fredag 15. oktober 2010

Endringer..

foto: skrivebordet er fra loppis og står i stuen med mine favorittbøker,
 den vakre hesten fra Covent Garden som var en gave fra svigermor
...rekker nesten ikke å trekke pusten...
...rekker nesten ikke å komme i gang med uken...
..så vips... er det plutselig fredag igjen....

I går kveld var vi på IKEA for å kjøpe klesskap til Tmine,
stereobenk til storebror, vaskeromsinnreding
til meg , og innredning til kontoret.

Tusen takk til snille Heidi,Charm Design for hjelpen;
vi tok en liten vri på det du hadde gjort!
Da er planene for helgen klare, skru IKEA møbler.....
Klokker skal også pakkes, vi får mange klokker inn i dag.
( Legger ut om den hyggelige mailen litt senere, mangler fortsatt
litt info... )

Ønsker alle mine lesere en deilig, delige høsthelg
( noen andre som har idè om fredagsmat som IKKE
er taco eller pizza.. vi har hatt det i 10 år snart tror jeg... )
foto: Tomines hjem
Karaffler fra loppis, skinnbrett Lene Bjerre

21 kommentarer:

  1. Hva med tapas til lørdagsmiddag? Kjøttboller, kyllingvingeklubber, scampi, lefseruller med laks, småpoteter med aioli og nydelig focaccia. Det har vi ofte:) Selv skal vi ha ost og kjeks denne lørdagen:)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, vips så er det fredag og deilig er det ;)

    Vi var til Ikea sist uke og fikk tak i innredning til vaskerommet, kjøpte kjøkkeninnredningen Lindingø. Kjempe fornøyd!!

    Jeg er også ute etter tips til fredag og lørdagskos som ikke er pizza, taco eller fajitas. Blir litt lei i lengden. Lurte rett og slett på om jeg skulle lage lasagne jeg i kveld, med salat og hvitløksbaguetter til :) Ellers surfer jeg rundt på nettet etter gode oppskrifter og inspirasjon. Synes matprat har mange gode tips!

    Ha en super helg, V!

    Klem

    SvarSlett
  3. Ferske reker!! De er på sitt beste denne tiden av året og iallefall veldig tilgjengelig på sørlandet der jeg bor. Det er en slager hos oss fredagskvelden! Kjempegodt! Ungene spiser det også, og så tar det 5 minutt å tilberede=)

    SvarSlett
  4. Hei

    takk for fin blogg, og att du viser så
    fine bilder.

    vi liker å spise reker vi også.
    klem

    SvarSlett
  5. He he... Vi har taco så å si hver fredag her også, iallefall hvis mannen i huset er hjemme..
    Men ja, rekene er jo fine nå..
    Jeg er så heldig og skal jobbe i helgen, og der vet jeg de har pannekaker eller lapskaus på fredager...;-)
    Ha en fin fin kveld og helg!
    Stor klem fra Tone-C

    SvarSlett
  6. Hei Skjønneste! :)
    Nydelige bilder, og jeg ønsker dere en god helg! Her har gullklumpen kommet hjem og vi skal kose oss i hele dag, ikke gjøre noe :D

    GOdklem Jorid

    SvarSlett
  7. Hei igjen og takk for en veeeldig hyggelig hilsen!=) Ja det er herlig å bake og kose seg med de små! Dobbelt så mye rot , oppvask og mel på gulvet etterpå, men kosli! Med hektiske uker med alle på jobb og barnehage er det fint å bare ha litt kosetid i helgene!

    Godt at du likte forslaget! Reker er alltid en sikker vinner hos oss. Og jeg elsker så fornøyd mann for så lite arbeid! =)

    Ha en skikkelig god helg! Og takk igjen for en helig blogg! Jeg gleder meg til å se de gode nyhetene som kommer=)

    klem

    SvarSlett
  8. Så deilig med masse nytt fra IKEA, det er alltid kult:)) Herlige bilder av skrivepulten din, og hesten - den er bare lekker ♥

    Vi har og hatt Pizza og Taco som Fredagsmat i 10 år, begynner og bli rimelig lei ja!

    Nå er det en ny favoritt i huset, bakt potet med kryddersmør, mais, skinke, ost, løk, paprika osv... det er jo såååå godt og ungene elsker det:))

    Ha en herlig Fredag!

    Klem Line

    SvarSlett
  9. Hørtes ut som en effektiv IKEA tur ;) Var og kikket på nytt garderobeskap yil lillemalien også nå nettopp, men det jeg ville ha måtte rett og slett gjennom en runde med hjemmesnekring fo rå bli som jeg ville ;) orker ikke flere gjør-det-selv prosjekt akkurat nå ;)

    Gleder meg heller til å se dine nyanskaffelser ;)

    Fredagskos ja, her i huset hadde vi nylig krabbeklør og koste oss med sitte rundt bordet og dælje dem flate med en hammer i tur og orden, veldig kjekt for både store og små. Og deilig! Ellers bakte jeg dem gamle 80-talls slageren empanadas her en kveld, det var stor jubel. Hadde glemt hvor godt det er ;)

    God helg!

    SvarSlett
  10. Hei Søta!
    Her i huset blir det STORE og HØYLYTTE protester dersom ikke Mors hjemmelagde pizza serveres. Ha, Ha! Har prøvd ørten ganger å overraske med mange andre kreative retter, men nei du! Ikke på fredager!
    Vi er en familie som er veldig glad i å lage mat, både på hverdager og i helgene. På lørdager står som regel Mr. Sunhome og jeg ved komfyren og kokkelerer sammen. ♥ Selvfølgelig med selskap av god vin! :o)
    Nå vet ikke jeg hvor glad du er i å lage mat, men her er et forslag som alltid har slått an her i huset (også med andre barn og ungdom på besøk).

    * Kyllingfilet deles opp i stykker, brunes og bakes i langpanne (ca 200 grader i ca 1 time, kommer an på mengde kjøtt og væske) sammen med kokosmelk/fløte, ananas og/eller appelsin, stekt sopp, stekt bacon, sweet chili sauce (smakes til etter ønske), hvitløk.
    Serveres med hjemmelaget foccacia eller hvitløksbrød og/eller ris.
    Nydelig! Og veldig enkelt å lage. ;o)

    Ønsker deg og dine en nydelig helg!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  11. Hei

    fine bilder. Hvor mye kostet spisestuestolene dine? De er superlekre.. er de fra riviera maison?

    Du har god smak.
    Vi spiser også taco på fredager. ikke lei enda.
    god helg

    SvarSlett
  12. Hei
    Koselige bilder du tar..hva med å lage en pai..ungene kan være med å bestemme hva dem vil ha i den,du får kjøpt en enkel paideig som du bare skal blande med vann..den er kjempe god,vi pleier å ha skinke/ost eller kjøtteig med krydder gjerne tacokrydder ungene liker det veldig godt..annbefales(jeg har salat v siden av) Ønsker deg lykketil og ikke minst en god helg,å om du ønsker å delta så har jeg en liten give away på gang..klemmer fra Fruen

    SvarSlett
  13. Vi skal ha fylte kyllingfileter til middag- kjempegodt og muligheten for å variere er stor; legg en kyllingfilet mellom to lag plast, bank flat med kjevle. Smør på feks pesto, ha på soltørkede tomater + fetaost (i biter) + krydder. Rull sammen, ha på krydder/urter + sesamfrø legg i ildfast form - 20 min i stekovn:)

    Var sikker på jeg hadde denne under oppskrifter på bloggen, men fant den ikke i farta..

    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  14. Hva med en god 80-talls ostesuffle med fersk loff til? Mine barn på 2 og 4 år elsker det.

    Tar ca litt over en time å "lage". Da er steketiden innregnet med 50 min.

    Mvh Elisabeth

    SvarSlett
  15. Taco og pizza er alltid en sikker vinner, men deilig med litt forandring innimellom.
    Hva med noe vi kaller "RUSSISKE EGG"? Det består av; kokte egg, stekt løk, sprøstekt bacon, grønne erter fra boks, ferskt brød og remulade. Jeg kjøper ferdig remulade som jeg halv-blander med lettrømme, litt ekstra oppskåret sylteagurk, litt sitronsaft og bittelitt melis. Baconet legger jeg på folie på en stekeplate i stekeovnen. Kjempe godt!! BON APPETIT!

    God helg fra Siri

    SvarSlett
  16. heisann,

    takk for at du inspirerer med nye innlegg på bloggen din hver dag:) er en glede å lese den!!
    Jeg lurer sånn på hvilken stoler det er du har bilder av på Headeren din? og er de hvite?
    Goood helg:):):)

    Hilsen Elisabeth

    SvarSlett
  17. Jeg foreslår også en pai. Det er deilig, og ganske lettvint. spent på å se hva du har kjøpt til vaskerommet ditt; har fortsatt ikke funnet ut hva jeg skal gjøre med mitt. Med to dører, vindu og kum som oppleves dumt plassert er det ikke så enkelt..

    SvarSlett
  18. Heisann!
    Ville bare takke for koselig hilsen inne hos meg!

    "Skal bare, - skal bare"... Litt av en tankevekker det der, jah... :o Det ER jo kjempegøy å leke og gjøre ting sammen med de små.


    Denne helga skal hus og bil og sånt få være det det er og heller gjøre store og små ting med gutten.

    Ha en super høsthelg, og koos deg.
    Klem

    SvarSlett
  19. Fine bilder!:)
    Fikk faktisk mange tips selv til fredagsmat ved å lese alle kommentarene, hehe... :)
    Hvis du vil ha noe som ligger nær taco, så kan man jo ha nachos:) hehe.. det er jo omtrent det sammen, men allikevel ikke helt!:)
    Ellers var det jo mange gode tips over her.
    Håper dere får en kjempe fin helg, lykke til med alt som skal skrues:)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  20. Ja ukene fyker avsted
    Deilig med helg
    Håper di blir av beste slaget
    Klem M

    SvarSlett
  21. Hei:)
    Tusen takk for hyggelig omtale i innlegget ditt.Håper dere hadde en fin tur til Ikea.Gleder meg til å se hva dere har kjøpt.Høres ut som om dere har nok skru jobb i helgen.....
    God helg

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥