som liker litt bedre de mørke litt "tyngre" møblene.
    Jeg for min del hadde malt den mørk inntil den tapeten. Det syns jeg blir eksklusivt og stilig ;DD.
    Blir spennende å se hvordan det går.

    God helg til deg og dine.

    *Siri*

    SvarSlett
  17. Definitivt hvitt! Vakkert; som resten av huset ditt!

    Mvh fast følger :)

    SvarSlett
  18. Takk! Jeg er littebittegranne lei taco jeg også! Barna er jo helt ville etter det..men idag tror jeg jeg skal trumfe gjennom noe heelt annet. Hmmm.
    Ellers så føyer jeg meg inn i rekken av de som mener du skal male sengegavlen hvit. Passer absolutt best synes jeg. Men huff..så kjedelig at det ble så feil når den kom og var rød da!
    Jeg regner med at du får det knallfint til. Akkurat som de andre tingene du har malt og pusset på ;)

    God klem fra Line

    SvarSlett
  19. Å ikke ha tv er veldig effektivt for alt man skal gjøre i ett nytt hus. Soverommet deres er jo lekker da... Synd ting ikke var som ønsket, men siden du nå skalmale det, tror jeg at jeg ville gått for lyst.
    Gleder meg til å se resultatet!

    Ha en fin helg

    Klem fra Eva Elisabeth

    SvarSlett
  20. hei
    utrolig fint soverom - ville malt den hvit og evt malt på noe skrift som eks "gode drømmer" :)

    nå har jeg ikke sett nattbordene, men hva med eks hvit topp og grå underdel? :) kanskje med noen håndtak i sølv/diamant?

    lykke til - og god helg :))

    SvarSlett
  21. Hei!
    For en stilig tapet du har på rommet..:)
    Jeg ville gått for mørk gavel,.. Hvis den blir lys,vil jeg tro den vil ta mye mer oppmerksomhet.
    Men derimot ville jeg hatt hvite nattbord.
    Støv er støv, og det legger seg der uansett farge på møbelet;)
    Som noen har skrevet over så virker mørkt mer eksklusivt, og jeg synes det vil passe bedre til tapeten.
    Du kjører jo lyst sengetøy, lamper, evt nattbord.. Tror det hadde blitt knall:)

    Ha en fin fredagskveld. Er store farer for at det blir taco her også ikveld, hehe..

    Camilla

    SvarSlett
  22. Husk at mahogny alltid er RØD. Den blir bare mørkere med tiden. MANGE kjøkkenkunder som får sjokk når de ser en NY benkeplate mot en som har ligget på en stund...

    Se an litt? Siden du tross alt har bestilt en gavl i mahogny og det var det du ville ha. ;) Ellers har jeg selv en hvit dør, så jeg går for hvitt. ;)

    God helg!!

    Vibeke :)

    SvarSlett
  23. Hei☺
    Eg ville malt den kvit eg, sia nattborda skal vere kvite. Rommet har jo ganske mørke farga ellers. Lykke til☺

    God helg☺

    Klem M ♥

    SvarSlett
  24. Hadde absolutt malt den hvit. Og hvite nattbord. Det ville blitt veldig vakkert mot det mørke rommet. Elegant og lekkert:) Du har det så nydelig hjemme, akkurat etter min smak:)
    mvh Benedicte (fast følger)

    SvarSlett
  25. Jeg ville malt den mørk grå. En tone mørkere enn tapeten. Vi har mørkegrå nattbord, og selvsagt viser støvet (ser jeg på de siste bildene mine, kremt...) men det viser ikke på nær så mye som det gjorde på de jeg hadde i "india" serien tidligere.

    SvarSlett
  26. Ja, og nattbordene i samme farge som gavlen...

    SvarSlett
  27. Jeg mente å skrive, en tone lysere enn den grå i tapeten. Det kan vel ikke bli særlig mørkere uten at det blir sort? Hadde forresten vært fint det også. Skjønner du sliter...

    SvarSlett
  28. Jeg syntes mørkt passer best til stilen din, og så matcher det treverket på walk-in-closet, som jeg antar er i tilknytning til soverommet. Lykke til med valget.

    SvarSlett
  29. Kjedelig når ting ikke blir som du hadde tenkt. Mal den hvit du. Tror det blir kjempefint. God helg :)

    SvarSlett
  30. Jeg tror jeg ville lasert sengegavl og nattbord. Tatt mørk grå/ matt sort som bunnfarge og malt over med utvannet hvit. Sengegavlen virker på bildet som profilert og lekker så kritt hvit føler jeg ikke vil gjøre den rett... Gleder meg til å se hva du ender opp med å gjøre!:)

    God helg!! Klem fra Therese

    SvarSlett
  31. ... hvit min venn, hvit ...♥

    Ha en fin kveld,
    her ble det pizza hjemmelaget
    sådan, herlig ...!
    Ellers TV kos og avslapping
    og mange tente stearinlys, herlig
    med helg ...!

    Klem til Deg

    SvarSlett
  32. Hei på deg :-) kjedelig når ikke ting er som man hadde tenkt....tror jeg ville malt det hvitt...men støvet synes der også :-( Her er det alltid taco på fredagene (med unntak i dag da har jeg vært på innkjøpsmessa på sko ) så da spiser vi litt hver for oss.
    Ha en fin helg og lykke til med soverommet blir nok bra:-)
    Klem Anita

    SvarSlett
  33. Hei. Jeg hadde valgt og male i en nyanse mørkere en veggene. Mørk gavel med hvitt sengetøy, lyse puter og lyst sengeteppe hadde blitt flott. Kjersti.

    SvarSlett
  34. Hei
    For et nydelig soverom:)
    Jeg ville malt sengegavlen i mørk om jeg var deg! Tror det kommer til å bli kjempe fint.

    Men jeg må bare spørre hvor du har kjøpt den tapeten? Utrolig fin, kunne tenkt meg en slik.

    Hilsen Ingvild

    SvarSlett
  35. Hei! Kjempefint soverom...men etter min smak synes jeg det blir litt tungt m mørk seng....tror det hadde vært lekkert å male den hvit og børstet over den med litt sort for å få frem profilene i sengen shabby chic stil...det samme på nattbordene og selvfølgelig masse puter og tepper- det var mitt råd ;)

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥