torsdag 25. august 2011

Vinglepetter meg



Hei torsdag!!

Herremin som dagene flyr.. Plutselig er det helg igjen, og nabofesten som ble avtalt for leeenge
siden, skjer nå til helgen. Lørdag samles vi først hos våre danske venner for å lage mat,  drikke
 litt vinos samme før vi går over veien til neste nabo for selve festen. Gleder meg.. alltid gøy å møte
nye mennesker, så håper på sol, sol og litt mere sol og en hals som er bittelitt
bedre enn i dag..

Bildene i dag er fra et helt fantastisk hjem i England og som den vinglepetter jeg
er så likte jeg det suuupergodt.. jeg som egentlig ikke liker hvitt og lyst og shabby..
Men i dag gjør jeg det!!

En annen ting jeg også oppdager er at jeg liker mer og mer furu...
( er det lov å si det ??)
selv om jeg lovte meg selv og alle rundt meg at jeg ALDRI skulle ha noe furu i mitt hus igjen,
så ser jeg jo at jeg kanskje må ha et spisestuebord i sooolid furu/eikefarge
after all.
Liker du stilen på huset? Jeg skal blogge litt fra det nye huset til min danske venninne på lørdag..
De har et kjøkken "to die for" ...Jeg føler meg veldig trendy/urban og dansk når jeg er der, og drikker
vin fra superstore glass og spiser oliven mens jeg forteller henne at "jammen må det være godt å
være dansk i Norge".. mens jeg lengte bittelitt hjem til mine søte kaffekrus
i blått og mine "arrangsjemanger" som hun kaller mine stilleben..
Smaken er som baken..... det er helt sikkert...
Ha en fantastisk deilig dag, hurra... nå er virkelig høsten her 

4 kommentarer:

  1. God formiddag :) Jeg synes dette var et kjøkken to die for! Helt min stil, som er meget hvitt og shabby ;) God bedring med halsen, måtte det bli en fantastisk fest! Selv har jeg arbeidshelg, og kan skilte med aftenvakt både fredag og lørdag, og topper det hele med en dagvakt søndag ;) Men så får jeg igjen fri til uka da :luksus: Klem fra Tonje

    SvarSlett
  2. HEIA,
    lekre bilder. lyst er jo lekkert da... merker at man trenger mer lys ettersom årene går... men du er jo ennå ung ;-))og for ung til å ha erfart det, kan hende!?
    hva furu angår.... merkelig dette, men hva vi liker ikke liker går i bølger ser det ut til...bra vi ikke er sementert i EN mening for resten av livet. hadde vært kjedelig, ikke sant? forandring er jo beviset på LIV ;-)
    ubehandlet/umalt tre er jo veldig "levende" da, om du forstår;ser kvister, mønstre....
    i feks. et hvitt rom er det superfint med et gedigent bord i eik el lign.... synes jeg. liker!
    lykke til med festlighetene. og dansker, - ja de er kose mennesker!
    klem klem TOVE

    SvarSlett
  3. Flott hus men ikke helt min stil , liker litt blanding av nytt og gammelt men må ha det litt lunt rundt meg. Har faktisk beholdt det aldringsmalte kjøkken bordet (svart ) på kjøkkenet selv om det er furu synes det er fint sammen med lyse stoler.
    Kos deg masse i helgen håper dere får SOL

    klem Anita

    SvarSlett
  4. Lekkert. Og furu er jo på tur inn igjen. Ikke den oljelutete fra 80tallet, men ren fin ubehandlet furu er flott til lyse detaljer. Wood is good
    Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥