mandag 5. juli 2010

Kistefos Museet

Søndag var vi på utflukt til Kistefos Museet, etter tips fra dere lesere.
Mor, far og unger reiste spent, for vi visste egentlig ikke hva det var..
( jeg hadde hørt om en interiør butikk, så det holdt for meg.. )
Som en fabrikarbeider da jeg var ung jente, syntes jeg det var spennende
å se i fabrikken.. DET syntes storebror også..
Industrilamper lå rundt i fleng, så de som har sansen for dette
får virkelig se ekte lamper som lå litt histen og pisten..
Masse morsomme skulpturer som vi fikk se og kjenne på..
Utrolig flott område..
Lille Tomine ser på utsikten og venter på at brødrene fra 1930 skulle komme
å bade igjen ( vi leste nemlig om de inne i fabrikken )
men storebror fortalte oppgitt og inspirert av Rema 1000 reklamen
at brødrene hadde dauua!!
Vi hadde noen herlige timer.. rolig og flott, og det kan absolutt anbefales,
og ikke glem Hadeland Glassverk da som ligger 5 min unna...
En søt liten butikk med masse lekkert og klær til liten og stor...
Muligheter for grilling for de som ikke kjøper i restauranten..
( veldig deilig mat... )
Og snipp snapp snute så var denne søndagsturen ute!

9 kommentarer:

  1. Det så ut som en utrolig flott tur!:) NYt fine sommerdager! Klem H

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder!!

    Jeg og minstemor skulle til Kistefoss, men jeg hadde ikke gjort hjemmeleksen og visste ikke at de hadde stengt på mandager.. Men vi ruslet rundt å så på skulpturene og dro videre til Hadeland Glassverk :) Kos!!

    God bedring, håper de røde hundene slipper taket raskt!

    Sommerklem fra Tove

    SvarSlett
  3. Hejsan! Det såg ut som en härlig tur. Så fin du var i din sommarklänning. Här sitter vi just och funderar på vad vi ska hitta på idag.Ha en strålande dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  4. Det så ut som en fin tur. Ekstra stas når det er slike type butikker på stedet;)
    Men så fin DU var da! Utrolig søt kjole og ..hm er det årets sandaler fra Friis & Company ? Jeg er ute etter noen fine gladiator-sandaler i croco skjønner du..hehe.
    Klem,Line

    SvarSlett
  5. Herlige sommerbilder!

    -monica-

    SvarSlett
  6. Artig med en repotasje fra Kistefos Museet.
    Der er jeg meget godt kjent, og likte at du ga stedet en god reklame. God reklame trekker folk ;)
    Og maten på kafè Konsulen er bare nydelig, det samme er interiøret, syns jeg.

    SvarSlett
  7. Så koselige bilder. Moro med et muséumbesøk, spesielt når de har en fin butikk å stikke innom. =)

    SvarSlett
  8. Super reportasje! Og flotte bilder. Og så er kjolen din veldig fin:-) Dit, til Kistefoss, har jeg også lyst til å dra. Har tenkt på det mange ganger! Kanskje etter Hellas-turen.

    Ønsker deg fin sommerferie!

    Klem Mammadamen

    SvarSlett
  9. Fine bilder!

    Er det lov å spørre om hvor den søte kjolen din kommer fra??

    Maritklem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥