mandag 10. januar 2011

Fra mobil: en superstolt mamma og spent Tomine
på vei for å kjøre slalom

I går var vi i slalombakken for 1. gang med Tomine..
 Vi kjørte 3 turer og det var superstas. Tomine mellom mine
ben og vi susa ned bakken.. Ble veldig sliten etter 3 turer
( tross alt ca 500 m en tur ) men da fikk vi prøvd oss litt...
Noen som har erfaring med å holde barna i bånd??
Hva er best mon tro.. mener jeg har hørt litt forskjellig..

Denne uke blir spennende for meg.. fortsette å gå turer på
ski ( yes.. jeg og noen venninner er i gang ) 
og Yoga for aller første gang..
Jeg har INGEN  ide om hvordan det kommer til å bli,
 men gleder meg masse..
Ha en riktig riktig fin uke..

10 kommentarer:

  1. Høres ut som dere hadde en flott tur i bakken. Jeg har aldri satt mine ben i noen slalomski så noen råd om dette kan jeg ikke gi. Det jeg kan er å ønske dere en flott mandag ;)

    SvarSlett
  2. åh, det hørtes kjempegøy ut!
    Ha en fin dag, hilsen Lillian.

    SvarSlett
  3. Vi har brukt sele på barna våre og synes det var topp. Mindre belastning på ryggen for oss voksne + at barna må være litt mer aktive enn når de står mellom bena. Erfaringen er også at de blir veldig fort klare for å stå alene;)

    SvarSlett
  4. Hei. Så gøy dere har det:) min erfaring er at seler med langt slep er det beste, da styrer du barnet lett:) viktig med lang sele. Lykke til:) hilsen Elisabeth

    SvarSlett
  5. Hei hei :0)
    Vi har også veldig god erfaring med sele. Vi begynte med lille Tullemor (som blir 4 år i April) i fjor. Ligger bilder på bloggen min av turen vi hadde på Lørdag. God skitur :o)

    SvarSlett
  6. Jeg sier som de 2 andre her oppe :) vi begynte me sele til vår minste sist vinter... første dagen sto hun mellom fotan på oss. å det va forferdelig slitsomt.. da vi gikk fra bakken stakk vi innom butikken ( vi var på bjorlig en lang helg) å da spurte vi om dem hadde sele å selge oss :) å dagen etterpå va som en drøm : mini sto selv måtte styre litt hit å dit selv ( jeg styrte farten å om jeg ville ha henne til høyre dro jeg litt i den høyre sia av selen, å motsatt om hun skulle til venstre :) veldig lett å unngå at hun faller for jeg klarer fint å få henne i balance igjen med å bruke selen :) så prøv det neste gang :)

    SvarSlett
  7. Ja slalåm i bakken er super artig! Mine to 7 åringer elsker det. Skal også prøve 4 åringen i år og det blir spennende....Er ikke Tomine også 06 modell? Mine har aldri vært i sele, og jeg skal også prøve minstemann uten. Har trua på at det skal gå bra:-)....det vil vise seg.....men veronica mor.....hvor er hjelmen din?????? Å være forbilde er viktig vettu:-) Vi kjører med hjelm alle sammen og det er utrolig få som kjører uten nå! Hjelm er kult:-) ...ble en liten moralsk preken der......hihi...Ha en flott uke! Klemmer

    SvarSlett
  8. Heisann!

    Det så moro ut! :)
    Vi brukte sele på våre barn, leide sele i alpintanleggene vi.
    Anbefaler ikke å kjøre med barnet mellom bena, husker en episode på Oppdal i fjor, som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.
    En far hadde jenta mellom bena sine, men mistet kontrollen og havnet over hodet på jenta. Det gikk bra, men hun kunne fort knekt nakken, var min tanke da jeg så det.

    Kos dere videre meg slalom, det er kjempekjekt! :)

    SvarSlett
  9. så fin blogg du har! Har blitt helt inspirert (forelsket) i mange av bildene du har lagt ut fra hjemmet ditt, så derfor spør jeg: kunne du lagt ut et lite skred av bilder av rommene i huset ditt? (prettty please?) :) hehe.. har sett litt fra før av, men vil se MER!! ;D

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥