tirsdag 26. oktober 2010

Helt dilla...

foto: Not so humble pie
verdens deiligste kake - macroner

I love:
Tirsdag, Tomine, Tannbørste, Tur

På søndag formiddag reiste vi innom Pascal i Oslo på vei hjem
fra Tigerstaden og kjøpte makroner ( 28 stk )
JEG ♥♥♥ macroner, og det kom ikke som noe sjokk
på meg at lille Tomine også elsket det. Derfor spiste vi
opp alle sammen ( de 3 siste i går ) bare vi to.. gulp...

Jeg kjenner at jeg elsker det så mye at jeg er villig til å dra en time
hver vei inn til Pascal en gang i uken for å kjøpe macroner..
Men: er det noen av dere der ute som har laget macroner noengang?
Og i så fall.. har dere en god oppskrift dere vil
dele med meg? Det er jo helt himmelskt godt..
Nevnte jeg at jeg eeeeelsker macroner♥♥♥♥

21 kommentarer:

  1. Mmm...nice, look very taste!!!

    Big kisses.

    SvarSlett
  2. Mmmmm, de så gode ut! Ikke rart de gikk ned på høykant he he... Hvis jeg kjøper noe som er veldig godt, og jeg har veldig lyst på, er jeg så egoistisk og barnslig at jeg helst ikke deler det med andre.. Dvs hvis de finner det må jeg jo det, men jeg sier ingenting om kjøpet og gjemmer det litt bort men ikke mer enn at de kan finne det.. For jeg vil jo ikke ha det på meg at jeg er egoistisk.. ha ha ha
    Ha en fin fin dag fortsatt:-)
    Stor klem Tone-C

    SvarSlett
  3. Lurte på ein ting..... elska du macroner?? Hihi☺

    Dei såg nydeleg gode ut☺
    Eg googla oppskrift macroner og fann denne:

    http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=&Id=12088236

    Kanskje du kan bruke den??
    Lykke til☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. http://www.klikk.no/mat/spise/article460025.ece

    Klem M♥

    SvarSlett
  5. Mmm...de så både lekre og gode ut!

    Hege

    SvarSlett
  6. Mmmm ... De ser himmelsk gode ut!! For en lekker farge;)

    Har ingen oppskrift å dele med deg desverre.

    Ha en fin dag, vennen:)

    Klem klem
    ANETTE

    SvarSlett
  7. å så godt da...må kose seg litt helst hver dag...
    Det ligger en award til deg på bloggen min
    Klem Fruen

    SvarSlett
  8. Har dessverre ikke en oppskrift å dele, men bildet gir meg vann i munnen.. kanskje jeg skal prøve meg på å lage makroner.

    Håper dagen er fin!
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. http://www.passionforbaking.com/macarons-med-blab%C3%A6r-og-hvit-sjokolade/

    disse har jeg laget med sjokolade i stedet:) kjempegode, bare pass på å få mandelmelet helt fint. Lykke til:)

    SvarSlett
  10. æ vet at Lille Persille laga alt muli deili innen kake, kanskje ho har lagt ut oppskrift..

    http://www.lillepersilleshjem.com/2010/10/franske-makroner.html

    Håpe du finn ei oppskrift :D

    Klæm

    SvarSlett
  11. De så kjempegode ut! Kan dessverre ikke hjelpe deg med oppskrift, men håper du finner en

    SvarSlett
  12. Hei de makronene så virkelig deilige ut. Lurer på om jeg har en oppskrift, kan se etter i oppskriftsheftet mitt, gir deg tilbakemelding seinere.

    Ha en fin kveld.
    Marianne

    SvarSlett
  13. http://www.passionforbaking.com/franske-macarons/

    Selv om du kanskje bruker en annen oppskrift, oppfordrer jeg til å sjekke ut denne bloggen. Fantastisk! :D

    Liker bloggen din svært godt forresten. Du har et nydelig hjem!

    SvarSlett
  14. Hihi, du nevnte det så vidt ja, fikk med meg at du syns det er helt ok med macroner:))
    De så unektelig gode ut ja, men 28 stk! Da MÅ man jo bare bli litt kvalm, eller?
    De var i allefall veeeeldig søte ♥ Og tenke og servere slike i prinsessebursdag da, oooh:)

    Har enda ikke vært innom Pascal jeg, enda jeg bor 20 min una Oslo sentrum, men har hørt flere har skrytt av de, kanskje jeg må ta meg en tur en dag...

    Ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  15. ....ååååhhh...sånne macroner vil jeg også ha!
    De ser jo helt fab ut...namnam...

    SvarSlett
  16. hmmmm, har jeg aldri smakt, men er jo desverre alt for glad i søtt til å la være å prøve nå.-).

    Gooood kveld, Maritklem:-)

    SvarSlett
  17. FY SKAM DEG !!!!!!!!! Tenk å spise opp noe sååå fint da!!!!!!
    toveklem ;P

    SvarSlett
  18. Mitt tips er osgå å få mandelmelet heelt fint og tørt. Jeg sliter litt med å få til et skikkelig godt fyll, vil veldig gjerne lage sjokolade-sitron-ganache...
    Pascal er bra han, meen, hvis du digger, så må du innom Sebastien Bruno på Frogner, eller aller helst Laudree i Paris, det er himmel lykke fantastisk!

    SvarSlett
  19. Nam nam!! De så kjempedeilige ut!!
    Lurer på om de er å få kjøpt i Trondheim???
    Skal iallefall se etter de....
    Jeg eeeeelsker også nemlig makroner....
    Klem

    SvarSlett
  20. MMMM, jeg elsker også makroner! Og pikekyss! Og kokosboller! Og Pavlova! Og Verdens beste! OG.... i det hele tatt... alt med marengs!

    Her er Pascals oppskrift - gleder meg til å lese resultatet! :)

    KLEM!
    http://www.klikk.no/mat/spise/article460025.ece

    SvarSlett
  21. Den fra klikk.no ble ikke noe bra. Anbefaler oppskriften fra passion4baking! :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥