tirsdag 2. februar 2010

Redigering

Jeg er fortsatt uten nett og alle bilder blir tatt med telefonen.. Men
jeg har prøvd meg litt på picasa redigering tidligere, men er det meg
eller det lite mulighet for redigering?? Kunne feks tenkt meg et sort
hvitt bilde med bare en liten fargeklatt på, eller duuuuuse ned
fargetonene på bildene .. Noen som vet? Er Photoshop veldig
vannskelig?? Jeg vil lære meg å redigere bilder så de blir
superflotte og kanskje til å henge opp de som blir bra når barna
knipses!! Trekker give away imorgen da jeg kan bruke random søkeren...
Ha en deilig tirsdag.. Er det mye fint på tv kanskje?? For de som har
tv mener jeg!!! Ho ho

13 kommentarer:

  1. Ho ho..morsom den. Sitatet fra husmorboka mener jeg. Den der er nok kilde til mye latter :))

    Når det gjelder innlegget ditt om bilderedigering, så har jeg skjønt at du nok må over på litt mer avanserte programmer. Mannen min sier: Klart photoshop eller gimp (www.gimp.org - gratis) løser disse oppgavene for deg, men brukerterskelen er ganske høy. Enklere varianter som kan dekke behovet ditt blir Photoshop Elements eller Paint Shop Pro. Personlig ville jeg kanskje ha prøvd meg på Photoshop Elements i denne sammenhenger. Men kikk rundt å se litt, hvis du er klar for å prøve ut Gimp så er den tross alt gratis og da har du noe som virkelig duger.
    (mannen min er it guru ser du ...noe jeg aldeles IKKE er. Blir irritert hver gang jeg må trykke enter-tasten mer enn èn gang)

    Håper det kunne hjelpe litt,

    Klem, Line

    SvarSlett
  2. Jeg har gjort slik du sier med et par bilder - hvis du blar litt ned i bloggen min. Jeg gjør det i photoshop, er ikke så veldig avansert. Hjelper deg gjerne hvis du har det programmet. :)

    Flott nytt hus du har! Koser meg med bildene! Du og svigerinnen din (ja, og sikkert mange andre) har gjort en kjempejobb!!!

    Ha en god kveld!

    Klem, cecilie

    SvarSlett
  3. Mitt tips er Photescape, det er kjempeenkelt å bruke - her har du mange muligheter . Gratis å laste ned.
    hilsen anita s

    SvarSlett
  4. Hallo frue ... ♥

    ja, tenk det er frustrerte fruer ikveld,
    etter alt for lang pause,
    nye episoder
    gleder meg masse ...!

    Det har blitt så flott hos deg
    så du trenger neppe TV du kan bare nyte
    nyte alt enn så lenge *smiler*

    Ha en fin kveld, klem til deg

    SvarSlett
  5. Photoshop er nok en sikker vinner. Man kan fritt laste ned lettere versjoner gratis. I tillegg finnes heftet "Photoshop for dummies", som ikke skal undervurderes. Heftet tar for seg programmet steg for steg.

    SvarSlett
  6. Prøv PhotoScape. Google det, så kommer det opp gratis nedlastingsside. :)

    Kjempelett! :D

    Jeg har fremkalt bilder som er i collage og redigert på. Collagene blir litt uskarpe, men ikke så mye at det gjorde noe (str. 20x20). Vanlige bilder ble helt fine. :)

    SvarSlett
  7. Photoshop er litt overkill for en vanlig bruker. Og det er mye å sette seg inn i. Men til gjengjeld er det vel ikke en eneste ting du ikke kan gjøre med bildene dine.
    Photoshop Elements er rettet til hjemmebruk, og er temmelig likt storebroren men litt enklere.
    Det finnes mange, mange sider med tutorials på nett for begge programmer. Jeg frisker opp gamle ferdigheter på den måten hvertfall.
    Dessuten er Photoshop veldig dyrt, mens Elements er rimlig. Hvertfall i forhold. :)

    SvarSlett
  8. Frøken Sofiefebruar 02, 2010

    Hei hei, hilsen fra en bloggleser :-)
    Jeg pleier å bruke www.picnik.com. Der lager du deg en bruker og så laster du opp bildene dine og redigerer dem. Trenger ikke laste ned noe program. Det er faktisk ganske bra! Kan gjøre mye forskjellig, blant annet å gjøre bildet dust og drømmende, og lage det sorthvitt bortsett fra en fargeklatt, som du sier. Bra nettside :-)

    SvarSlett
  9. Jeg bruker Photoscape og når jeg kan bruke det, kan alle ;)
    har myye å lære enda, men tror dette er det enkjleste. har Photoshop og, men det er mye mer avansert, hvertfall for meg hehe..
    Såå lekkert du får det !!!!!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  10. Jeg bruker Photoshop Elements og synes den er grei, er nok myyyye jeg ikke kan og har satt meg inn i, men fint til mitt bruk. Når jeg sitter på miniPCn har jeg brukt www.picnik.com, gratis og greit å bruke:)Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  11. picasa er jo veldig fin til å lage colager
    photoshop er ikke vanskelig, men du må bruke litt tid på å sette deg inn i det, som med alt.:-) jeg bruker paint shop pro, rimeligere utgave av photoshop..som i fullvesjon koster alt for mye..kan laste ned en gratis prøveversjon av paintshoppen

    Gry

    SvarSlett
  12. heisann.
    så fint det var blitt i stuen. Er speilet sort el brunt? hvor er det kjøpt?? leiter etter stort mørkt speil.
    Hilsen Elisabeth

    SvarSlett
  13. Heisann.Photoshop er enkelt å bruke...Og du kan gjøre ganske mye der inne ....
    Nydelig hus du har..Hvor bor du?
    Give Awayinn hos meg hvis du vil bli med..Klæm Linda

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥