onsdag 8. februar 2012

Vårt nye bad


Jeg har tankene mine på bad om dagen, og det føles som om vi aldri kommer til å bli ferdige.. selvsagt fordi vi aldri begynner, men jeg er så i tvil.. det er så mange valg... 
Bildene her viser badet i forrige huset vårt, og det var sort 
sort og atter sort.. Jeg ELSKET det, men herremin det var et mareritt og holde rent.. ( eller var det?) nå som vi har sjakk
mønster på gulvet vet jeg at det er iallfall grusomt å holde 
rent.. Men jeg foretrekker lekkert fremfor praktisk her.

Jeg har falt pladask for flisene fra Ulfven, 
den som heter Ulfven sort.. Jeg tenker at den hadde 
virkelig gjort seg på gulvet, med sorte 
stooore fliser på veggene.

Sort badekar med løveføtter og en lekker engelsk 
wc med sisterne som henger høyt og et gigantisk dobbelt lintøyskap og baderoms skjenk fra TM i sort 
gjør det hele perfekt.. jeg er bare litt 
usikker på om jeg skal ha panel akkurat 
over vaskene slik at det blir litt lysere...
må tenke litt på det..


Du kan se alle flisene fra Ulfven HER

Det gjør IIIIINGENTING å ligge noen timer pr uke 
i et av disse lekre badekarene.. jeg liker 
også supergodt de som er i kobber.. men 
det passer ikke helt inn i mitt sorte
bad... tror jeg... 


Happy onsdag alle.. herremin.. snart helg!!

19 kommentarer:

  1. Dette kommer til å bli lekkert! Fantastiske fliser! Fikk lyst til å ordne litt selv.. Har et lite gjeste WC jeg tenkte jeg snart ville pusse opp.....

    Lykke til!
    Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. ja da må jo disse passe perfekt.. jeg ser de liksom for meg i et litt lite gjestetoalett.. med søylevask, og fiiiine håndklær, og messing armatur..
      men jeg tror jeg skal tørre å prøve de på badet..
      du vet..den som intet våger..

      Slett
  2. Bad er vanskelig, men moro da :) Holder på med husbygging og beslutninger på badene. Den skjenken i sort fra TM til å ha på badet - hvilken tenker du på da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei .. ja da har du en spennende tid i møte.. og ikke minst mye planlegging og jobb.. men såå fantstisk flott å sitte i nytt hus--
      verdt alt strevet..

      vi får inn baderomsmøbler.. lik stil som resten av møblene.. ikke noe krims på , men med marmorplate... enten i sort, grått eller hvit.. men ikke noe før til over sommeren.. vi rekker ikke før..

      Slett
  3. Velg hvite fliser på veggene.Det er en nøytral farge som alltid er inn. Lettere å selge huset hvis det skal være aktuelt engang i fremtiden. Svart badekar og gulv er lekkert:))

    SvarSlett
    Svar
    1. jammen vi skal jo aaaaldri flytte.. dette er drømmehuset vårt..
      da må det bli som vi vil ha det.. og jeg tror jeg går for sort..
      eller kanskje hvitt... ... veldig vannskelig..

      Slett
  4. Hei! Vi holder på med husbygging og bl.a. bad om dagen.. Hva slags baderomsskjenk tenker du på fra TM i sort? Kunne gjerne tenkt meg noe i den stilen du snakker om :-)

    SvarSlett
  5. Fantastiske badekar :)
    Har et lite baderomsprosjekt på gang her vi også men sliter litt med å finn rette innredningen :)
    Lykke til t deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er ikke akkurat lett å finne noe heeelt som er midt i blinken..
      vi tenkte lenge på å lage benk selv, men nå lager vi i TM så det blir fint.. men det kommer ikke før over sommeren...

      lykke til med badet.. jeg må følge med..

      Slett
  6. Sort bad er lekkert. Jeg hadde lyst på det før. Det KAN bli FOR mørkt også, men som du sier.. kanskje lyst panel e.l noen steder kan hjelpe på. Ivertfall viktig med god belysning og riktig belysning da.

    Jeg tror kobber-badekar kan bli skikkelig fint og effektfullt jeg egentlig.. med kobber-lamper og litt Versace-stil. Lekkert til sort det ivertfall. Løvehoder som håndklehengere og slikt.

    lykke til med valget. Ulfven-fliser er kjempefine!!

    SvarSlett
  7. for et nydelig hjem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. siv: takk takk.. så hyggelig..

      Slett
  8. Er stadig innom den fine bloggen din, og drømmer om å fylle det nye huset vårt med møbler fra dere. Skal du virkelig få inn en baderoms skjenk hos TM, eller er det bare en drøm? Isåfall drømmer jeg med deg;)

    Lykke til med alle baderomsvalgene. Jeg følger spent med!

    Klem Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit

      så hyggelig å høre.. godt å ha noen å drømme seg bort med... enn så lenge, så er det bare en drøm, men vi får inn baderomsinteriør ( skjenk med vask ) over sommeren.. de blir enkle, men solide, store, lekre, og fiiiine som skal gjøre et bad superlekkert... så bare følg med..

      Slett
  9. Lekkert bad! :-)
    Jeg har falt for de flisene selv.
    Og litt lyst på det i nyhuset når den tid kommer.
    Da er det en god del møbler fra TM Design jeg også kunne tenke meg!
    Håper, håper, håper du har det hvite konsollbordet og den hvite kommoden til høsten også! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. hei.. ja de var så fine.. så de i BoligDrøm .. superlekkert.
      vi vil fortsatt ha møblene i lang tid fremover.. ingen fare.. resten av 2012 vil vi kunne skaffe det vi allerede har.. garantert kommoden og konsollbordene.. de er superpopulære..

      lykke til med huset..

      Slett
  10. De flisene ser bare så vakre ut! Passer rett inn til resten av stilen. :)


    AW

    SvarSlett
  11. Linda S. Olsenfebruar 09, 2012

    Herlig blogg og interessante ideer du har! :) Vi har det badekaret, bare i hvitt da. Herlig å ligge i :))

    SvarSlett
  12. Woow - det var et utrolig fint baderom! Jeg elsker litt mørke baderom, ikke helt høyglanset hvite baderom liksom. Jeg malte/sprayet med en slags spray på badekaret mitt slik at jeg fikk fine mønstre på Badekar VICTORIA 157 - det ble utrolig fint! Hvor får du foresten kjøpt det badekaret ditt? Takk for inspirerende blogg, takk for tipsene du ga meg!
    Klem, Merethe

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥