tirsdag 4. mai 2010

Å sage bort bena..





foto: Tomines hjem

Hei hopp!!

Leeeeenge før vi flyttet inn i nytt hus kjøpte jeg noen møbler, som disse sidebordene.
Det til venstre skulle liksom være mahognybrunt, men det viste seg at;
det var styggeste brunfargen ingen mann på jord ville ha -
som disse stakkars bordene fikk..
Dessuten var de høye nok til å dekke halve veggen stort sett i hele huset.
Ergo måtte sag og maling til.. men det å male et sånt bord med masse svusj og
svinger er ingen lett jobb!
*
Men min bedre halvdel sprayer han, med Quick lakk - sort matt - så vips.. en flott
glatt overflate!
Bena ble også saget av til ca 60 cm høyde, så nå har jeg sidebord i fleng..
De til høyre fikk jeg i gave av mamma og pappa, men jeg liker at det er plass til
litt krims også på sidebordene, så derfor blir de til høyre våre nye nattbord!
*
Nå roper sydenlivet på meg i costa del solarium - off I go!!

10 kommentarer:

  1. Nydelige bord =) Veldig smart idè.

    SvarSlett
  2. Så flotte dei bordene er.
    Nydeleg lesekrok dere har.

    Ha vidare ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Smart! Man får da aldri for mange sidebord man kan stasje på:)

    Hva heter parketten på Tomines rom? Likte den veldig..

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Flotte bord og de lampene var skikkelig lekre :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Veldig lurt! De ble velig flotte, og Quick er et godt tips. Jeg ble ikke fornøyd med vanlig pensel sist jeg malte i sort..så neste gang går turen til butikken for å kjøpe Quick-maling ja;)
    Costa del solarium hørtes digg ut :))

    God klem fra Line

    SvarSlett
  6. Utrolig lekkert hus dere har...grønn av misunnelse:/ men nå venter jeg spent på bilder av lysekrona over sp.stua;) ! har ovnen kommet på plass i gangen? har lest alt på bloggen din og er innom hver dag...det sier vel litt?! ha en strålende dag:) nina

    SvarSlett
  7. Dere har fått det kjempe lekkert....og bordene ble utrolig flotte....er selv på jakt etter to lampebord, men har ikke kommet over de rette enda....men jakten fortsetter....

    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen, veldig snilt av deg!

    SvarSlett
  8. Utrolig fint! Tusen takk for tips :)

    Klem fra Livy

    SvarSlett
  9. Heia..
    jeg leter etter sand wet. er det ikke den du har på veggene ??
    Hvor finner jeg den ??
    har sett på alle de fargekartene jeg har, men der er den ikke !!
    Håper du kan hjelpe..;) har så og si funnet en farge jeg liker nå, men har bare lyst til å sjekke denne før jeg bestemmer meg helt :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  10. That winner is a lucky person!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥