søndag 17. april 2011

Foto: Husmora og Tomine med våre valper ( vi har valgt den billige sorten )
på vei til bakeriet på Hadeland Glassverk

Hei hopp Palmesøndag

I dag har vi hatt en deilig dag, og det merkes godt at vi la oss kl 23 i går
og sov til kl 10 i dag.. følte meg som 100 år da jeg pusset tenner i går,
men jammen er det godt for kropp og sjel å få noen timer på øyet.


Vi hadde lovet Tomine å støpe lys på Hadeland Glassverk i dag,
og det har hun gledet seg veldig til. Påskelys som skal brenne
hver dag til frokost som HUN har laget.. type stolt jente kan jeg
godt fortelle. Aller først en tur i bakeriet der, som bare har de
beste bakevarer og brød. Vi pleier faktisk å kjøpe brød her i
helgene på sommeren, for de smaker helt fantastisk. Til min store
lykke så jeg også macroner til salgs. 5 stk for 50 kr!!!
Det er halve prisen av hva jeg betaler i Oslo, og ikke minst myyye kortere
å kjøre for en macronelsker som meg.. haha.. dette kan bli ille...

Jeg har tatt over 150 bilder i dag, så jeg viser bare litt nå.. men dette
er fra et bittelite hjørne i Interiørhuset, med Odd Molly og Bibi smykker.
Jeg falt pladask for noen puter her som jeg kjøpte ( viser senere )
og jeg skal reise opp igjen og hente meg noen gardiner fra House Doctor.
ENDELIG etter 1 års leting fant jeg de heeelt perfekte gardiner til stuen!
Her støper Tomine lys, i påskegult, blått, rødt og lilla.
Nå er lysene til påske i hus, og jammen også til 17. mai..
Hun var helt utrolig stolt, og kunne nesten ikke vente med å
sette de på plass hjemme for disse har HUN laget..
Tusen takk til søteste jenta som hjalp Tomine med å lage lys.
Fantastisk service og utrolig tålmodig.
 Jeg er så glad jeg har et sånt sted som dette i nærheten, og vi må alle være flinke
til å bruke det, for det er jo en plass med sjel og histore og
ungene synes det er jo så moro å gjøre litt "annerledes ting"
så fikk tips her i går om glassblåsing der, så det er neste på listen!
Som tidligere nevnt så har vi hjemme påske i år, så jeg tror
jammen det blir ny tur til Hadeland Glassverk for oss allered
onsdag jeg.. for påfyll av lys, og ikke minst deilig påskebrød
og nye gardiner.. Ha en deilig søndag. Kun 1 dag igjen med
jobb for meg så er det påskeferie!!!
Hurra!!!!

12 kommentarer:

  1. Ser ut som en kjempe koslig helg..

    Det er såå kjekt med litt kvalitetstid med bARNA.

    Å det væra da. Litt bedre enn regnet vi har her på Vestlandet..

    SvarSlett
  2. Hei!
    Etter tips fra deg dro vi opp i går på lørdag og jeg må si det var verdt turen ( ikke at jeg bor så langt unna men pleier å ta turen til sandvika. )
    En helt utrolig flott "ro" der og flott laget,
    med masse flott og noe for alle.
    vi kommer garantert tilbake og må innrømme at
    vi lette litt etter huset ditt.. haha
    men det fant vi desverre ikke.
    ønsker deg en flott uke, og takk for fin blogg
    ( litt mer interiør er ønskelig men daglidags er også fint. )
    hilsen Evy og jentene.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder!
    Har aldri vært på Hadeland glassverk, men ser veldig koselig ut og så artig for ungene å få støpe lys. ;-)

    SvarSlett
  4. Så herlig! :) Hadeland er en plass jeg virkelig kunne tenkt meg å besøke!

    Ha en fin kveld og GOD UKE!
    Klem

    SvarSlett
  5. Flott dag!
    Er så flott der...
    Og det er mange år siden vi var der sist, kanskje vi tar en tur i påsken vi og ♥
    Så skjønne jenter med nydelige voffser, smart og ta den varianten der, de røyter og griser nok ikke så mye inne;))

    Ha en fortsatt fiiin påske!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Så koselig med en familietur hvor det faktisk er noe for alle! :) Vi var på Hadeland siste gangen i høst, og det var superstas for Lille å se dyrene og leke i sandkassa... :)
    MYE fint å se på der, helt perfekt rett og slett!
    Ønsker deg en fin søndag (det som er igjen..) og en god påske!!
    Klem Camilla :)

    SvarSlett
  7. Vi var på Hadeland Glassverk i dag vi også, mest for å titte. Ble med litt Durance, godis og makroner hjem:)

    SvarSlett
  8. Mysiga bilder och ni verkar ha haft en riktigt bra dag. :) Ha det gott.

    SvarSlett
  9. Koselige bilder!
    Ja, det er kjempehyggelig å rusle rundt på Hadeland Glassverk og et besøk på Bakeriet hører med. Blir nok en tur dit for oss i påsken også...
    Ikke det minste rart at hun var stolt av selvlagde lys?

    SvarSlett
  10. Så gøy, så ut som en riktig kosedag! God påskeferie til deg :)

    B I R T E

    SvarSlett
  11. KOS-KOS-KOS
    ser dere hadde det som plommen i egget!

    fortsatt god påskeuke,
    klem Tove i

    dronninghuset.b.c

    besøk meg en dag da vel ;-))

    SvarSlett
  12. Så koslig blogg :) Er på Glassverket titt og ofte med barna,men mest for å nyte uteområdene.Prisene der har jo blitt litt vel stive, synes jeg og venninne mine.Og interiørutvalget kanskje en smule magert..:/ Men barna farger som regel(dyre)lys ;) Den lysbutikken hadde jo så masse sjarm før.Hva har skjedd?Ble så skuffet sist,da jenten bak disken fortalte at lysene på veggen er støpt og farget i Danmark.Trodde de ble laget i butikken fortsatt...Vil også anbefale ALLE å ta seg en tur på Kistefos Museet. Et mer pitorisk sted skal man lete lenge etter :)Og ingen følelse av shopping-senter, som man kanskje kan få litt på Hadeland Glassverk ;)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥