onsdag 24. november 2010

Adventskalender og gavepakking



Tjolahopp Onsdag!

Jeg begynner faktisk å bli ganske så klar med julegaver,
og de vi ikke har kjøpt inn, vet jeg HVA vi skal kjøpe.
I fjor pakket jeg inn noen pakker litt ekstra, og noen i vanlig gråpapir.
Det blir det samme i år.

Jeg strever litt med julekalender, og vet at det ikke
blir så mye tid til denne ( HVORFOR begynne sååå sent??? )
så jeg tenkte å pakke inn små poser, og legge i en kurv. 2 av hvert tall.
Pakkene som faller på helger, kan vi jo lage en liten rebus av for å
finne pakken.. Det er jo litt kos, iallefall om ungene finner pakkene.. hehe
 Har DU laget julekalender, så send meg gjerne en link
så viser jeg de gjerne frem!
Nå skal vi på biblioteket og lese litt Tomine og jeg..
Låne litt bøker om julen og sitte i putekroken å lese..
I kveld er det atter pakking av klokker
Foto: Tomines hjem

7 kommentarer:

  1. Utrolig lekker innpakning :)
    Blir gråpapir på julegavene mine i år også!

    SvarSlett
  2. Very romantic look!!!
    Kisses.

    SvarSlett
  3. Nydelig innpakning, sånn liker jeg !! NYDELIG

    SvarSlett
  4. Morsomt å pynte gavene litt ekstra, stas det.
    Har bare et par gaver igjen jeg også, men vet hva jeg skal kjøpe så det er greit. Jeg handler julegaver gjennom hele året, aldri noe stress med det her i huset!

    SvarSlett
  5. Så koselige pakker!

    Jeg har pakket ferdig alle de små pakkene (48), men selve kalenderen har vi ikke funnet fram enda. Det er en hvit treplate med kroker og 24 tall på. Pakkene er pakket inn i et veldig koselig "tilda" papir og med to forskjellige snorer som forteller hvem gavene er til :D

    SvarSlett
  6. Nydelig innpakning. Jeg bruker også gråpapir, men ikke like mye pynt, eller tid til pynt på de jeg pakker inn. Hender også at jeg bruker litt annet, men det går da i de samme fargene.
    Her i huset har vi de julekalenderne min mor sydde til mine døtre da de var små, men...... Jeg hadde ikke alltid 48 pakker klare til 1. desember så jeg ble veldig glad da jeg for noen år siden så et utvalg av julekalendere i et juleblad. Det bestod av 24 kaffebokser, jeg endte med å kjøpe 2, og hver av mine døtre får hver dag en ting i julekalenderkaffeboksene. Om det er for stort for boksen, får de en lapp om at de må lete etter noe....
    For meg, og mine er dette helt supert.....
    Klem, Mette

    SvarSlett
  7. Da er vår kalender oppe :D
    Sånn ble den:
    http://wachiwi-inspired.blogspot.com/2010/11/its-december.html

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥