søndag 1. mai 2011

Mitt bidrag til NIB utfordring; Festbord

OPPDATERING:
serviset heter Zeleste - Porsgrund Porselen  fra Hadeland Glassverk
(og jeg har undersøkt -  de sender over hele landet )


Hei Søndag

For 2. gang deltar jeg nå på NIB's utfordring: Festbord
Jeg ELSKER å dekke bord, og gjør det gjerne i flere dager FØR
gjestene skal komme.. da har jeg god tid til å legge litt mere pynt på
eller ta litt av.. eller fylle på med ideer som kommer etterhvert.

Som regel starter jeg med å finne en ting eller blomster jeg liker
( feks servietter ) eller ideen kan komme fra bilder litt her og der
som til slutt blir "litt tå kvart ". Det viktige synes jeg er å dekke
bord så gjestene ser at de er velkommen. Når jeg selv kommer
til dekket bord hvor det er gjort litt flid, nyter jeg måltidet mere, og
føler at jeg som gjest er satt pris på.. Det er så hyggelig.

Denne gangen ble fargen lilla valgt og det er pga lysene
Tomine støpte til meg på Hadeland Glass i påsken.
Hun er så utrolig stolt av de, og når jeg så de nydelige lilla
blomstene hos MG så var det jo perfekt.

Når jeg har dekket festbord som dette, så setter jeg aldri maten
her, men bruker kjøkkenbordet så gjestene forsyner seg selv.
Dermed har jeg mye bedre plass til pynt, og trenger heller ikke ta
bort noe når gjestene har satt seg. Et godt tips er også å bruke
2 duker eller som en venninne gjør; bruker stretch laken under duken
for et mye penere og mykere bord.. Helt sant.. stooor forskjell..

Serviset jeg har brukt er fra Hadeland Glassverk,
hvitt med type "inngravert" mønster.. også i hvitt.
Veldig enkelt å variere farger da iallefall

Glass også fra Hadeland, en serie som heter Mari
se link HER ( fikk mange mail på disse glassene )

Var ikke disse blomstene bare helt nydelige?

Bestikk; Hardanger

Karaffel: Marie fra HG


Egentlig veldig enkelt, men det er jo det jeg liker..


En krans med litt grønt og en sløyfe rundt som passer til resten av

bordet.. denne gangen lilla hos oss..
Håper du fikk litt inspirasjon og ikke glem å sjekk inn hos
NIB, hvor det helt sikkert kommer masse masse flotte
og inspirerende bidrag.. Perfekt i disse konfirmasjonstider.

Ha en deilig deilig søndag

27 kommentarer:

  1. Nydelig dekket festbord!!! Her skulle jeg gjerne sittet å spist en deilig middag ja : ) Skikkelig flott!! Lilla er jo nydelig!!!
    Lykke til i utfordringen : )
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Nydelig bord og nydelige bilder ;o)))

    Ha en flott uke ;o)

    Klem Elisabeth ;o)

    SvarSlett
  3. ett virkelig nydelig festbord dette her!!! Vakkert vakkert!!! :D :D

    SvarSlett
  4. Nydelig bord!!
    Sarte fine farger.
    Virkelig gjennomført!
    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott bord! Kjempebra å høre mer om hvordan du tenker og finner ideer til borddekking - takk for flotte tips!

    SvarSlett
  6. Superfint bord! Dette tipper jeg blir finaleplass! ;-) (I alle fall dersom jeg skulle vært med å bestemme!) :-))

    Fin ny uke ønsker jeg deg!

    Klem Kristine :-)

    SvarSlett
  7. Lekkert bord , lykke til i utfordringen, blir nok mange fine bidrag denne gangen .
    Ha en fin kveld

    Klem Anita

    SvarSlett
  8. Så utrolig vakkert!
    Du gjør det så delikat og gjennomført...
    Tusen takk for masse inspirasjon
    Selskapet blir nok vellykket♥
    Maren

    SvarSlett
  9. Dette var lekkert!

    SvarSlett
  10. Så utrolig delikat! Servicet ser nydelig ut! Er det noe som har gått i arv, eller gaver til dere? Finnes det enda på Hadeland Glass?
    Jeg tenker på å kjøpe pent service og ser nå at hvitt er råfine!

    Du er veldig flink og alt ser så flott ut... Lekkert som resten av ditt hus..

    Drømmen må være å bli bedt på middag til deg.
    God uke og lykke til. Du har min stemme

    SvarSlett
  11. Edita V.mai 01, 2011

    Hei,
    Har sjekket NIB og det er ingen som kan måle seg med det du har laget. Du er best :-)

    Ha en flott kveld og lykke til :-)

    P.S. Hvem kan stemme?

    SvarSlett
  12. Nydelig dekket bord,masse lykke til!!

    ha en fin ny uke:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  13. Hei, takk for hyggelig kommentar :-) løperen er kjøpt på Nille i fjor, vet ikke om de har den i år,men du kan jo sjekke.

    Klem Anita

    SvarSlett
  14. Så vakkert!!! Dette kan du! Heldige er de som er gjest hos deg:) Lykke til!

    SvarSlett
  15. Helt nydelig bord!
    Lykke til i utfordringen.

    Klem Nicco

    SvarSlett
  16. Så vakkert bord du her dekket, sukk :)
    Dette har du dreisen på:)
    Kan bekrefte det med stretchlaken under duken, veeeelig lurt.

    Ønsker deg en fin uke og lykke til hod NIB

    Klem Nina :)

    SvarSlett
  17. Så lekkert ♥
    Veldig gjennomført og stifullt!
    Du er kjempeflink;))
    Lykke til i utfordringen, tipper du når helt til tops denne gangen;)

    Ha en finfin mandag!

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Nydelig dekket bord! Du har virkelig sansen for å dekke et vakkert bord! :)
    Lykke til i utfordringen til NIB. Vurdere selv om jeg skal bidra for første gang, men har en tendens til å "chicken out" i siste liten...

    Ha en strålende dag, du gode!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  19. Man kan bare si en ting om dette. Vakkert vakkert vakkert. HER ville jeg gjerne spist middag.. Det fineste jeg har sett.

    Du har min stemme.
    Trine

    SvarSlett
  20. Utrolig lekkert bord du har dekket :-D
    Kreativ til tusen er du også!
    Lykke til med konkurransen :-)

    Klem Mariann

    SvarSlett
  21. my god.

    noe

    utrolig
    vakkert

    DETTE

    du
    jo
    bare
    vinne.

    Hele jobben stemmer på deg,
    men hvor kan vi stemme?

    T.Barca

    SvarSlett
  22. Nydelig! Lykke til i utfordringen!

    Ha en fin maidag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  23. Oh! such a lovely blog you have, congratulations.
    regards from Tuscany
    CAta

    SvarSlett
  24. Åhh VAKKERT!

    Koselig å dekke et flott bord - det er en varm velkomst til gjestene :)

    Så morro at du har nordlandsbunad - me too :) (Blå)..

    Kanskje ses vi på HG (datteren min ville gjerne se bunadutstillingen :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  25. Utrolig vakre bilder...og så er det de fantastiske stolene dine da vet du :))))) Kommer på middag en dag jeg ;P
    toveklem:)

    SvarSlett
  26. Dette var et nydelig dekket festbord - vakkert.
    Ønsker deg masse lykke til i utfordringen :)
    Og rikig god helg!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥