onsdag 6. april 2011

Tomines rom



Tomine på snart 5 år har en "hung up" på smykker og bamser.
Vi har satt inn en egen skuveseng på rommet hennes for å
kunne oppbevare alle bamsene uten fullstendig kaos....
Bamsene er hun superforsiktige med og de legges pent på
plass og sover på omgang i hennes seng på natten. 
Men smykkene derimot har hun ikke på langt nær
 så stor kjærlighet til for disse slengesrundt om og
spesielt mine smykker blir gjerne
brukt som trinse til gyngehesten eller belter
til dukker og bamser.. Jeg tenker med
skrekk og gru hvordan dette blir om
noen år, og husker så vagt vagt min
egen mor som ble så sint over
alle lebestifter og smykker
som helt mystisk ble
borte, og jeg selv
så ut som et
maleskrin
Disse bildene er tatt etter massiv rydding, og det ser aldri ut som dette
lengre enn 10 min.. for som Tomine sier selv når jeg oppgitt maser om opprydding:

 - "  Toooooomine -  du mååå ikke rote sånn..kan du ikke legge det på plass igjen da??"

"JAMMEN.. JEG ER JO SNART BARE 5 ÅR... "
og det er hun jo.. og tenk så deilig det er å rote
uten å rydde..... den som var 5 år igjen... sukk

Den nydelige pulten er et gammelt bord som vi har fått av
en god venninne.. Og det er vi så glad i..

19 kommentarer:

  1. Heisann..
    Ja disse barna får sagt det.....
    Jeg fant bilder på kameraet mitt jeg som min sønn på 6 år hadde tatt av rommet sitt jeg....Legger med linken fra den bloggingen jeg måtte lage om de bildene for jeg synes det var en klok liten gutt..he he he
    ..ttp://hjemhoslinda.blogspot.com/2009/12/5-aring-blogger.html
    De barna,de barne hærlig ærlig er de:0)
    Nydelig rom din lille prinsesse har:0)
    Ha ei flott uke videre..
    Klæm Linda:0)

    SvarSlett
  2. åååå for ett nydelig jenterom !! WOW !!
    Der kunne jeg godt ha bodd selv,hehe

    SvarSlett
  3. beautiful room!
    Kisses.

    SvarSlett
  4. Hei, så flott rom :-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  5. Nyyyydelig :-)
    Klem fra Janicke

    SvarSlett
  6. Så flott på rommet hennes, en sånn fin skrivepult, og fint med kurvstol til. Tenker lillemalien skal få et lite skrivebord etterhvert og har begynt å kikke etter et som kan passe, og ditt var jo absolutt perfekt! Du får bare gi en lyd om hun venninnen din har flere små bord som står og tar opp plass, hehe ;)

    SvarSlett
  7. Wow, for et rom!! Her manglet ikke noe nei....
    For ei heldig lita jente, på "bare 5 år snart";D Herlig;D

    SvarSlett
  8. Dei e så skjønne desse små prinsessene:) Eg har og to små, like glade i å pynte seg:) Tomine har eit nydeleg rom!!

    Klem frå Ann

    SvarSlett
  9. Herlige Tomine rommet:)

    Klart en ikke skal rydde når man ikke er 5 år en gang he he,søte prinsesse!!

    Ha en fin torsdag!!

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  10. For et fantastisk rom datteren din har, sukk :)Jeg kunne lett flyttet inn på flekke selv og så elsker jeg også bamser, hehe;)

    Så hadde jeg et spørsmål på slutten her...det dukkehuset....hvor har dere fått tak i det. Jeg leter som en helt etter akkurat sånt hus for mamman min, hun skal kjøpe dukkehus til min neise og der hun hadde funnet det på nett har de ikke fler for øyeblikket.

    Klem Nina :)

    SvarSlett
  11. Hei Nina!
    Takk for hyggelig Mail.

    Dukkehuset ble kjøpt på bestemors lekestue i Oslo..
    Utrolig fint og kjempestort!! Fikk også tips en gang om å kjøpe i Sverige.

    Heihopp!!

    SvarSlett
  12. Dette rommet er en prinsesse verdig:)
    Nydelig!

    Har sånn smått begynt å lære min datter på snart 3år å rydde, men veien er fortsatt lang... Jaja, noe må jo vi mammaer ha å stri med og..tihi!

    Slenger meg på spm om hageblogger, håper du får noen gode tips. Har en hage neste år som trenger hjelp:)

    Klem fra Margit (som er back on track:)

    SvarSlett
  13. Dette var bare kjempe lekkert!
    Nydelig barnerom!

    God kveld!

    Klem
    Christine

    SvarSlett
  14. Nydelig...

    Elsker dukkehuset.. Men tror ikkemin prinsesse på snart 10 ville blitt like glad for det som mammaen.. he he.. Kansje jeg skal få meg ett dukkehus .. hi hi..

    Vakkert rom, du er såå flink..

    klem

    SvarSlett
  15. Nydelig rom hun har!
    Ja alt man sier kan fort bli brukt imot en selv :)

    SvarSlett
  16. Oj for et fantastisk flott rom...flotte møbler, utrolig fint dukkehus....lekkert! Kunne bodd der selv jeg...med smykker og bamser og det hele....lekkert!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for info :)

    Ha en strålende dag.

    Klem Nina :)

    SvarSlett
  18. Herlige Tomine! Og flott barnerom, verdig en prinsesse på snart fem :-)
    Ha en fin fin torsdagsettermiddag!
    Klem Charlotte

    SvarSlett
  19. Dette rommet var en prinsesse verdig,nydelig♥Skal innrede to prinsesse rom,så her var det mye inspirasjon å hente.

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥