mandag 8. februar 2010

Sånn ble det gjort

I dag var mailen min full med spørsmål om brushingen jeg gjorde på
loppeskjenken.. Så her kommer fremgangsmåten;
En ganske bred flat pensel ca 6 cm dyppes bittelitt i sort og torkes
av på avispapir til det er lite nesten ikke noe igjen.. Då maler jeg
møbelet der jeg vil ha slitt effekt.. Gjenta til du har det så mørkt
du ønsker.. Har gjort det samme med gamle gullspeil, men bruker da
hvitt!! Da blir speilene mere hvitt enn gull, men allikevel med litt
liv..
Lykke til!!

8 kommentarer:

  1. Smart teknikk!
    Bruker samme teknikken da jeg maler keramikk hvis noe skal bruches med gull...,
    fin effekt!

    Ha en strålende MANDAG!

    SvarSlett
  2. Vanvittig lekkert! takk for tips :-)

    SvarSlett
  3. Å herremin så vakker skjenk!!! Nydelig!
    :o)

    SvarSlett
  4. Takk for tipset! Det blir jo så fint!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Så fin skjenk, du har mange smarte tips å komme med. Jeg skal selv pusse opp en del gamle møbler og da er det veldig greit med noen tips takker.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  6. Supert tips!Det skal jeg ta med meg:)

    SvarSlett
  7. Hei på deg.
    utrolig lekker, takk for tipset.

    Må bare få lov å legge til at du har en utrolig lekker og inspirerende blogg!!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥