tirsdag 9. november 2010

Min private julebok♥

foto: Tomines hjem - juleboken med våre egne tips og ting vi
ønsker å holde rede på i adventstiden frem til jul
Juleboken jeg refererte til i et tidligere innlegg er ikke mere spennende
enn en bok ( fra søstrene Grene ) som jeg har dekorert og gjort litt julete.
I den samler jeg alle ideer jeg har sett eller tenkt ut som tilhører julen.
Jeg skriver også oppalle julegaver som ble kjøpt inn og gitt i året som gikk.
Akkurat det synes jeg er supersmart for da slipper jeg spørre om igjen hvis det er
noen som ønsker seg ting de samler på... Its all in the book!!

foto: Tomines hjem  - juleboken
♥

17 kommentarer:

  1. Så utrolig fin. Og så smart!! Tror nesten jeg må stjele ideen din! Det er vel aldri for sent å begynne med en sånn en selv om jeg straks blir 40....! Kanskje ekstra artig med å skrive opp hva prinsen får i gaver ♥

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. For em kjempekoselig og ikke minst smart ide! Denne ideen tar jeg med meg. Takk for tips!

    Nydelig var den ogsaa - du er flink!
    klem Nina

    SvarSlett
  3. Takk for tipset. Det trenger virkelig jeg, letter litt på stresset i hodet...å få det ned i en bok altså.

    SvarSlett
  4. Det er utrolig praktisk å notere ned sånne ting! Jeg bruker en bok som heter "Julens minnebok". Der er det satt av plass til en linje om hva vi har gjort hver dag i desember, hvordan været var, hvem vi var sammen med de ulike dagene i høytiden, oppskrifter, julegaveliste, julekortliste, minner fra julen, huskeliste til neste jul osv... Like koselig hvert år - både å lese fra tidligere år, og skrive årets hendelser :)

    SvarSlett
  5. Fin bok og takk for tipset! Lurt å skrive opp slik fra år til år hva en gir i julegaver :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Beautiful!!!
    Kisses and hugs.

    SvarSlett
  7. Jeg laget en slik bok i forfjord, men har ikke pyntet den. Det blir nok mye koseligere, så det har jeg tenkt til å gjøre! Juleboken din var utrolig flott!

    SvarSlett
  8. Det er en hyggelig tradisjon å skrive julebok.
    Etterhvert får du samlet mange minner her...
    Dette er en tradisjon du må føre vidre til dine barn! :-)

    SvarSlett
  9. Kjempe bra med en sån bok!
    Det skulle jeg behöve...
    Klem Irene

    SvarSlett
  10. Det var en utrolig god idé! Jeg har klippet ut bilder i årevis, men de er bare samlet i en perm... tror jeg også må kopiere juleboka di! Kjempelurt!
    Fikk kjempesøte klokker og poser i posten i dag, nå blir nok jentene glad til jul!!! Tusen takk!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  11. Smart!!!! Det tror jeg er dagens tips - og herved notert! :)

    God tirsdag!

    Klem Camilla

    SvarSlett
  12. Så fin bok du har! Jeg driver og lager meg en slik julebok jeg også. Kjempegøy å lage, og jeg gleder meg til å få glede av den i mange år framover! :D

    klem, camilla jin

    ps: nydelig blogg du har forresten! Har tittet innom her før, men tror ikke jeg har kommentert før nå. Sorry! Skal skjerpe meg. Vet jo hvor koselig det er å få kommentarer ;)

    SvarSlett
  13. Så skjønn bok, og veldig, veldig lurt!
    Det skal jammen meg jeg begynne med og, i morgen skal jeg kjøpe meg en bok:)) Takk for godt tips ♥

    God natt og ha en herlig ny dag i morgen:)

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Skjønn bok og super ide!!

    Tusen takk for tips.. Deilig med alt som er skrevet ned, da sklir planleggingen så mye lettere.

    Natta fra Tove

    SvarSlett
  15. Prøvde å legge igjen en kommentar men noe skjedde...

    for en flott bok..ikke like lekkert sånn jeg holder orden på ting og tang.:-)

    takk for inspirasjon.:-)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥