fredag 26. november 2010

Bare må ha det..

Tjolahopp endelig fredag
 ( føles ut som jeg skrev det for kun få dager siden )

Det er utrolid deilig å ha bakevarer i fryseren ( jeg har det nå for 1. gang i mitt liv )
og smått og godt å servere som man har laget selv. Biscotti er supergodt, og holder
seg i en evighet. Det er også så fine gaver å gi bort og smaker såå godt.
Iallefall oppskriften jeg har lånt fra Trines mektige matblogg.
Fine bilder blir det også!

I morgen skal jeg låne tvilling- gutter på ett år 2 timer.
Tomine gleder seg virkelig, og jeg kjenner at jeg tar av meg hatten for
mamman som passer de hver eneste dag.. Jeg og Tomine er nemlig alene
og jeg kjenner at jeg er mest redd. iallefall bittelitt da..  Hva gjør man når begge gråter samtidig?

Flaks at jeg faktisk har gjærbakst i fryseren..
Jeg tror jeg skal tine det opp til de kommer...og kanskje låne en tenåringsvenninne til Storebror...
Enjoy your friday!

18 kommentarer:

  1. De så riktig goe ut.....kanskje bake de:)
    ha en kos dag med tvillinger da...det går nok riktig fint..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Mmmmm.... så godt ut!
    Ha en knakende fin helg!
    Hilsen Lillian :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder som vanlig! Hvor lenge holder Biscotti seg, og hvordan oppbevares de?

    takk for en inspirerende blogg, og ditt
    fantastiske engasjement for Kreftsaken

    Kristine

    SvarSlett
  4. UUmmmmhummm, det så godis ut:)
    Kos dere masse med tvillingene, så gøy!
    Kan tenke meg at Tomine gleder seg til og leke med levende dukker... hihi, hun blir nok en skikkelig veslevoksen frøken i dag tenker jeg...

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Heisann igjen..
    ja har laget boksen og...bruker en slik liten håndrill...de er ikke farlige og lette og håndtere:)Har kjøpt slik stooor kattematboks jeg skal eksperimenter med og:)
    klemmklem

    SvarSlett
  6. It smells very good. Yummie!

    Have a nice weekend, enjoy
    Warm greatings from Holland
    Huhs,
    Patricia

    SvarSlett
  7. It smells very good, YUMMIE!!

    Have a nice weekend, enjoy
    Warm greatings from Holland,
    Hugs,
    Patricia

    SvarSlett
  8. Ååå så godt, de så virkelig velsmakende ut ;))
    Så gøy med tvillingpass, min svigerinne i Sverige venter tvillinger, jeg gleeder meg sååå til å bli tante til de♥
    NYDELIGE stemningsbilder som sa *mums* ;))
    Kos deg og nyt førjulstiden nå♥
    Klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  9. Ja dette så virkelig deeeijlig ut!!
    Hadde vært fint å hatt oppskriften;)
    Her venter vi også besøk i helgen, men der er foreldrene med da;)
    Skjønner godt at du er litt engstlig.. Men det går sikkert bra, etter to timer kan du lene deg tilbake med god samvittighet for at du har gjort en god gjerning:)!!!!
    Kjempe snill er du!
    Ha en fin fin helg!
    Klem Tone-C

    SvarSlett
  10. Mmmmm.. Biscotti er nydelig til en kopp espresso eller latte for den del :)

    Høres ut som spennende helg! Her er julebordene startet, jeg skal på venninnelag i kveld og mannen avgårde i morgen.. Utover det bare planer om kos og hjemme-pusling :)

    Sender deg en klokkebestilling i løpet av.. De har fått bein å gå på - og jeg har flere bursdager som kommer opp i nær fremtid :) Kjempepopulære gaver!

    Ønsker deg en god helg fylt av kos og glede :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  11. Hei, det går nok kjempe bra :-) Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder,kos dere med twinsa:)God helg!!klem Lindaღ

    SvarSlett
  13. Det så nydelig ut.
    Kos dere med tvillingene.
    Blir nok slitsomt, men går bra for et par timer:)
    God helg!

    SvarSlett
  14. Koselig artikkel om deg og ditt i adventsmagasinet som fulgte med avisen i dag :)

    Jorunn

    SvarSlett
  15. alltid like moro å innom bloggen din. liker ditt engasjement ang kreftforeningen...... nyt fredagen

    klem tone

    SvarSlett
  16. Dere kommer til aa ha det saa trivelig.... babyer er bare kos hele veien;- du blir aa laane dem snart igjen, skal du se -))
    Kan ikke du la NIB-jentene ta en "roadtrip"til ditt hus??? En reportasje med deg og fammen din, vil nok gi masse inspirasjon til mange!
    Ha en riktig koselig adventstid!
    -Sylvi

    SvarSlett
  17. Biscotti står på listen over prosjekt som må prøves. Herlige bilder....ha en fin helg

    SvarSlett
  18. Hehe..skjønner du var spent! Ett år gamle så er det jo liksom litt futt og fart i dem også... Men regner med at det gikk veldig bra;)Her i huset synes jeg det for øyeblikket er nok med én liten tass - kan ikke forestille meg hvor hektisk det ville vært med TO slike. Tenker Tomine syntes det var stas, jeg.:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥