mandag 15. mars 2010

Streiken del 1

Bildene over viser "geviret" jeg kjøpte på Home & Cottage. Dette er noe sussebassen min virkelig ønsket seg og jeg ble så glad når jeg fant dette på åpningen hos H&C. De jeg har sett tidligere har vært i børstet stål og vært litt mere Darth Vader stil.. Vi hang det i spisestuen og det passet perfekt!
*
Denne uken hadde jeg lagt inn husmorstreik på kalenderen, med start mandag!
Kl 0200 i natt gikk alarmen; dvs den som sier at du skal inn i dusjen, vaske sengetøy - kosebamser - gulver-tepper-dyner osv osv.og sove ca 2 timer iløpet av natten..
Omgangssyken was in the house!! 
Dvs at jeg rakk 2 timer i vannrett stilling før husmorstreiken ble avblåst.
Det var far i huset som oppdaget det første brølet, så han løper som en elefant med sine nesten 2 meter
og ca 100 kg inn til Tomine som ligger med sine 148 kosedyr med pels i sengen - alt ferdig gulpet!!
*
Helten ( mannen i huset ) skjønner at her må det vaskes så han bærer en fortsatt gulpende Tomine
opp i 2 etg slik at sprutseansen fortsetter opp trappen og inn på badet med et så
utrolig forfall på veien at det er bare til å bli matt av..
*
Ikke visste jeg at et så lite menneske kan inneholde så masse,og rekke over såå masse og sprute over såå masse -  men det er INGEN tvil om at joda: de gjøøør det..

Bittelitt mutt i uttrykket er jeg nok når jeg prøver å gå opp trappen på de 4 cm som 
ikke var truffet av Tomine og hennes fars desperate jakt på å nå badet! 
*
Alle med barn vet hvordan resten av natter forløper så jeg trenger ikke fortelle om det,
så Tomine og jeg blir liggende på badet hun pakket inn i deilige håndkler og mor rett på flisene med noen 
flere gulp underveis..  
Utrolig hardt og veldig lite comfort for kropp og sjel, men noen timer ble iallefall sovet.
*
Siden jeg hadde bestemt meg for å ha denne streiken tenkte jeg at jeg må få en premie som straff
hver gang jeg gjør noen husmorsyssler ( altså ikke matlaging og heeelt nødvendige ting )
så jeg tok en av mine 134 små prøvetuber på annsiktsmaske og smører på!
Resultatet ble faktisk så bra at jeg er glad jeg ikke er hjemmeværende lenger
for da hadde jeg nok brukt denne masken hver dag og mest sannsynlig sett ut som
en 12- åring innen få uker. Dette var svææært effektivt så at det gis bort gratis er utrolig!
*
Formen er iallefall bedre på Tomine, og huset er desifisert strekning Tomines rom til badet.
Far i huset sa at "jammen er det godt for noe for da fikk vi jo vasket trappen etter at vi flyttet inn ????!!!!"
så han har jo virkelig skjønt hva det innebærer å ha en sort trapp!!
Igjen: Need I say more? Mor skal tidlig i seng i dag, for å pleie poser under øynene og en støl
kropp.. Vi er klare til neste runde og far i huset har lært at det er like greit å samle alt på et sted
når uhellet først er ute, så kan vi heller bevege oss når tømmingen er gjort!!
*
En deilig mandags kveld til dere alle å håper at dere får være friske.
Jeg starter opp igjen med runde 2 av streiken i natt og håper jeg slipper alarmen en gang til, men det
sies jo at en ulykke kommer sjelden alene, men jeg tenker BARE gode tanker her..
Hadde jeg hatt et kamp rop skulle jeg kommet med det  - mulig jeg finner et til senere i uken!

24 kommentarer:

  1. Jeg ler meg skakk, kanskje ikke helt snilt, men du forteller så herlig.. Jeg unner deg ikke flere ulykker av dette slaget og håper streiken varer lengre denne gangen! Ha en avslappende kveld* Klemmer

    SvarSlett
  2. Stakkars Tomine! Stakkars far & mor;- mest mor! Jeg venter med stor interess paa streike innsatsen..... :o))))
    Leser far i huset bloggen???
    -Sylvi

    SvarSlett
  3. I am here first time and I can only say: WOW!!! I love it!! I love Riviera Maison - style and your house is so much in them... It's a great inspiration for me- thank you for that ;)
    Have a great evening
    ewelina
    http://vitaeessentiaestamor.blogspot.com/

    SvarSlett
  4. Uff, synd med husmorstreiken . og ikke minst omgangssyken. Har selv ei tuppe på 15 mnd. som har det for fjerde (!) gang i vinter. Hun tar det heldigvis veldig fint - i dag kastet hun opp midt i mating, og da alt var ute var det bare å spise mer.

    Håper du får en fin husmorstreik videre! ;)

    SvarSlett
  5. huff, stakkar lita :)
    Ja e d ikke typisk når man har lagt ned streik!
    Håpe denna ulykka kom aleina å at du får fortsette streiken din som planlagt :D

    Klæm Trine

    SvarSlett
  6. Ikke vondt ment - men jeg måtte virkelig le da jeg leste dette innlegget! Du har virkelig fått satt ordene på episoden :)
    Kjente meg også godt igjen vi har tre, til tider fire barn her i huset - og hatt ikke mindre enn TO runder med spysjuka etter jul...
    Det blir mye vask på mor da, men så er det vel litt min skyld også da jeg føler at jeg vasker så meget bedre enn far i huset....

    Ønsker deg og dine ei frisk og fin uke!!!

    Mvh
    Eva

    SvarSlett
  7. Oppkastsjau er noe forferdelig. God bedring og håpe ingen fler får det samme.

    Nydelig blogg jeg er innom hver dag =)

    SvarSlett
  8. Kan du skjønne at de absolutt må spy om natten ? Her våknet vi og plutselig en natt, med et vræl nede i 1.etasjen.....mor og far i en rasende fart ned trappen der 7 åringen satt utspydd...og HELE sengen det samme.....ugh.....
    Heldigvis ble ikke resten av husets folk smittet! Men hører rykter at samme syken har en runde igjen her rundt omkring nå....krysser alt vi har for å slippe det!
    Ha en god og spyfri natt ; )
    Klem

    SvarSlett
  9. Uff,,ja det er ikke så greit å være lita og syk..
    ..men lykke til med streiken:)
    Fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  10. Litt fælt å si at jeg sitter og ler av innlegget ditt, men det er pga. måten du skriver på bare. Det er så levende at jeg fulgte med på den turen opp trappene og inn på badet! :)
    Men uff, for en natt, det hørtes ikke gøy ut, håper hun blir fort bra igjen så du rettmessig kan streike videre! hehe! Lykke til er kanskje på sin plass å si....?
    God natt!
    Klem Camilla :)

    SvarSlett
  11. Uff så utrolig kjedelig når sånt skjer, men det skjer jo de stakkars små. Håper dere får en spyfri natt denne gangen. Og sov godt.

    klem

    SvarSlett
  12. Hei, er det ikke deilig å få det ut (i mangel av bedre ord). Jeg tenker da på med å skrive det fra seg og ikke selve nattseansen... Morsomt for oss andre å lese i hvert fall, og man kjenner seg igjen. Både i menns transport etapper de skal utføre på de mest utrolig tispunkt, og det å være mamma... Kan ikke få en selvbestemt streik i fred en gang. Ønsker deg en super streik, uten foorstyrrende elementer -mann/barn o.l. hilde

    SvarSlett
  13. Jeg bare føler med deg her altså...ikke ang ansiktsmasken for der blir nok aldri jeg 12 år...men med spysjuka....fytti grøss!!!

    Ja du, vi var 32 norkse damer som reiste på scrappetreff i Frankrike.....hektet sa du?????? Vi hadde det toppers og det var en utrolig opplevelse, men jeg bruker ikke så mye penger på bare meg selv en gang til.....ferier er for familier har jeg funnet ut!!!!! Litt dårlig samvittighet for å svi av SÅ MANGE kroner alene, for billig var det ikke nei!!

    Håper uka de bringer litt mer lykke og koselige stunder enn natten!!

    Jeg skal stryke til den store gullmedalje idag jeg!! Etter jobb, middag, håndballtrening og opprydding før vaskefruen kommer imorgen......natt rundt 01.00 tenker jeg!!


    Kos deg frue!!

    pS. Nå er det ikke lenge før våren er her og plutselig svinser vi innom på besøk altså.....nå må jeg jo komme uten Christine å da blir det plutselig litt mer skummelt ja....

    SvarSlett
  14. hehe...ler og koser meg med kaffen når jeg leser innlegget ditt, du har en så utrolig herlig måte å skrive på ;) hehe...

    Ønsker deg videre lykke lykke til med streiken og håper den ikke blir avblåst av flere uforutsette hendelser :)

    Vel Streik :)

    SvarSlett
  15. Du skriver herlig! At noe så ille kan få det til å høres morsomt ut, det skal godt gjøres!

    Stakkar lillejenta, omgangssyken er noe helt grusomt, jeg ønsker ikke min værste fiende å oppleve det *grøss* Ikke at jeg har noen fiender, men du skjønner poenget ;)

    Håper dere slipper mere sykdom nå!
    Klem C.

    SvarSlett
  16. Lykke til med ditt kamprop! Og håper du får sove godt i natt.
    Elsker å se bilder fra huset ditt - Du har flott smak!

    SvarSlett
  17. Herlig historie - kjenner meg igjen! Håper hun er bra igjen nå, og at ingen av dere andre har fått noe av det!

    Klem, Mette

    SvarSlett
  18. Huffameg, burde vil ikkje le, men du kan virkeleg gjenfortelle ei historie med snert i;))) Ser for meg ein lettare oppskremt mann springande opp trappa med ei lita tulle på armen..he, he. Min e det desverre ikkje mykje hjelp i for tida, han har inntatt baderomsgolvet sjølv!! Fyst alle ungane dårleg, ingen søvn om natta, dei kviknar til igjen, men må verre heime i to dagar ekstra...Då må allereie utsletne foreldre til pers....:((( Gjett om eg gler meg til sommar og sol!!!

    God betring og kryssar fingrar og tær for at det blir med ein pasient i huset;)

    Klem frå Ann

    SvarSlett
  19. Hahahaha...dette var morsomt å komme hjem til! Ja, jeg får beklage at jeg ler. Men dette er noe av det morsomste jeg har lest på en stund:D

    Men nå håper jeg at ingen andre i familien deres er smittet, at alt står helt strålende til, og ikke minst at lille Tomine er helt frisk igjen! (ikke noe er verre enn å se sine små søte syke)

    God klem,Line

    SvarSlett
  20. Lykke til sier jeg bare, veldig smittsomt har jeg hørt !!

    SvarSlett
  21. Huff det er jo ikke morsomt med omgangssyken, men morsom historie! Ser ut til at omgangssyke- perioden ikke er over enda! Håper ingen er smittet da...

    Klem Kristine

    SvarSlett
  22. Det hørtes ikke noe greit ut i det hele tatt, men jeg kunne ikke la være å le da jeg leste. Du skriver fantastisk morsomt:)

    Jeg har forresten en Award til deg på bloggen min:) Denne har gått noen runder i bloggverden, men.. det føltes allikevel riktig å sende den videre til blant annet deg:)
    Camilla

    SvarSlett
  23. Ånei.. Stakkars dere!! Jeg føler meg slem som sitter og ler, men likevel - man kan nesten ikke annet... Du skriver godt, og jeg kan fint leve meg inn i hvordan dere hadde det ☺ God bedring også håper jeg du får sove godt i natt!!
    Marianne

    SvarSlett
  24. Bare innom for å ønske deg og dine en riktig god helg. Håper dere er i bedre form :)
    klem Yvonne

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥