tirsdag 20. juli 2010

Lavendel

I går kveld var vi hos venner og spiste middag og koste
oss til halv ett om natten. Tomine holdt ut hele tiden!
Deilig med sommerkvelder.. selv om det ikke var sol, var det varmt!
Våre venner hadde plantet Lavendel og jeg tok lukten  på hals og armer..
 Det lukter sååå godt, og ser så flott ut..
Jeg vet at mange av dere har laget masse flott med lavendel,
 badesalt, lukteputer eller bare tørket og lagt til pynt..
send meg gjerne en link så jeg kan kikke..
*
Her er noen linker som har kommet inn:
*
Susanne fra Min stil har laget luktesalt HER
Tonje fra Tonjes lille interiørhjørne har laget strykevann HER
 
Har du laget noe med lavendel?
Er ikke bildene fine?
 Enjoy, vi koser oss hjemme i dag..
foto: google bilder

8 kommentarer:

  1. Jo. Veldig fine bilder. Beroligende på en måte.
    Jeg har planer om å plante lavendel her..litt forskjellige steder. Men foreløpig har jeg ikke plantet så fælt mye i grunn. Puhh..så mye som skal gjøres i en hage. Vi blir jo aldri ferdig her vi føles det som:( Ikke er været så bra lenger heller som det var den første delen av sommeren. Og jeg er veldig typisk slik "i hagen-når-det-er-fint-vær-jente" :)
    Vi får ta litt og litt rett og slett.

    Men jo, jeg har laget litt med tørket lavendel..hehe..som er kjøpt i butikken da vel og merke. Jeg har sydd englevinger og hjerter til å henge opp forskjellige steder og til å legge i undertøysskuffen;) Det har blitt satt veldig pris på både av de her hjemme, og av venninner som har fått venninnegaver.

    Ha en fin dag hjemme;)
    God klem fra Line
    Ps: har du sett/fått bestillingen på Tomines Webshop som jeg sendte deg for en stund siden ?!

    SvarSlett
  2. Hei,

    Jeg har akkurat laget meg strykevann og badesalt av Lavender.. Eeeelsker duften av denne blomsten. Ta gjerne en titt på min side www.toneslilleinteriorhjorne.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Lavendel er jo en absolutt favotitt, sikkert hos de fleste. Jeg laget for en tid siden søte små poser for badesalt med lavendel, som jeg satte på badet, sammen med hjemmestrikkede kluter i lilla. Ta gjerne en titt:
    http://susannes-stil.blogspot.com/2009/09/badesalt-med-lavendel.html

    Ha en fortsatt fin sommer.
    :) Susanne

    SvarSlett
  4. Kjenne nesten lukta heilt hit..
    Og for ein farge!!

    SvarSlett
  5. Ps, så hyggelig kommentar på siden min! pps, jeg heter Tone, ikke Tonje ;)

    SvarSlett
  6. Lavendel lukter helt fantastisk, og er nydelige å se på!!! Det minner meg om bryllupsreisen vår, så jeg blir glad hver gang jeg lukter lavendel:-)

    http://innihuset.blogspot.com/2010/07/sommerblomster.html

    Jeg har ikke laget noe av de, men sitter bare og sniffer på verandaen:-)

    God sommer!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder! Lavendel er jammen en vidunderlig blomst.

    Har dessverre ikke laget noe av de nei...

    Ha en fortsatt fin sommer!
    klem Nina

    SvarSlett
  8. Et av bildene må jo bare være det som jeg tok i Provence sommeren da Norge slo Brasil. (Det øverste).

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥