søndag 13. februar 2011

Den fineste dagen...


i dag for alle som er mamma..
GRATULERER MED DAGEN

Her i huset har vi bare vært inne og gjort ingenting.. -26 grader ute
fristet lite, så vi har bakt muffins isteden.. hvite deilige muffins med
verdens beste topping etter oppskrift fra Manuelas fantastiske blogg
se HER

Jeg fikk til å bake makroner, på langt nær så vakre som de fra Sebastian Bruno
men det var jo 1. gang så jeg håper de blir bedre etter hvert..
utålmodig som jeg er.,så malte jeg mandlene kun 1 gang, og da blir de jo veldig ruglete
og jeg lagde de super mega små, jeg viste jo ikke hvor mye de fløt utover..
 Jeg ble litt lei baking i dag, så jeg fyllte macronene med frosting. Men godt ble
det og jeg baker det gjerne igjen.. men da kjøper jeg ferdig mandelmel..
For å skolde og kverne mandler.. DET er kjedelig det.

Håper dere alle har hatt en fantastisk dag, og at dere er blitt gjort
stas på.. Gratulerer ekstra til verdens beste mamma, nemlig min!

I morgen er det valentindagen!!!

12 kommentarer:

  1. Så koselig♥
    Vi er heldig som får være mammaer!

    Må si meg mektig imponert over makronene! Ble faktisk litt inspirert og jeg:) Hmm.. men da kjøper jeg ferdig mandelmel ja! Tror jeg ødela kværna mi sist, utålmodig som jeg er..

    Ønsker deg en flott ny uke!

    Klem fra Margit

    SvarSlett
  2. Det så deilig ut. Hva slage topping har du på muffinsene? og hva slags fyll hadde du på macronene?

    SvarSlett
  3. Her må je si meg uenig. Jeg er mektig imponert over utseende både til macronen og muffinsen.
    Den pyntingen din med kremen på cupcaken ble jo rålekker!
    Jeg øver meg og øver meg jeg.. hihi. Lurer litt på om jeg brukte feil tipp på sprøyta da jeg skulle ha på kremen på gulrotkaka her om dagen. Wilton er viktig tror jeg. Har jo den..må prøves!
    Macroner har jeg ikke forsøkt. Det må det helt klart:))
    God morsdag Veronica.
    Klemmer fra line

    SvarSlett
  4. Herlig... Snille dere er.. Utseende er jo ikke sååå viktig og de smakte fantastisk.. Oppskrift fra Manuela, lett og god..

    Line; en riktig fin morsdag til deg også!! Wilton er fantastisk.. Det var etter jeg fikk det i hus at det ble enkelt.. Og farger fra cacas...

    Se bloggen passionforbaking... Da kommer bakelysten!!!

    SvarSlett
  5. Så koselig:)) MMM... Ser godt ut!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  6. Oi! Synes du har vært kjempeflink jeg! Hadde spist macronene dine any time! :) Jeg har strukket meg til å bake en Oreo kake denne helgen, til min mamma, og den skal ikke engang stekes, så jeg skal ikke akkurat skryte på meg noe.. :D
    Ha en fin søndag!
    Klem Camilla :)

    SvarSlett
  7. Nam nam, dei kakene dine såg veldig gode ut ja. Her her vi feira morsdag og ein 4 årsdag i dag så vi har hatt koselege gjester på besøk.
    Kjekt å dele dagen med mitt barnebarn. :)

    SvarSlett
  8. Det så veldig godt ut! Må nesten teste ut de muffinsene selv også:)

    SvarSlett
  9. De Ser veldig gode ut:)

    W

    SvarSlett
  10. Både muffinsen og kaken ble så lekkert pyntet. Toppingen hørtes veldig god ut så den skal jeg prøve meg på. Makronene så flotte ut men å kverne mandler er ufattelig kjedelig, enig med deg der.

    Håper du får en fin Valentins dag ;)

    SvarSlett
  11. Hei.. Deilig med makroner, men jeg er helt enig. Mandelmaling er ikke gøy. Har lest på villaperlesukker(bloggtips fra deg:-)) at mandelmel ikke kan brukes pga manglende fettinnhold. Men mandlene må ikke skåldes først om du skal tilsette farge. Litt jobb spart der ihvertfall. Ingenting er som å bake noe som blir mislykket. Da er det jo mye strev for ingenting. Prøv å bruke små mengder i foodprosessor. Da kan man kjøre flere ganger uten for mye jobb:-) lykke til!!
    Hilsen Merete

    SvarSlett
  12. Hei merete.. så flott at du fant frem til Villaperlesukker.. så masse deilige oppskrifter der også..

    Jeg leste hos mauela at mandelmel fra HELSEKOST ikke kan brukes.. det inneholder ikke fett.. men mandelmel fra feks type bakesider som feks cacas osv ... DE kan trygt brukes.. gudsjelov..
    og for et supertips at de ikke trenger skoldes om de skal farges.. ( det skal de jo... )

    ha en fin fin dag.. ♥

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥