torsdag 26. mai 2011

20112605

Endelig bilde av de fine gardinene jeg kjøpet på Hadeland Glassverk
De sorte lift skal byttes ut pronte med like som vi har ved veranda..

Happy torsdag

Nå er det ikke mange timer igjen til det er helg..
Vi skal i konformasjon til familie, og jeg skal bake rosa cupcakes til
en annen konfirmant. Jeg håper det går bra, for til 17. mai måtte
jeg kaste over 25cupcakes som ble ødelagt.. smakte rart og ble
bare helt svampete.. utrolig kjedelig.. Best å begynne tidlig..

Tomines skal få ta hull i ørene på lørdag. Hun har spurt om dette
lenge lenge, og nå har jeg sagt ja.. noen som har erfaringer med
hull i ørene når de er så små som snaaart 5 år?
Jeg synes egentlig det er ganske tidlig, men jeg ser jo at det er en
del som har.. Jeg selv fikk til skolestart.. jeg husker det godt..

Senere kommer bilde av hagen og alt vi har gjort ute de siste ukene.
Også har jeg funnet bilde av betong trappen vi skal ha.

Ha en fin fin dag..jeg trekker vinneren av den nydelige vasen fra Hadeland Glass i kveld..
Du kan fortsatt melde deg på ved å legge igjen en hilsen.
Verdi kr 1999,-




12 kommentarer:

  1. Ååå så nydelig bilde fra stuen din!!!!!Er du ikke snart lei av de stolene mon tro??? Kan sende de hit da vet du ;P
    Martine fikk hull i ørene i femårsalderen hun også,det gikk helt supert og det var ikke noe styr.Frisørene vet nok hvordan de skal takle dette,- et par fine øredobber lokker nok mye i seg selv,så får en forklare at det blir et lite stikk og så er det gjort.Frisøren som gjorde det på Martine snakket i vei om alt og ingenting og trykte på avtrekkeren uten å varsku at nå skjedde det....veldig lurt!!!!Tiupper på at det går fint med dere også og at Tomine blir kry som bare det:))))
    Lykke til med bakingen forresten:)))
    toveklem:)

    SvarSlett
  2. Skyt i begge ørene samtidig, da er dere ferdig på et blunk :-) Det kommer til å gå så bra :-) Pernille fikk hull i ørene for noen mnd. siden og hun blir 6 i juli. Stolt som en hane var hun når hun vandret ut av butikken med rosa diamanter i ørene :-)

    Lykke til med bakingen, jeg er sikker på at du kommer til å lage de beste cupcakes'ene :-)

    Jeg ønsker deg en super duper helg!
    Klem fra Janicke

    SvarSlett
  3. Rosa cupcakes namnam, måtte selv kaste alle jeg lagde sist ble også svampete (tror ikke jeg ventet lenge nok på romtempamert smør!! De selger ett middel på apoteket du smører på øreflippen, bedøvelse dempende. Tomine fikk da hun var 6 mnd, så nå på mandag skal Nicoline Maxine få hull hun er da 6 mnd ;) Kjøp med en is til Tomine så koser hun seg =)) Gleder meg til å se hagebilder, og har helt glemt å melde meg på GA så da gjør jeg det.. Stor Klem Henroette

    SvarSlett
  4. Edita V.mai 26, 2011

    Hei,

    Har dessverre ikke erfaring med dette, har en sønn som er ungdom og han er ikke interressert i øredobber....
    Jeg synes at det er veldig fint når små jenter har øredobber :-)

    Gleder meg masse for å se bilde av hagen din.

    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  5. Mine jenter tok hull i ørene på den alderen. Det gikk kjempefint, men det avhenger jo av hvordan den som skal sette hullene komuniserer med barn tror jeg. Det er viktig at det er lov å si stopp, selv om man bare får hull i ett øre denne gangen... Jobber i bhg, og det er mange søte små med bare ett hull ;)
    Lykke til !:)

    SvarSlett
  6. Tror ikke jeg har lagt igjen mld etter meg her tidligere. Litt rart kanskje ettersom jeg har fulgt deg kjempe lenge. Nydelig blogg! Ha en glittrende dag

    SvarSlett
  7. Bare en liten tanke ang. hull i ørene: Tenk på badesesongen som står for tur og denne rensingen av ørene som krever sitt... Min snart-femåring skal vente til slutten av august når badesesongen er trygt overstått :-) Uansett hva du velger: Lykke til!!!
    Klem fra en anonym men fast Tomines hjem-entusiast

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde fra stuen din ♥
    Lekre gardiner!
    Så søtt med øredobber, snuppa her fikk også til skolestart;) En ting som er veldig lurt, er og passe på og være der når det er to som kan "skyte" samtidig, slik at hun får begge på en gang... mange vil nemlig ikke ta hull i det andre øret når de kjenner hvor vondt det gjorde med det færste;))

    Lykke til med muffins og kos deg i konfirmasjon;))

    Klem Line

    SvarSlett
  9. Hei Tomines hjem

    Jeg er fast følger av bloggen din :)

    Elsket trappen du fant !! Gleder meg til hagebildene :)

    Hilsen Helene

    SvarSlett
  10. Hørtes lurt ut og vente til badesesongen er over ja :) Men har bare gutter selv (enda ;) ) så regner ikke med og få spm ang øredobber på mange år enda.
    Følger bloggen din og gleder meg til og sitte meg ned hver kveld og lese siste nytt :) Melder meg også på GA og hadde vært veldig kjekt og kunne pynte med nydelige peoner i en nydelig glassvase :)
    Ha en strålende helg! :)

    SvarSlett
  11. Jge var selv fem da jeg fikk, ingen problem, og da min datter ble født fikk hun tidlig:)vi har ikke hatt noe problem, men viktig hun bruker de første øredobbene lenge,hvis ikke blir hullene fort for små.Vi har også smurt med Bacimycin salve da hun tok,det hjelper til så det gror bedre, og bakteriefritt:) Lykke til:)

    SvarSlett
  12. Stine Bergmai 26, 2011

    Enig med de som anbefaler å skyte begge ørene samtidig. Min datter syns det var ganske vondt (og hun ble noe blek like etterpå), så jeg var glad for at begge ble tatt samtidig. På min yngre datter har jeg lovet meg selv å kjøpe Embla-krem på apoteket. Dette er bedøvende krem som brukes ved feks veneflon-innleggelse på barn. Kremen skal virke i ca 45 min før den gir full effekt.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥