torsdag 6. mai 2010

Litt fest og moro, med strøkne klær!!

....skal vi på denne helgen, i bursdagsfest hos noen venner..
Vi gleder oss veldig, det er et halvt år siden vi var på fest sammen min kjære mann og meg!!
Det er faktisk veldig hyggelig å bare være kjærester uten barn sånn innimellom også - helt klart!
*
Antrekk er ready og min snille mamma har kjøpt meg et fantastisk vidunder som damper klærne
mens de henger, så denne gangen kan min bedre halvdel ta av seg jakken og vise frem
skjorten uten at vi begge dør av skam ( det har jo egentlig ikke vært noe problem for meg siden
jeg virkelig hater å stryke, og ser litt sjarm med skrukker litt her og der så egentlig
har jeg vel i grunn aldri skammet meg jeg sånn egentlig over ustrøkne skjorter og ja.. sånt man stryker ?? ...  men kanskje de andre har skammet seg OVER meg????! gulp.... ) Men nå er det iallefall slutt på det!!
*
Jeg stryker faktisk aldri når jeg tenker meg om, untatt bunadblusen ( men jeg fikk et tips der om at
hvis den taes ut umiddelbart etter vask, og ristes skikkelig - altså skikkelig -  kan du faktisk være så heldig at du slipper å stryke.. ) Det funker fint, jeg har vært heldig hver eneste gang siden jeg fikk det tipset,  men hvis jeg skal møte mamma 17. mai, da bærer jeg capen min. Det er nok tryggest!!
Men ikke i år.. Jeg skal stryke ALT på min vei, og min kjære mann skal være så glatt på lørdag, at
husfruen dit vi skal ( som jeg vet stryker jeans!!!!  - ja jeg vet du gjør det Fru K... ) vil bli så imponert
at hun sikkert vil spørre om et tips eller to..  - regner jeg med da.. så jeg gleder meg til å bli med i strykeklubben, og snakke om stivelser og strykevann, og få beundrende blikk fra alle for mitt strøkne antrekk.. som jeg faktisk nå tenker at den kjolen min er vel kanskje ikke til å stryke, eller i værste fall at det ikke synes at jeg har gjort det... så masse bortkastet tid... på stryking...eller damping.......
 - Kanskje jeg rett og slett bare retter håret på lørdag, så får jeg heller satse på bunad blusen..
For DEN skal jammen bli fin... og glatt.... så får jeg håpe på sol, slik at capen kan bli hjemme..
*
Jeg er tidlig ute med å ønske god helg, men nå er det noen dager bloggefri for meg, nå vil jeg
ta turen over til bloggene hos dere, jeg henger etter så nå skal jeg bruke noen dager på det!!
*
Kos dere alle som besøker meg, kjøkkenbildene over er etter mange mail fra dere som ville ha
flere bilder fra kjøkkenet!!
*

21 kommentarer:

  1. Ha en fantastisk flott helg og nyt barnefri :)

    En sånn stryke-sak ønsker jeg meg også :) Stryking er så kjedelig, men dog nødvendig..
    Selv om man blir veldig flink til å velge klært som kjoler etc.. som ikke trenger stryking. Selvsagt helt ubevisst... :)

    God tur!

    Tove

    SvarSlett
  2. Alltid artig med litt fest og moro;) Kos dere! Fantastiske bilder av det flotte kjøkkenet deres!!!

    Ha en fin-fin helg!

    klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  3. Du skriver så herlig!

    Stryking er og blir kjedelig, kan ikke skjønne at noen synes at det er artig *grøss*
    Men selvfølgelig, fint blir det med nystrøke duk, skjorte, putetrekk, etc etc.

    Kos dere masse på fest i helgen. Her er det konfirmasjon til samboerns familie som står for tur, så jeg må frem med strykejernet imorgen ;)

    Klem C.

    SvarSlett
  4. Åh, det hørtes ut som et vidunder jeg kunne blitt glad i:o)) Jeg hater og stryke, og velger heller klær som er strykefrie...

    Kos dere masse på fest, så gøy!
    Flott kjøkken dere har altså, løøøøv it ♥

    God Helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg stryker klær omtrent tre ganger i året - så her kjenner jeg meg igjen!!
    Kjempekoselig kjøkken!!
    Kos deg mAsse på fest :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  6. Så morsom du skriver... :D
    Stryking er også min værste fiende!! hehe.. kanskje litt overdrivet, men jeg liker det heller ikke.

    Håper du får en flott helg med masse morro.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  7. Jeg er iallefall ikke med i noen strykeklubb. Hater det og får det ikke til. Satser alltid på mamma. Passer på at hun tilfeldigvis stryker min kjæres skjorte når hun allikevel skal ta pappas:) Hehe..

    Ha en flott fest med mye moro! Her skal det beises (nevnte jeg at det også står på min hater liste!?) og konfirmasjon på søndag.

    God helg!

    SvarSlett
  8. Hva heter dette strykevidunderet? :)

    SvarSlett
  9. Oj, så heldig du er...en sånn en skulle jeg gjerne ha hatt!! Stryker ALDRI noe, men ser at jeg kanskje burde ha gjort det innimellom, hehe...
    Ønsker dere en fin fest og mange "se så pent strøket skjorte hennes mann har" blikk, hehe..hun må være en kløpper med strykjernet:)
    At du blir festens Bree Van de Kamp skal du ikke se bort i fra, hehe...
    Nydelig kjøkken!!!
    God helg!

    Merete

    SvarSlett
  10. Ja her er det ei til som hater å stryke..
    har vurdert å få meg noe sånt som du har leeenge, men det blir bare med tanken !! kanskje jeg må få mannen til å stryke selv, da blir det kanskje litt fortgang på å halndle haha :)
    Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. jeg har enda ikke funnet fargen jeg, mulig det er jeg som er sløv ;) Er det Jotuns ??

    Klem og godnatt :)

    SvarSlett
  11. Så härligt! Maken och jag ska också på fest så här ska en klänning luftas och höga klackar bäras! ;-) Ha en strålande helg kära du!! Kram Alexandra

    SvarSlett
  12. Hohoho..må le. Du har virkelig satt deg inn i hva du skal gjøre for å slippe å stryke. Jeg er helt likedan. Rister ting på plass rett og slett, og går ikke det, slenger vi jakken utenpå. Men jeg har helt glemt slike damp-vidundre. Jeg husker jo at jeg stod med en slik en i klesbutikken jeg jobbet i da jeg studerte.De er virkelig vidundre! En slik må jeg huske på å få meg når jeg endelig får vaskerom å ha den på! Du kan jo tenke deg bunadskjorter og herreskjorter her med en flokk på ikke mindre enn fire barn!! (selv har jeg desverre ikke bunda, men har ønsket meg en i mnage mange år)

    Ha det kos i bursdag, og en kjempefin helg!
    God klem fra Line

    SvarSlett
  13. Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

    Vårhilsen fra
    damene hos Riviera Maison Molde:)

    SvarSlett
  14. Kos dere på fest og nyt hverandre ...!
    Vi skal plutselig på teater, fikk billetter av en bekjent som ikke skulle gå, heldige vi ...!
    God helg vennen, bloggen din
    inspirerer masse bare så du
    vet det ♥

    klem
    ann-christin

    SvarSlett
  15. Du har et så flott hjem =) Hva slag er den brune fargen på veggene du har?

    SvarSlett
  16. Jeg må bare innrømme, av og til liker jeg å stryke. Da er man jo rett og slett ikke tilgjengelig for andre.... og med radioen på full guffe kan det være riktig avslappende. Jeans stryker jeg ikke....nyt helga.

    SvarSlett
  17. Nyt helga og kos dere så mye på festen!

    Misunnelig på den måneskinslampa di:)
    Herlige bilder....som alltid.

    SvarSlett
  18. Åh jeg tror jeg døør - kjøkkenet deres er jo bare heelt vidunderlig! Jeg bare elsker det! Tror jeg legger in en bestilling på et slikt når vi skal bygge hus en gang i fremtiden... :)

    Ha en flott helg,

    klem Caroline

    SvarSlett
  19. Gratulerer med stryke-vidunder! Kanskje du kunne legge ut et bilde av den? Jeg ser ikke helt for meg hva det er for "dings" som kan gjøre den kjedelige jobben for oss!

    SvarSlett
  20. Nydelig kjøkken du har :) Jeg har letet i flere måneder etter hvem som selger de lekre klokkeknottene. Jeg ser du har kjøpt dem. Kan jeg spørre hvor du har fått fatt i de ?

    SvarSlett
  21. Hvilken fantastisk innretning er det du har fått? Bilde? Merke? :) vi er jo flere her som ønsker oss samme sak ser du :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥