lørdag 17. juli 2010

1.feriedag

1.feriedag... noe så deilig..
vi har startet dagen med pannekaker til frokost, og jeg
sitter med håret til alle kanter, mens Tomine og pappan
henter et stort plastikk lekehus som vi kan pynte opp hagen
med..Vi har jo fra før verdens styggeste hage, så et
enormt rødt, grønt og gult plastikkhus vil nok
pynte det hele og gjøre det fulkomment!!
Jeg savner så plen nå at ville det vært mulig hadde jeg muligens
hentet naboen sin, med hagemøbler og det hele og lagt det
stille på plass i min egen hage... Planert eller ikke planert....
( tipper det er sånn ferdigplenen ble funnet opp!!!)
*
Vi skal gjøre ingenting i dag...
Er ikke det deilig?
*
Blåskjellene ble fantastiske i går... så mye mat.... til 40 kr!!?
Jeg hakket løk, hvitløk, fenikkel, chili - stekte i olje, tilsatte 1 dl vann
og 2 dl fløte. Masse forskjellig krydder urter, og la i blåskjellene.
 Rørte rundt og kokte til de åpnet seg....
*
Veldig raskt, veldig godt og utrolig koselig!!
Tusen takk for alle tips!
Ønsker dere alle en deilig lørdag!

9 kommentarer:

  1. Ah så herlig!
    Ønsker deg en fin dag og sommerferie:)

    Klem
    Lotta

    SvarSlett
  2. Høres ut som en perfekt ferie dag,nyt dagen :-)
    Anbefaler ferdigplen på det sterkeste,vi la det og vips så var det grønt,veldig kjekt
    Bra at maten ble vellykket,artig det når man prøver noe nytt

    Ha en flott helg og god ferie
    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Ja er det ikke en deilig følelse når den første feriedagen er der?! Ønsker deg og dine alt godt! Og lykke til med den nye hagepynten. Thi, hi....

    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  4. Høres ut som den perfekte feriedagen!
    Nyt fridagene!

    Klem Monica

    SvarSlett
  5. Å, blåskjellene dine hørtes kjempegode ut! Nyt ferien!

    SvarSlett
  6. Håper dagen din ble fin. Deilig når ingenting er planlagt:)
    Du tror du har verdens styggeste plen..men har du da egentlig sett min ??! Jeg tror jeg har flest humler for eksempel...i og med all kløveren. Min er ikke grønn, for å si det på den måten..den er hvit(av kløver)
    Jo..også ugress da. Noe så inni hærkens mye ugress!!

    Vel, nok klagin på meg herfra. Hehehe. Nå skal jeg ta meg en bloggrunde og titte litt;)
    Kos deg i ferien!
    Klem,Line

    SvarSlett
  7. Den beste dagen i verden! Kos deg! Vi fortsetter vår ferie i morgen og ferden sørover i landet og så videre til Danmark.

    God ferie! klem :-)

    SvarSlett
  8. Høres ut som den perfekte ferie dagen,sånn skal det være.Bare nyte,slappe av å gjøre ingen ting.
    Ønsker deg en riktig god ferie

    SvarSlett
  9. Skulle du noen gang vill ha lekehus i en litt annen klasse, ta en titt på disse:
    http://www.poshliving.com/catalog/Outdoor-Garden/Childrens-Patio-Furniture/2342/2136/product_list.asp

    Noe så lekkert, men koster litt.
    God ferie til deg og dine.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥