mandag 1. mars 2010

Tv-stue finito!

Happy mandag.. og for en mandag, glad helgen er over!
*
Denne helgen har vi hatt snøras fra taket slik at den ene verandaen ble ødelagt -  og storebror fant ut
at han skulle regne ut hvor masse penger mamma'n hans hadde brukt på interiørblader de siste 2 årene
OG fortelle det til far i huset..
Ikke noe av det du leser over ble særlig godt mottatt i denne heimen, men det er greit det..
Jeg kan fint lese de gamle bladene om og om igjen, jeg rakk jo aldri å lese noe særlig i de før jeg gikk
til innkjøp av nye og dessuten er det litt urettferdig, for mange av bladene har jeg kjøpt 2 stk av
( herremin de er jo så like på coveret) så totalsummen kan fint reduseres så dårlig
samvittighet har jeg ikke nei..
*
Min kjære mann svingte innom Ikea ( alene !? ) forrige uke når han hentet ovnen og fortalte
meg så kjekt i helgen at nå var tv-benken til stuen oppe kjøpt inn , og at den var i furu!!! :?:?
*
I Furu??!!!   Er min mann blind og  ER det min mann?? Og har menn virkelig lov å gå alene på IKEA?
I vårt tilfelle så er det ingen god idè så blir spennende å se hvordan dette bordet blir..
*
Nå er tv stuen ferdig dvs hyllen ferdig malt og litt nips er på plass. En god idè å male hyllen i samme farge
som veggene siden rommet er såpass lite, og blir lett overmøblert ( som alle andre steder iflg min mann )
 ( kanskje de som er litt pirkete vil se at det mangler lister, utforinger til vindu, dørhåndtak osv osv  )
men for oss som fortsatt bor i pappesker og er bittelitt utålmodig så er det iallefall så
 "ferdig as can be"før vi hiver oss på en arbeidshelg igjen..
*
Happy mandag alle, og takk for inspirerende mail og hilsner!
Vi har endelig fått internett og tv-signaler så deilig å komme tilbake til verden!

26 kommentarer:

  1. Hehehe, tv-bord i furu og fersket på kostnadene på interiørblader! Må si jeg er glad mine småpiker ikke har begynt med sånne ulumskheter enda :)

    TV-stuen ser fantastisk ut!!

    Er misunnelig på den stolen din altså, hadde passet inn perfekt her! Tenk at du har mobilblogget, utrolig imponerende!

    SvarSlett
  2. Hei Tomine
    Bokhyllen ble superfin i samme farge som veggen. En strålende idè!
    Nei, menn burde ikke ha lov til å gå på IKEA med mindre de har med seg en spesifisert handleliste med bilder....
    Ha en stråplende dag videre!

    SvarSlett
  3. Velkommen tilbake til verden☺

    Kjempestili å male hylla i samme farge som veggen! Ser koseleg ut der!!☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Så flott det har blitt! Du har et nydelig hjem. Ha en god uke!

    SvarSlett
  5. Hyllen ble kjempe fin i samme farge som veggen:)
    -og nei, menn HAR ikke lov til å gå på Ikea alene. Ihvertfall ikke i min verden, hehe..
    Ha en flott uke!:)

    Camilla

    SvarSlett
  6. Jøye, hadde funnet seg en tvbord han. hehe.
    Komme på furu, var første tanke. ;)

    Så fint det blir, rom etter rom hos dere.

    Du, ett lite spørsmål. Sandynefargen har dere i hele huset, mener jeg å ha lest. Stemmer det?
    Jeg har landet veldig på den fargen selv og starter neste helg, men på bildene over her, synes jeg den så, så kald ut. Det har vel kanskje mer med dagslyset å gjøre?
    Jeg vil ha varm farge, ingenting kaldt i.

    Leser og nyter bloggen din.
    -monica-

    SvarSlett
  7. Oioi - synd med verandaen, da! Kanskje best å montere snøfangere over den. Hvilket treslag var det egentlig i "furu" benken? Jeg synes jo det var sprekt av mannen din å bevege seg inn på IKEA alene, iallefall. Ikke alle menn ville gjort det vågestykket etter han!
    Og så avslørt på interiørbladene, da. Men noe må en jo kunne kose seg med! Dessuten kan de brukes om att og om att.

    SvarSlett
  8. Hihi...måtte le litt av historien din... Så fint det ble med hylle i samme farge som veggen! :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Eg er spent på kor lenge vi må vente før vi får breiband og tvsignal uten antenneledning ut av vunduet...

    Fin header forresten. Synd og høre om verandaen, nåken som ordna det?

    SvarSlett
  10. Hehe, menn burde ikke få gå på Ikea alene, det ender som regel med minst(!) 1 krise når de kommer hjem:)
    Smart å male hylla i samme farge som veggen, fargen er bare helskjønn!
    Flott bilde i headeren din, ser deilig ut å sitte der;)

    SvarSlett
  11. Hei, syns huset deres er sååå fint! Spennende følge dere på veien - veldig inspirerende. Er det lov å spørre hvilken nydelig farge du har på TV-stua?

    Hilsen Mettemett

    SvarSlett
  12. Så kjedlig med med verandaen, men du får trøste deg med at ingen sto under;)Morsomt med barn som noen ganger viser en "litt" for genial side:D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  13. Artig innlegg:) Og så flott det ble, som vanlig:)
    Dette kan du!!!
    Og gjett om jeg gleder meg!!
    Wow, for en premie:)
    Takker og bukker igjen og ønsker deg en feiende flott uke:)
    Klem, Merete:)

    SvarSlett
  14. hei monica: fargen er sand dyne her også... men jeg har redigert bilde, så fargen er bittelitt kald her ja.. men ikke i real life.. den er så lun og god selv i dagslys.. du måååå ta den!! lykke til!!

    SvarSlett
  15. Tusen takk for svar!

    Da fikk jeg svar på det eneste jeg ble så usikker på.

    Ja, jeg har letet lenge etter slik type farge og synes den er så lekker, men ble som sagt usikker da jeg synes den så litt kald ut på akuratt disse bildene.
    Beskrivelsen din på den, er akuratt slik jeg ønsker!
    Jippi!

    Takk igjen for svar.

    -monica-

    SvarSlett
  16. Så flott det ble :)
    Nydelig header og du har fått deg...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  17. Hei igjen:)
    Så du hadde skrevet en kommentar i går som jeg så først nå...
    Elsker stilen din...synes den ser så eksklusiv ut kan jeg vel kalle det:)
    Synes fort at ting kan bli litt for shabby, men litt av den stilen er greit:)
    Ja, ble veldig glad for å vinne, og det var jo en fantastisk premie:)
    Har vært inne på Florence og funnet masse fint:)
    Som sagt, gleder meg masse til pakken kommer:
    Lykke:)
    Klem, Merete..

    SvarSlett
  18. Ånei! stakkars dere. (les:verandaen).Jøsses. Klart dere har både utforinger og listing igjen!! Dere har jo akkurat flyttet inn jo!! Nei, vet du.. ta det heeelt med ro. Jeg synes du/dere er kjempeflinke jeg. Virkelig… Du har flyttet, malt flere nye møbler, vært på Norefjell med storegull, og koser deg hjemme med Tomine hver mandag! Jeg synes du får til både det ene og det andre jeg!
    Da er ikke noen skarve utforinger noe å skrike av. Huff. furubord. Trodde ikke det fantes å fåes kjøpt lenger jeg. Mannen din tenkte kanskje "hmm, furu, solid..ivertfall ikke mdf som alt annet her på Ikea" hehe :D Vel, er jo bare å male da. du er jo så flink til det. Forestiller meg at du står med malerkosten i den ene hånda og sausevispen i den andre. Multitaskwoman :)
    Forresten...jeg melder meg inn i klubben av å kjøpe to like interiørblader innimellom. Huff. Ja, de er like på coveret! Nei, jeg leser dem sjelden inngående. Jeg finner fine bilder, river ut og samler dem i mapper.

    Klem,Line

    SvarSlett
  19. Hehe, nå må jeg le...her er jeg igjen...nå sitter jaggu meg gubben og beundrer bloggen din også:)
    Var innom min mamma og tror du ikke hun også satt og tittet på bloggen din:)
    En fantastisk blogg å drømme seg bort på:)
    Nå får det holde med kommentarer fra denne kanten for i dag:)
    Merete...

    SvarSlett
  20. He..he.. ja jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg bruker på interiør blader og i tillegg kjøper jeg mengder av motemagsiner!
    Men fint ble det iallefall i tv suen, smart å male i samme farge som veggen. Lykke til med tv bordet i furu...hihi!!

    SvarSlett
  21. Hei!

    NEI, menn burde ikke få adgang på IKEA alene ;-)

    Ha en fin uke!

    Hilsen Marlen

    SvarSlett
  22. Hei
    Så fint det ble!
    Ja å sende mannfolk alene på ikea kan fort bli en katastrofe om de ikke har fått grei beskjed om hva som skal handles inn;)

    Bokhyllen ble veldig søt i sammefarge som veggen, og jeg må innrømme at vi har bestem oss for å male soverom og gang i samme farge. Den ser bare så utrolig lekker ut.

    Ha en fin dag

    Klem fra Ingvild

    SvarSlett
  23. Det ble veldig lekkert med samme farge på hylle som på vegg ja. Synd med terrassen og avsløring av sum på innkjøpte interiørblader (artig skrue av en sønn du har hehe). Og synes vel heller ikke at menn skulle få gå alene på Ikea. Men det finnes kanskje unntak? Min mann er ikke noe unntak, og får ikke nærme seg det varehuset uten at fruen (les: meg) er med;). Ikke at det er et problem da. Han hater vel nærmest Ikea og må lokkes med både det ene og andre for å få han med dit..;).

    Furubordet kan du sikkert enkelt og greit få sveipet over med en malingsfarge vettu hihi

    Ha en god dag i finværet;o)

    SvarSlett
  24. Så stilig det blir :-)
    Nei, menn har stort sett ingenting på IKEA å gjøre alene. De gjør seg best på Clas Olsson og biltema tror jeg.....
    ha en flott dag!

    SvarSlett
  25. Hei!

    Mannen alene på Ikea, skrekk og gru!:-)
    Fin blogg du har!
    Hilsen Jeanette:-)

    SvarSlett
  26. Flott tv stue !
    Hvordan tv møbel har du da? Det syns jeg er så vanskelig med tvstuen og tv møblene....

    Gleder meg til å se mer.

    HIlsen meg

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥