torsdag 26. januar 2012

Deilig middag..

Mannen i huset jobbet lenge og ungene skulle atter
 ha pannekaker, og DET orket ikke jeg i dag igjen. 
Etter en real shopperunde på butikken er det så lett å
 lage noe godt, og dette VAR godt;

Stek løvtynn kyllingfilet med soltørkede tomater, 
chiliflakes, og god olje og balsamicocreme.. 
Masse persille og litt rå potet i små terninger..
 Gjerne champignon og annet snacks. 
Stek deilige rundstykker eller nan brød.


Bland creme fresh med 2 ss god pesto,
 og mer chiliflakes, salt - pepper og bruk som dressing. 
Del rundstykke og ta masse dressing med kylling på, 
og tomat og agurk på toppen. 
Dette skal jeg lage til syklubben tror jeg.. 
Så lett og så utrolig godt!! 
Har du noe lettvindte middagstips? 
Jeg tar gjerne i mot!

Siste innspurt hjemme før vi reiser i morgen
 tidlig til messe. Jippi!!!!

7 kommentarer:

  1. Hørtes både sunt, godt og lettvint ut! Jeg har en lettvin favoritt som vi gjerne lager i helgene. Beregner 2-3 Toro nanbrød til hver(voksne). Det må være de med hvitløk. Drypp over litt olivenolje, noen biter soltørket tomat i olje, et par teskjeer rømme på hver, biffkjøtt i terninger, og topp det med revet mozarellaost. Stekes på 225 grader i 5-10 min, eller til osten er gylden. Har prøvd annen type ost og med kylling istedet, men ikke like godt. Kos deg på messa! Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Så kjempe digg ut <3 Takk for tips!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. For et fint kjøkken! :D Og maten så himelsk god ut!
    <3 astudentway.com

    SvarSlett
  4. Helgrillet kylling rives opp, av med skall.
    Grønn paprika, 1-2 stk
    1 glass mangochutney hot
    En boks fløte blandes med mangochutney.
    To ts sambal oelek.
    Karri og hvitløkkrydder

    Legge kylling, paprika i fastform, tømme over det våte.
    200 grader i 30 min

    Serveres med hvitløksbaguetter og ris

    Kjempeenkelt, kjempegodt( hvis du liker mangochutney selvfølgelig), og en stor personlig favoritt!!!

    Takk for middagstips! Den skal testes ut!!!

    Mvh
    Cathrine

    SvarSlett
  5. Forsøkte å legge inn en kommentar i stad, men den kom kanskje ikke med.

    Her er en superenkelt og god oppskrift hvis du liker mangochutney:):)

    Kylling chutney:

    Helgrillet kylling rives opp, av med skall.
    Grønn paprika, 1-2 stk
    1 glass mangochutney hot
    En boks fløte blandes med mangochutney.
    To ts sambal oelek.
    Karri og hvitløkkrydder

    Legge kylling, paprika i fastform, tømme over det våte.
    200 grader i 30 min

    Serveres med hvitløksbaguetter og ris

    SvarSlett
  6. Min favoritt får du her

    Stek strimlet kyllingfilet mariner i søt chilisaus.
    Smør en tacolefse (husker ikke navnet i farta ha ha)
    Med snøfrisk legg på kylling,rødløk og broccoli,rull sammen
    Og nyt.Jeg lager opp to pakker med lefser og legger de i en tett boks i kjøleskapet.
    Disse holder seg i flere dager....

    Lykke til om du vil prøve!!

    Ellers ligger det oppskrift på mine hjemmelagde vårruller inne på min blogg;)

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  7. Jeg pleier å lage kylling i ildfast form med grønnsaker. Denne retten lager seg selv(når du har kuttet grønnsaker). Dette kan du gjøre en stund før gjestene kommer. Den er også sunn! Du kan ha båtpoteter(pleier å sette de hakket under kyllingen så det stekes sammen, ris eller brød og smør. Kjempelekker å servere og enkel å lage!

    Dette trenger du(jeg pleier å slumpe litt avhengig hvor mange jeg lager til):
    ca 4 pers
    4-6 Kyllingfileter - legges på toppen av de oppskårne grønnsakene
    3 Gulrøtter- deles i to- tre og så i strimler(ca 1/2-1 cm tykke)
    1-2 Rødløk- kuttes i båter
    Hvitløk- 1-2 fedd presses over
    2 Paprika(gjerne flere farger)- i terninger 2x2 cm
    1 Squash- deles i fire på langs og kuttes i skiver 1x1 cm
    1pk Cherrytomater- legges tilfeldig over

    Legg de oppskårne grønnsakene i en ildfast form(jeg lagde nettopp denne retten til tolv personer og brukte da en langpanne) og hell over litt rapsolje(3ss). Legg noen terninger med smør(1x1 cm) 4-6 stk,legg kyllingfiletene oppå og ha over krydder,salt og pepper

    Maldonsalt(1ss+), provence krydder(2 ss), pepper kvernes over.

    Stekes i ovnen på 180-200 grader i ca 30 min+(til kyllingen er gjennomstekt)varierer fra ovn til ovn.

    Hilsen fra Linda HJ

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥