lørdag 23. juli 2011

No words...


Mitt hjerte blør i dag for vårt lille land..
Tragedien som rammet vårt nærmiljø er bare helt ufattelig..
Fantastiske Utøya vi kjører forbi med båt og som vi bor så
nære ved..Bare 10 min unna med bil.. Dette er liksom vårt sted...
Min venn i Kina som eier møbelfabrikken vi bestiller av sendte meg mail i natt
og spurte om vi var ok.. om vi bodde nære og ikke minst
HVORFOR... et svar ikke jeg kan gi.. for det er vel
noe vi aldri vil forstå.

Vi våknet opp til nyheter med melding om over 80 stk drept på Utøya..
Bilder i aviser viser venner og bekjente som hjelper til, som leger
eller som livreddere i båt..
Ungdommer som har løpt for livet og ungdommer som sitter igjen
med minner av en grotest opplevelse...
En smertefull dag for Norge, -  alle planer er avlyst for oss..
Behovet for å være hjemme nå er stort, og jeg vil bare at
vi skal være her, og være sammen.

Alle mine tanker går i dag til Dere som er rammet, og til de
som har kommet fra Utøya med livet i behold..
De går ingen lett tid i møte, opplevelsen er grusom og helt
utenfor vår fatteevne...
Nå er det tid for at vår nasjon står sammen..
Vårt lille lille land..

12 kommentarer:

  1. Mist ikke troen på mennesket.
    Mennesket er som et hav.
    Selv om noen få dråper er skitne,
    blir ikke havet skitten.

    ~Mahatma Gandhi~

    Fine ord som me treng no.
    Det er no me må vere sterke og trøste og støtte kvarandre.

    SvarSlett
  2. Tack för din kommentar!
    Jag tänker på Er ofattbara sorg....

    Varm Klem Malin

    SvarSlett
  3. Det var gode ord, menigsfulle ord- i en ufattelig svart dag.

    SvarSlett
  4. Tenkte på deg, og sljønte at du måtte bo i nærheten.
    Håper du har dine rundt deg.

    En så trist dag.
    Klem fra tone.

    SvarSlett
  5. Det er for jævelig...tragisk..feigt , rått, kvalmt...jeg gråter

    SvarSlett
  6. Flotte ord.
    En trist dag for vårt land.

    SvarSlett
  7. Dette er et ufattelig mareritt. Har grått flere ganger i dag med tanke på dette helvete av noen timer som ungdommene på Utøya må ha opplevd. Vi skal reise i morgen tidlig, men føler og behov for å være hjemme med min kjære rundt meg !

    SvarSlett
  8. Hei:)
    Hos oss har vi sittet foran tv nesten hele tiden..og har vel snart ikke mer tårer igjen...
    Og kan bare tenke meg så mye sterkere det er for dere som bor så nærme..
    Så ufattelig at et menneske kan være så ondt!!

    Vi kan ikke gjøre annet enn å være sammen nå..og være ekstra snille med hverandre:)
    God klem til deg!!

    SvarSlett
  9. I have thought about you and your family and your country. I don't find words, I don't understand! Nobody don't. I want to sent lots of love to you and your family. Take care!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥