søndag 28. november 2010

En drømmefrokost for småjenter

Foto: Tomines hjem, 
frokost i dag 1. advent med kakao og pepperkaker


1. advent; vår aller første advent i vårt nye hus.
Vi jentene har spist pepperkaker og drukket kakao med krem til frokost.
Nå skal vi gjøre klart så vi får et julepyntet hus. Vi vurderer sterkt å kjøpe oss
et plastikk juletre, og i så fall så setter jeg det snart opp. Vi har alle ventet
på denne høytiden så lenge, og hvorfor vente med å pynte og lage det hyggelig?
Det er førjulstiden som er absolutt den beste tiden synes jeg, og min svigermor
var en mester i å lage det hyggelig til jul.
 Det skal jeg ta med meg videre, så vi begynner i dag.

Tusen takk for alle hyggelige mail vi har fått etter Tomines hjem var i
avisen. Det var spennende og en veldig hyggelig dag.

6 kommentarer:

  1. Åh.. det hørtes koselig ut :)
    Klokkene som jeg bestilte av deg kom trygt frem til oss og jeg vet at det blir to søte tantebarn som blir kjempeglad på julaften :)
    Den siste klokka ville jeg ha selv :P

    Ha en deilig søndag!
    Hilsen Lillian.

    SvarSlett
  2. Kos dere masse med pynting av hus!
    Jeg har også så vidt begynt, det er jo så mye koseligere med julepynten nå enn i januar:)

    SvarSlett
  3. Å så kosleig det høres ut!
    Har pyntet litt, men jeg har klart å få hals- og bihulebetennelse - så det er lite jeg orker mellom frysetoktene.. Tar det litt pø om pø utover..

    Kos deg masse med pynting og forberedelser!
    Finnes ikke koseligere tid..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Høres kjempe-koselig ut!!! Ha en riktig fin første søndag i advent:))

    KLEM KLEM
    Anette

    SvarSlett
  5. Adventfrokosten SKAL være litt spesiell den.
    Det er jo førjulstiden som er koselig, da gleder jeg meg også over et julepyntet hus. Da vi kommer èn uke ut i det nye året, er det deilig å kunne rydde alt bort igjen.
    Vi har hatt kunstig juletre i mange år nå fordi jeg begynte å reagere på nåletrær inne. Det pyntes i god tid før jul så vi riktig kan nyte treet, ingen nåler som drysser... Den gangen betalte vi ca. kr.1000,- for treet og det ser riktig så flott ut! Og de pengene er innspart for leeenge siden. Tror flere og flere heller til kunstige juletrær inne.
    Så fin tanke at du ønsker bringe din svigermors tradisjoner videre? Hun holder nok øye med dere skal du vite og dette vil glede henne stort!

    Nyt dagen!

    SvarSlett
  6. så koselig frokost

    ha en fin søndag
    klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥