søndag 21. august 2011

Orkidè tips - evigvarende..


Foto: Tomines Hjem / av en utrolig nydelig og evigvarende Orkidè
som har fått plass på spisestuebordet.


Ny uke rett rundt hjørnet, men det er bare deilig, for i dag
har jeg brukt dagen til å forberede, legge sammen ca 364 maskiner
med klær og gjort klart til uken som kommer.


Jeg har i evigheter vært på jakt etter noe stoooort
som kan stå på spisestuebordet, og har prøvd så
masse forskjellig. Lys, lykter, digre kurver med
blomster osv osv... men det ble liksom ikke helt
sånn " ojojoj... så lekkert.. Liiiiker "


Helt til jeg kom på at Plantasjen har Orkidè i plast, støpt fast i en hvit bolle,
 ( stygg som fy.)og noen få løse som jeg har festet til de andre for å få en stor dekorasjon.
Deretter var det bare å jakte på en enda større bolle/fat i sort, og fylle
opp med hvit stein. Nå er det alltid "friske" blomster på bordet og jeg har innen
3 mnd tjent inn forbruket på Orkidè som jeg dessverre ikke får til, men elsker...
Denne vil bli min til death do us apart...
Var ikke så aller værst...?
 Hadde du vist at den var fake om jeg ikke hadde sagt det???


Jeg vil også bare fortelle en bitteliten hemmelighet
som kommer en av dagene på bloggen.. For jeg har nemlig
fått lov til å gi bort en liiiiten tur... feks en Suite tur....
er du med????   åååå dere lesere er heldige!!!!!
Et lite hint får du om du trykker HER

Happy søndag, og yes.. jeg kan vise antrekk fra lørdagskvelden...
tydeligvis så liker dere frynser...
ses i morgen....

17 kommentarer:

  1. Falsk sa du?? Ser jo så fin og ekte ut..
    Spennende å se hva du skal få gi bort.

    Ha en fiiin søndag søte deg =)

    Klem Henriette

    SvarSlett
  2. Genialt! Nok en ide jeg rett og slett stjeler:) Det ble lekkert! Ha en super uke:)

    Nina

    SvarSlett
  3. Det var riktig lekkert! Jeg synes også det er vanskelig å dekorere spisestuebordet, sånn bortsett fra laptopen, kaffekoppen og de evinnelige smulene fra frokost, mellommåltid etc, etc ;) Men dette var smart, og praktisk og lettvint å rydde bort ved middagstider. Heldige oss da, som Kan vinne en helg i den fantastiske suiten! :iiik: Og du, var det rognebær eller rips du skulle plukke her om dagen? ;) Klem fra Tonje

    SvarSlett
  4. Nina: stjel i vei.. jeg har sikkert plukket med meg dette fra et sted jeg også.. Men det er råfint synes jeg.. og sååå smart.. Fort deg om du vil ha lik, for den store sorte krukken var det supersalg på så den fikk jeg til kr 100,-

    SvarSlett
  5. Tonje; jeg vet.. det ble aldri noe ok pynt så dette passet iallefall meg perfekt.. haha.. det var rognebær, som jeg skulle ha i en nyinnkjøpt stooor glassbolle på kjøkkenbordet.. men i det jeg er på vei opp skråningen bak huset roper min mann og sønn; pass deg for grevling og slanger.. usj som de liker seg i sånne kratt... Da ble det brått slutt på rognebærbusk plukking for meg, så jeg dro på Plantasjen igjen og kjøpte hortensia... haha..

    åååå tror du det er den.. hehe.. flinke jenta som tok hintet.. haha.. er ikke det fab eller??

    SvarSlett
  6. Fantastisk fin

    SvarSlett
  7. Det ble jo kjempestilig. Hadde ikke klart å se at den var falsk nei ;-) Ha en flott ny uke . Klem fra Robrohuset.

    SvarSlett
  8. Hadde aldri gjettet at den ikke var ekte nei;=)
    Kjempefint ble det!!
    Her er det to falske slike, som jeg kjøpte for mange år siden - de dør aldri - jioppi;))
    Jeg får nemlig heller ikke til de ekte!
    Eneste stellen de trenger er en dusj innimellom for og få bort litt støv, hehe;)

    Hmmmm, en tur høres ikke dumt ut;)
    Spennende!

    Klem Line

    SvarSlett
  9. Jeg bor rett bortenfor plantasjen i Hønefoss, og gjett om jeg skal ta en tur til. Var der for ikke så lenge siden og kjøpte fake lavendel. Viste bildet på bloggen min, og det var noen som gikk fem på, hehe;) Ordentlig fint ble det på bordet ditt. Passet kjempefint! Jeg har jobbet med blomster i flere år, men kunne ikke gjort det bedre. Flink du:) Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  10. Hei høpp!!

    I den bollen så den jo rå eksklusiv ut..Smart du:)Ble lekkert..Jeg elsker denne blomsten,og har selv både ekte og uekte i hus....En ser det på bladene og knottene at den er fake,men hva gjør vel det når den blomstrer hele året,fantastisk!!!

    Den klokken under her var bare nydelig,smelt!!

    Nyt ny uke med nye krumspring:)

    Klem på klem -L-

    SvarSlett
  11. Vakre motiv. Dette kan du.

    SvarSlett
  12. Jeg trodde aldri i verden orkideen var falsk. Kjempefin, var den! Jeg er kjempeglad i bloggen din, synes du har et vakkert hjem - og går bare og venter på nye innlegg.

    SvarSlett
  13. Hei.
    Kjempefin ide for oss som ikke har grønne fingre. Og flott som alt annet hos deg.
    Klem Britt.

    SvarSlett
  14. Temmelig fab :)
    Og du, grevling er oppskrytt farlig. De er bittesmå, og når deg ikke lenger enn- tja, til midt på leggen hvis de er voksne. Jeg var ute på en løpetur på fredagskvelden, og da løp jeg meg rett på en liten grevling. Jeg ble så paff, og trodde først det var en litt pussig katt. Men da jeg skjønte at det var en grevling, var den blitt livredd for det svææære mennesket på 178 cm, at den bråsnudde og løp nedover i krattet. Jeg rakk ikke å hyle engang! Så bare gå og plukk rognebær du. Slanger kan jeg ikke garantere mot, men jeg tror ikke det finnes orginalt her i Norge. Orm derimot... ;)

    SvarSlett
  15. Skulle ikke nevnt at den var falsk vettu. Bet på allerede etter første foto jeg ;0) Hehe... Orkidéer er jo så nydelig, og særlig disse store hvite. Lur idé for de som ikke har grønne fingre.

    Ha en flott mandag.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  16. Hadde aldri trodd den var falsk nei. SÅ smart av deg å finne en større bolle og fylle med hvite stein. Orentlig lekkert, og jeg har lyst til å kopiere:))
    Er det sant??.. skal du lodde ut en tur til Norefjell på en slik herlig hytte??
    Åhh. Det hadde gjort godt det! Jeg venter i spenning;)
    Ha en finfin mandag:)

    SvarSlett
  17. Utrolig stilig arrangement med de orkideene i et stort fat! Hvor kjøpte du det svarte fatet da? Ha en fortsatt fabelaktig torsdag! :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥