fredag 8. juli 2011

Gjester i kveld!

I kveld får vi venner på besøk, og jeg dekker bord. Lin stoff kjøpte jeg på IKEA til 65,- kr/m og den er min nye duk.. Rosa duftlys og servietter også fra IKEA. Beige og rosa er jo så fint sammen, så passer jo så fint med reker.. Nå er det ut på blomsterjakt og siste innkjøp til maten.
Må lage noen gode dressinger. Denne funker bra;
En hel urt med basillikum kuttes i biter, 3 avokado i terninger, en boks rømme, 1/2 pose majones, sitron, salt og pepper. Bruk gjerne fersk hvitløk også! Smaker nydelig på brød med reker!!

Har du en god oppskrift? Jeg tar gjerne forslag!

7 kommentarer:

  1. Currydressing:
    1 boks lettrømme
    1/2 pose majones
    2-3 ss currykrydder. (jeg bruker den sterke som kjøpes i utlendingssjapper)
    1/2 ts salt
    1-2 ts sukker

    Smak deg frem til hvor mye currykrydder du vil ha oppi. Blir den bitter er det bare å ha litt mer sukker i.
    Kjempegod til pai og salat f.eks:)

    SvarSlett
  2. Dillmajones er godt:-) 1 pose majones, ca 3 SS rømme, litt saft av en sitron og litt sukker. Klipp oppi masse dill. Enkelt, men veldig godt:-) PS! Ser ut til at vi dropper Tyrkia-turen i år, men takk for gode tips. Kanskje neste år, så får høre med deg igjen da:-) Klem Stine

    SvarSlett
  3. Herlig , dette hørtes veldig godt ut, morgendagens meny tror jeg! Bordet og stolene er bare så lekre, rosa og beige er lekkert!!

    Sendte deg forresten en mail istad...hihi

    Kos dere ikveld!!

    SvarSlett
  4. Husk dill Ihvertfall! ;)

    SvarSlett
  5. Håper dere koser dere!!
    Dressingen skal jeg prøve, den hørtes super ut!
    Klem fra Livy

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig glad i hjemmelaget aioli da...men det er vel i grunnen litt sent å lage det nå, for festen er vel godt i gang?...hehe ;)

    Kos dere med besøk uansett! :)
    Klem Anne

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥