onsdag 16. februar 2011

Foto: Fra vår gamle stue i forrige huset, mine aller første
hjemmesydde puter..

HEI♥

Vi innreder fortsatt kontoret hjemme hos oss, og vjeg blir IKKE
enig om hva som er best..
 Stort arbeidsbord i midten av rommet?
Lang pult langs den ene veggen med 2 arb. stasjoner?
Eller 2 korte pulter langsetter veggen

Poenget er at jeg vil ha symaskinen min fremme hele tiden,
og lett tilgjengelig men er det en god ide å ha den inntil en vegg da?
Er det ikke bedre å ha en pult hvor stoffet kan henge ned på gulvet
hvis jeg plutselig skulle finne på å sy noe mer avansert enn puter
( som jeg gjorde på bilde du ser over... )

Har DU noen gode tips til et godt arbeidsrom?
Jeg hører de gjerne, for NÅ vil jeg at vårt kontor skal bli
ferdig til bruk..

9 kommentarer:

  1. Et godt spørsmål, men det kommer an på plassen rundt bordet. Det er praktisk å ha det midt i rommet for som du sier da kan man sy på større prosjekter. En annen fin ting er at det kan sitte flere rundt bordet å jobbe, eller du kan klippe og montere på den andre siden. Gleder meg til å se det ferdig.
    Fin dag videre.
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har symaskinen min foran vinduet på mitt arbeidsrom. Veldig hyggelig å kunne se ut når jeg syr. Vi har laget den lange benken der symaskinen står ekstra dyp så det er ikke noe problem å sy store ting. Jeg er så heldig at jeg i tillegg har plass til et klippe bord midt i rommet. Lykke til med rommet.

    SvarSlett
  3. Ikke plasser noe under vinduet. Det er vanskelig å sitte å jobbe i motlys fra vinduet enten du sitter ved symaskinen eller data`n...
    Prøv så skal du se hvor ubehagelig det er!

    SvarSlett
  4. Har du god nok plass ville jeg ha valgt å ha bordet midt i rommet. Da kan du sy både små og store prosjekt, samt at barna kan ha muligheten til å spille spill sammen rundt bordet, gjøre lekser, ha lan (datasamling hvor alle har med hver sin datamaskin og de døgner). Male, tegne og juleverksted osv osv. Dette får du ikke på samme måte dersom du setter bord langs veggen.
    Hvis du derimot velger det foreslår jeg at du bruker bord som lett kan flyttes til å stå sammen midt i rommet, ved anledning (ref. over)

    Ønsker deg en fin dag, min venn!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  5. Ha et bord langs veggen og et som en vinkel ut fra det så får du både i pose og sekk :-)

    SvarSlett
  6. Dersom du har plass til det, ville jeg defintivt ha hatt den midt på gulvet. Greit å kunne stå på begge sider av bordet, når du feks. skal klippe det du skal sy.
    Lykke til videre, gleder meg til å se resultatet.
    Klem Yvonne

    SvarSlett
  7. Jeg er også så heldig at jeg har god plass og har både arbeidsbenk langs med veggen med to plasser og et Norden stort bord fra Ikea midt på gulvet. Jeg liker å holde på med pairarbeider langs veggen, men liker å sy på det digre bordet!!

    Barna bruker også bordet når de har med venner hjem.

    Om jeg ikke hadde mulighet for begge ville jeg definitivt gått for et stort bord på midten og heller hyller for oppbevaring langs veggene. Tror dere vil bli mest fornøyd med det.

    SvarSlett
  8. Har du plass er 2 bord/pulter mot hverandre midt i rommet fint :)

    SvarSlett
  9. du kan jo montere låsbarehjul på det bordet du skal bruke til sybord,slik at du kan dra det ut på gulvet når du har brukt for det.
    marianne

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥